AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Så nå er det på tide å skifte ut alle kontaktene i huset! Bør jeg ha en elektriker for å gjøre arbeide? Eller kan jeg gjøre dette selv? Med tanken på inboforsikringen! (Om det skulle skje noe!!) vil jeg få det dekket om jeg skifter alle selv? Anonymous poster hash: b7889...001
orgus Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Så nå er det på tide å skifte ut alle kontaktene i huset! Bør jeg ha en elektriker for å gjøre arbeide? Eller kan jeg gjøre dette selv? Med tanken på inboforsikringen! (Om det skulle skje noe!!) vil jeg få det dekket om jeg skifter alle selv?Anonymous poster hash: b7889...001 Hvis du tenker på selve lokket kan du bytte det selv. Skal du bytte innmaten KAN du også gjøre dette selv om du er nevenyttig, men du har ikke lov. Løse koblinger kan også forårsake varmgang og kortslutninger. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #4 Skrevet 12. juli 2013 Hvis du tenker på selve lokket kan du bytte det selv. Skal du bytte innmaten KAN du også gjøre dette selv om du er nevenyttig, men du har ikke lov. Løse koblinger kan også forårsake varmgang og kortslutninger. Må bytte "innmaten" i stuen! Siden de ikke har jording TsAnonymous poster hash: fbe0f...6a7
orgus Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 Må bytte "innmaten" i stuen! Siden de ikke har jording TsAnonymous poster hash: fbe0f...6a7 Er du sikker på at det er trukket jording i skjultanlegget da?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #6 Skrevet 12. juli 2013 Er du sikker på at det er trukket jording i skjultanlegget da? Ja det har jeg sjekket. Har 3 ledninger men bare 2 er koblet på stikk kontaktene! Men i form av inbo, vil jeg gå på ræv om jeg gør dette selv å noe gikk gale? Anonymous poster hash: fbe0f...6a7
orgus Skrevet 12. juli 2013 #7 Skrevet 12. juli 2013 Hvis du ikke føler deg trygg på jobben så hadde jeg ikke gidda å risikere noe i hvert fall. Men avtal eventuell pris på forhånd! ;-) 2
Ciara Skrevet 13. juli 2013 #8 Skrevet 13. juli 2013 Hadde ikke vært i tvil, bruk elektriker. Greit å ha attest på at det er fagmessig utført hvis du skal selge eller hvis det skjer noe galt. 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #9 Skrevet 13. juli 2013 Hvis huset brenner ned en natt og de finner ut av at det er du som har gjort elektrikerjobben så kan det godt hende at du ikke får ut noe på forsikringen. Dette er en jobb du ringer etter elektriker til. Du kan kjøpe inn kontakter, skru av strømmen i de kretsene disse kontaktene sitter i, skru ut de gamle kontaktene og la ledningene henge fritt når elektrikeren kommer. Da er det en kjapp jobb for elektrikeren. Hvis du tør. Ellers tar elektrikern seg av det. Anonymous poster hash: 3a610...f32 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #10 Skrevet 13. juli 2013 Ja det har jeg sjekket. Har 3 ledninger men bare 2 er koblet på stikk kontaktene! Men i form av inbo, vil jeg gå på ræv om jeg gør dette selv å noe gikk gale?Anonymous poster hash: fbe0f...6a7 At det er 3 ledninger trenger ikke å bety at den tredje ledningen er koblet til jord i andre enden. Men slikt finner en elektriker fort ut. Anonymous poster hash: af356...6d6 1
Bjørn88 Skrevet 14. juli 2013 #11 Skrevet 14. juli 2013 Hvis huset brenner ned en natt og de finner ut av at det er du som har gjort elektrikerjobben så kan det godt hende at du ikke får ut noe på forsikringen. Dette er en jobb du ringer etter elektriker til. Du kan kjøpe inn kontakter, skru av strømmen i de kretsene disse kontaktene sitter i, skru ut de gamle kontaktene og la ledningene henge fritt når elektrikeren kommer. Da er det en kjapp jobb for elektrikeren. Hvis du tør. Ellers tar elektrikern seg av det. Anonymous poster hash: 3a610...f32 Om du kjøper kontakter selv ikke kjøp noe billig europris ræl da kommer elektrikeren til å nekte å montere, og om de ikke får levere kontakter selv så tar de fleste en litt høyere timepris 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå