Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan noen forklare meg noe her?

Jeg har verdens snilleste og skjønneste kjæreste, og har egentlig alt. MEN som mange andre jenter synes jeg jo det er hyggelig å få en blomsterkvast i ny og ne. Jeg har fått blomster av hma EN gang og det var IKE da han fridde, den dagen hadde han vært så stressa at han hadde glemt det....

Jeg hinter og hinter, men han fatter det ikke. Sikkert veldig mye fordi hun han var sammen med før, ikke brydde seg døyten om klassisk romantiks dill.Hvordan får man en mann til å gjøre sånt uten å si direkte at jeg vil ha blomster! Vil jo at han skal gjøre det fordi han vil det selv og ikke fordi han tenker at: å dæven, DET må jeg visst huske...

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Jeg får aldri blomster, ville gjerne hatt.

Men jeg får mye annet som er romantisk; sms, lapp på døra, karameller på puta hvis jeg er syk osv. Det veier opp.

Skrevet
Jeg har fått blomster av hma EN gang og det var IKE da han fridde' date=' den dagen hadde han vært så stressa at han hadde glemt det....[/quote']

Hvor mange ganger har du gitt han blomster, da?

Og han har faktisk fridd?? (hva klager du over?? :o )

Skrevet

JA :ler: .. hvis det ikke er naturlig for ham .. trenger han teskjeene...

Ellers så får du kjøpr blomstene selv... :sjarmor:

Gjest ung pike
Skrevet

tror eneste valg med menn er å si:

jeg hadde blitt veldig glad om du ville gitt meg blomster nå å da,

det er nemlig noe jeg setter stor pris på å få.

det er ikke bare fordi det er blomster, men fordi det får meg til å føle meg vel.

å bli glad.

nytter ikke gå å vente på noe som helst slikt, uten å si klart ifra om at

man setter stor pris på det - og på å få det.

Skrevet

Jeg kjøper stort sett mine egene blomster. Sambo nekter å gi meg blomster hvis jeg maser/hinter, men glemmer det når jeg ikke maser/hinter. :roll:

Skrevet

Jeg har sagt i fra mange ganger at jeg ønsker meg en kjæreste som overrasker meg litt i hverdagen. Det trenger ikke å være store ting, men en liten blomst eller en liten presang innimellom, sånn som jeg gjør med han. Men nei! Ingenting skjer!

Jeg synes det er litt irriterende, men jeg får vel bare innse at jeg er sammen med en kjedelig fyr på akkurat det planet!

Gjest gjest1
Skrevet

:o Hva er det med dere? Hvordan skal man hinte om at man ønsker seg blomster i ny og ne...?

:hoho::hoho::hoho:

Selvfølgelig er det hyggelig å få blomster, men er det ikke naturlig for typen og gi blomster så er det ikke det, og jeg ville i hvert fall ikke blitt like glad for blomster dersom det var min egen hinting som frembrakte dem - jeg mener, da kan man vel like gjerne kjøpe dem selv?

Noen er romantiske, og andre er ikke romantiske. Nei, jente® - skjerp deg/dere!

Du kan forøvrig prøve med små oppmerksomheter selv, så kanskje han følger etter eventually.....uten at du må hinte om det

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjøpe blomster til ham? Han er ikke den typen som hadde skjønt bæra. Eller brydd seg noe om det. Han SER rett og slett ikke sånt. Og jeg nekter å å gå og si at "jeg vil ha".....

Blåveis: synes ikke du det er hyggelig å få blomster av og til? Du er muligens blant de som får det likevel? At han fridde er noe av det største, å vite at jeg skal dele resten av livet med ham......Men er det likevel så storforlangende av meg å ønske meg et liten kvast i ny og ne for det synes du?

Skrevet

Mennesker har forskjellige måter å vise sin kjærlighet på. Noen gir gaver/blomster. Andre viser med å f.eks gjøre ting (ta oppvasken når det er din tur/skifte dekk på bilen din). Andre igjen syns det er mest naturlig å uttrykke kjærlighet muntlig.

