Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer det at gravide skal droppe feks fotmassasje? Håper ikke det, for det er det beste som finnes!

Har også lest at man skal være forsiktig med massasje generelt, uten at jeg skjønner hvorfor.

Det er snakk om deilig massasje, ikke kiropraktor-style...

Noen som

Anonymous poster hash: dea9a...e6a

Skrevet

http://jordmorsiri.no/ekspertsvar/27588/expert_chat_message/item_normal

I følge jordmorsiri er fotmassasje ok - når massøren tar hensyn til at du er gravid.

Eg las, som deg, at ein skulle unngå fotmassasje under graviditet - rett etter eg hadde fått ein intens thai-fotmassasje på ferie. Då var eg 14 veker, og informerte ikkje om graviditeten. Men det gjekk fint, hadde verken kynnarar eller andre plager etterpå.

Gjest Elyssa
Skrevet

Neida, ingen fare :)

Det du kan tenke på, er jo at etter hvert i svangerskapet kan det bli ekkelt å ligge lenge på ryggen. (Eller magen, naturlig nok :ler: ) så da burde du ikke gjøre det. Du skal også være forsiktig med enkelte eteriske oljer, under aromaterapi f.eks.

Noen mener man bør holde seg helt vekk fra eteriske oljer i svangerskapet.

Ellers er massasje bare bra. :)

Hilsen hudterapeut

Skrevet

Stemmer det at gravide skal droppe feks fotmassasje? Håper ikke det, for det er det beste som finnes!

Har også lest at man skal være forsiktig med massasje generelt, uten at jeg skjønner hvorfor.

Det er snakk om deilig massasje, ikke kiropraktor-style...

Noen som

Det er visse punkter på foten som ikke bør masseres når man er gravid, visstnok. Dette fordi de kan stimulere kroppen til å sette i gang fødselen. Husker ikke akkurat hvor det var, men tror det var bak på hælen eller rundt anklene.

Skrevet

Fotmassasje er sikkert fy som enogto sier. Mens ryggmassasje liggende på magen blir vanskelig når magen er stor. Men jeg får massasje på bekkenet og ryggen mens jeg ligger på siden av fysioteraputen og samboer (pga bekkensmerter) og kan ikke se for meg at det har noe å si. Tipper at massasjeaparater er skumlere da de kan få kroppen til å riste mye og kanskje det kan skade fosteret el sette i gang en fødsel. Har et massasjeapparat for nakke og rygg hvor det står i bruksanvisningen at det ikke skal brukes av gravide men det står ikke hvorfor.

9 mnd uten fotmassasje klarer du, noe må man ofre for nurket i magen ;) Akkurat som at gravide ikke bør røyke, drikke og spise div mat.

Skrevet

Og mange gravide går til kiropraktor og fysioteraput pga rygg og bekken, går jo bra det :)

Skrevet

Jeg har vært på gravidmassasje flere ganger og det er jo helt trygt. De holder seg unna triggerpunkter, det er visstnok ikke bra.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk fotbehandling med massasje da jeg var høygravid. Men det var lett massasje og hudpleieren tok hensyn til at jeg var gravid. Det er punkter under føttene som skal unngås når man er gravid for det kan sette igang fødsel

Anonymous poster hash: 2e202...6bb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk fotbehandling med massasje da jeg var høygravid. Men det var lett massasje og hudpleieren tok hensyn til at jeg var gravid. Det er punkter under føttene som skal unngås når man er gravid for det kan sette igang fødsel

Anonymous poster hash: 2e202...6bb

Gjelder dette også tidlig i svangerskap, type 3 mnd?

Og hvis det hadde vært såå stor sjanse for å sette igang fødsel, så hadde vel alle utålmodige fødeklare prøvd det? :fnise:

Jeg har ikke tenkt til å sjanse altså, men det var bre umiddelbare tanker..

Skrevet

Gjelder dette også tidlig i svangerskap, type 3 mnd?

Og hvis det hadde vært såå stor sjanse for å sette igang fødsel, så hadde vel alle utålmodige fødeklare prøvd det? :fnise:

Jeg har ikke tenkt til å sjanse altså, men det var bre umiddelbare tanker..

Den tanken slo meg også. Hvis det er punkter der som kan føre til at fødselen settes i gang, hvorfor nevnes det aldri som noe man kan gjøre når man er "lei". Man har jo modningsakupunktur, og ørten kjerringråd, men har aldri hørt om fotmassasje i den sammenhengen.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...