Dersom "hans Måte" og "din måte" er forskjellige, kan det være frustrerende. Jeg tror du bør finne ut hva "hans måte" er, og sette pris på det.

Les boken "Kjærlighetens fem språk", den handler om dette.

Gjest gjest1
Skrevet

Du kan gjøre andre små romantiske ting for ham enn å kjøpe blomster vet du. Små lapper i lommeboka, en søt liten sms i arbeidstiden, lage noe godt midt på en tirsdag og servere vin til... bare fantasien setter grenser, og så lærer han kanskje etter hvert....

Skrevet
Kjøpe blomster til ham?

Ja; til han! Da får du blomster i huset (er det ikke det du vil?) samtidig som du kan ha god samvittighet fordi du ikke har mast osv. Ikke får blomstene bismaken av "jeg gjorde som du sa" heller

Blåveis: synes ikke du det er hyggelig å få blomster av og til? Du er muligens blant de som får det likevel?

Hmm.. Har vel fått blomster 3 ganger i løpet av snart 5 år.. Og jeg har selv gitt ham blomster 4 ganger.. Hyggelig? Klart det! Men langt fra nødvendig! Og det er så mye som betyr så uendelig mye mer! For meg virker det som en tåpelig ting å "hekte seg opp på" i alle fall...

At han fridde er noe av det største' date=' å vite at jeg skal dele resten av livet med ham......[/quote'] Bra at du er lykkelig for det i alle fall.. (men det hadde vel vært like bra å ha bestemt dere for å gifte dere om han ikke hadde "fridd" også, håper jeg?)

Å ønske seg det er ikke storforlangende, men å kreve det derimot..

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel, hvis mannen ikke forstår at blomster er bedre enn en bilvask eller mekking i kjeller'n, el.l. : så forstår ikke mannen kvinner hvertfall!

Menn har jo også et ansvar: til å lese bøker om oss kvinner, være nysgjerrige på hvordan vi fungerer og prøve å snakke vårt språk av og til!

Vi kvinner leser jo ofte bøker og artikler om hvordan menn er og tenker og hva de liker. Jeg TROR kvinner anstrenger seg mer for å forstå menn enn omvendt.

Gjest Anonymous
Skrevet
Vel, hvis mannen ikke forstår at blomster er bedre enn en bilvask eller mekking i kjeller'n, el.l. : så forstår ikke mannen kvinner hvertfall!

Menn har jo også et ansvar: til å lese bøker om oss kvinner, være nysgjerrige på hvordan vi fungerer og prøve å snakke vårt språk av og til!

Vi kvinner leser jo ofte bøker og artikler om hvordan menn er og tenker og hva de liker. Jeg TROR kvinner anstrenger seg mer for å forstå menn enn omvendt.

Jeg blir kjmpe glad hvis sambo vasker bilen jeg -eller fikser noe i huset. Det setter jeg utrolig pris på faktisk.

Jeg tror nok mer at vi kvinner forventer og ofte KREVER litt for mye

Skrevet
Vel, hvis mannen ikke forstår at blomster er bedre enn en bilvask eller mekking i kjeller'n, el.l. : så forstår ikke mannen kvinner hvertfall! .

Jasså? Du er tydeligvis ekspert på alle kvinner du altså?

Jeg hadde i alle fall ikke blitt glad om mannen hadde droppet vanlige praktiske gjøremål og gitt meg blomster i stedet.. For meg sier den innsatsen han gjør for vårt felles liv osv mye mer en en kvast med blomster!

Menn har jo også et ansvar: til å lese bøker om oss kvinner, være nysgjerrige på hvordan vi fungerer og prøve å snakke vårt språk av og til! .

Jeg tror da de fleste menn er nyskjerringe på kvinner (ting som kan tyde på det i alle fall ;) )

Å kreve at han skal lese bøker derimot, ser jeg ingen grunn til.. Dersom dette ikke er hans tilnærming til situasjoner i andre sammenhenger..

Vi kvinner leser jo ofte bøker og artikler om hvordan menn er og tenker og hva de liker. Jeg TROR kvinner anstrenger seg mer for å forstå menn enn omvendt

Igjen ser jeg at du er ekspert på "vi kvinner" og lager en rolle jeg ikke kjenner meg igjen i..

Hvor mye folk anstrenger seg osv tror jeg er langt mer individuelt enn kjønnsbestemt! Og det er også farlig å sammenligne din og din manns insatst for hverandre dersom du ikke "godkjenner" mange av de tingene han gjøre for deg som en insats for forholdet..

Skrevet
:o Hva er det med dere? Hvordan skal man hinte om at man ønsker seg blomster i ny og ne...?

:hoho::hoho::hoho:

Selvfølgelig er det hyggelig å få blomster, men er det ikke naturlig for typen og gi blomster så er det ikke det, og jeg ville i hvert fall ikke blitt like glad for blomster dersom det var min egen hinting som frembrakte dem - jeg mener, da kan man vel like gjerne kjøpe dem selv?

Noen er romantiske, og andre er ikke romantiske. Nei, jente® - skjerp deg/dere!

Du kan forøvrig prøve med små oppmerksomheter selv, så kanskje han følger etter eventually.....uten at du må hinte om det

Veeeldig enig med Mysan her :-)

Skrevet

Hvis han er vant med at forrige dame ikke syntes noe om romantiske ting, så kanskje han tror at du er lik. Og menn MÅ ha ting inn med teskje, så du får si fra i klartekst at du kunne tenke deg å få litt oppmerksomhet innimellom. Ikke nødvendigvis blomster, men andre koselige ting, som det kanskje er mer naturlig for ham å prestere. Han tenker sikkert ikke på det, siden han sikkert ikke trengte å tenke på sånt før. Kjøp noe fint til ham, og si på en hyggelig måte at han gjerne kan gjengjelde det senere. :)

Catzy

Gjest Embla s
Skrevet

Skjønner bare ikke problemstillingen her :o Hvis det er slik at du ønsker deg blomster, så er det jo bare å kjøpe seg det (du kan jo ev overrekke de til mannen din?!) Men det virker jo som problemet er at han ikke gir deg dette "etter boka-tegnet" på sin kjærlighet til deg. Han er vel ikke av den romantiske "gi blomster" typen da.. Men tviler du på at han er glad i deg av den grunn?

Jeg vet om et par der han til stadighet gjør de "riktige" tingene i fht blomster og "overraskelser". Men jeg tror bare ikke at dette reflekterer grad av kjærlighet eller omtenksomhet. Det reflekterer heller at dette er en lur mann som har skjønt hvilke lettvinte ting han kan gjøre, som gir ham kjempe uttelling. Herregud, hvor mye oppfinnsomhet og omtanke koster det egentlig å kjøpe med seg blomster?

Jeg er enig i at det er fint, og nødvendig å få "bevis" for at en er elsket og alt det der, men det kan ikke stå og falle på blomstene.

Skrevet

Har fått blomster to ganger i løpet av snart to år. Den ene gangen kom han og overrasket meg på jobben, det var da vi hadde vært sammen i ett år. Da kom han med røde roser til meg, og jeg ble så overrasket og så varm i hjertet at jeg begynte å grine. Også jeg som jobber i butikk da....men jeg tror egentlig at de kundene som var i butikken da ble litt misunnelige :wink:

Det ER utrolig fint å få blomster, synes jeg. Blir veldig glad når jeg får det fra venner også.

Ellers har samboer'n overrasket meg med andre ting, sånn som da han ba meg ta på noen fine klær og tok meg med på restaurant, og deretter på kino hvor vi så en film jeg hadde lyst til å se, men som jeg innerst inne visste at han ikke hadde noen interesse for.

Gleder meg til 5. mai, da har vi vært sammen i to år og jeg lurer på om noe kommer til å skje da... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...