AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Hei :-) vi har to rasekatter . Reiser bort neste helg for 10 dager. Vi hadde planer om å ta dem med oss men de liker ikke bilturen som er på 8 timer, og de liker ikke forandringer noe som sikkert er vanlig for mange katter . Så vi bestemte oss for at vi skal la dem være alene . Vi reiser på fredag ettermiddag og søndag kommer en venninne som skal ta vare på dem til vi komr hjem . Men går det bra at de er alene fra fredag ettermiddag til søndag kveld ? Har to kattetoaletter, og to store katteboller jeg tenker å fylle med vann . Og 5 små skåler med tørrfor ? Går dette bra ? Er så hønemor å vet ikke om jeg klarer å la de være alene . Noen råd ? Eller tilbakemeldinger på hva dere har gjort eller om dette er vanlig ?Anonymous poster hash: 39d66...d8f
missdior Skrevet 12. juli 2013 #2 Skrevet 12. juli 2013 Har du ingen som kan komme innom på lørdag? De trenger oppmerksomhet og kos hver dag Men om det ikke lar seg gjøre, skal du nok se at det går fint allikevel, selv om kattepasser helt sikkert blit overfalt av kos og varme når h*n først kommer dit
Eyra Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Det går helt sikkert fint. Kattene blir nok pottesure, men ikke verre enn det
Tomaten Skrevet 12. juli 2013 #4 Skrevet 12. juli 2013 Å dra fra katter en kort helg, er ikke noe problem, så lenge de har rene doer og nok vann og mat. Det er det som er så fint med katter, at man ikke er så bundet som man f.eks er med bikkjer. De er litt mer selvstendige. Ettersom du har ordnet deg med kattepass fra søndag av, så syns jeg du kan dra med god samvittighet. 1
Gjest Keikolina Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 Har gjort det selv da jeg hadde katte, gikk bra det.
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. juli 2013 #6 Skrevet 12. juli 2013 det går så bra så å siden de er to stykker så har de selskap i hverandre ^^ bare dra med god samvittighet du veit hvordan det der er selv så er ikke enkelt
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 Takk for svar :-) Hjelper mye - Da vet jeg at det er vanligere enn jeg tror . Jeg som overdriver litt noe jeg absolutt kommer til å gjøre med forsyningene i huset før jeg drar :-) Fylle på overalt med vann å mat :-) også en av grunnene til at jeg bestemte meg for 2 . Slik at de har hverandre i slike stunder :-)Anonymous poster hash: 840c6...34a
Jade Skrevet 14. juli 2013 #8 Skrevet 14. juli 2013 Pass på at det ikke er noen steder de kan stenge seg inne/ute slik at de ikke har tilgang til mat eller vann. Skap, dører osv. Pass også på at de ikke er i et rom hvor det kan bli veldig varmt hvis solen bestemmer seg for å titte frem mer enn vanlig! Husk masse vann. Tenk på at de kan velte, så ha flere skåler, og stødige skåler!
kalinka85 Skrevet 16. juli 2013 #9 Skrevet 16. juli 2013 Har du tenkt på hva som skjer med kattene ved brann? Da brenner de inne! De kan bli syke, skadet, redd, og de får ikke tilgang til friskt vann men må drikke gammelt vann. I tillegg vil kattekassen bli full av dritt, det skal fjernes daglig. Jeg vilke meldt deg til mattilsynet om jeg visste hvem du var. Man lar ikke dyr være alene i to døgn! Har man skaffet dyr må man også huske på at de trenger pass og stell!
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #10 Skrevet 16. juli 2013 Har du tenkt på hva som skjer med kattene ved brann? Da brenner de inne! De kan bli syke, skadet, redd, og de får ikke tilgang til friskt vann men må drikke gammelt vann. I tillegg vil kattekassen bli full av dritt, det skal fjernes daglig. Jeg vilke meldt deg til mattilsynet om jeg visste hvem du var. Man lar ikke dyr være alene i to døgn! Har man skaffet dyr må man også huske på at de trenger pass og stell! Mener du virkelig at hvis man har dyr skal man sitte hjemme med dyret hele tiden? Så man kan ikke jobbe eller dra bort om kvelden? Det kan jo begynne å brenne da også! De drar på fredag, det kommer noen på søndag. Mattilsynet ville ledd av deg hvis du hadde meldt henne på denne bakgrunnen. Dyr er ikke hjelpeløse babyer som trenger et menneske der hele tiden. Anonymous poster hash: bd38a...5a0
kalinka85 Skrevet 16. juli 2013 #11 Skrevet 16. juli 2013 Mener du virkelig at hvis man har dyr skal man sitte hjemme med dyret hele tiden? Så man kan ikke jobbe eller dra bort om kvelden? Det kan jo begynne å brenne da også! De drar på fredag, det kommer noen på søndag. Mattilsynet ville ledd av deg hvis du hadde meldt henne på denne bakgrunnen. Dyr er ikke hjelpeløse babyer som trenger et menneske der hele tiden.Anonymous poster hash: bd38a...5a0 Er forskjell på en arbeidsdag og over 2 døgn alene innesperret uten mulighet for frisk luft. Å når skrev jeg at man skulle sitte hjemme 24/7? Drar man bort tar man dyret med eller sørger for noen til å passe det.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #12 Skrevet 16. juli 2013 Har du tenkt på hva som skjer med kattene ved brann? Da brenner de inne! De kan bli syke, skadet, redd, og de får ikke tilgang til friskt vann men må drikke gammelt vann. I tillegg vil kattekassen bli full av dritt, det skal fjernes daglig. Jeg vilke meldt deg til mattilsynet om jeg visste hvem du var. Man lar ikke dyr være alene i to døgn! Har man skaffet dyr må man også huske på at de trenger pass og stell! Først og fremst så har jeg innekatter, så de er inne utenom de gangene jeg slipper dem ut på balkongen når jeg er hjemme - Og jeg har selvfølgelig det i baktanke når det gjelder brann . Så jeg har valgt å slå av blant annet vannfontenen som gir dem friskt vann av sikkerhetssmessige grunner - Har planer om å ta mine forholdsregler når det gjelder slikt . For det tredje så har jeg to store toaletter som jeg gjør klart før jeg drar, og ettersom jeg har spurt en veterinær og ett oppdrett om råd, så sa begge inkludert veterinæren at dette ikke skulle være noe problem . Når det gjelder pass å stell så har jeg ingen bekymringer i og med at jeg flere ganger i året tar de med til konsultasjon, og de er både kastrerte/sterilisert, chippet, vaksinert og alt som er . Så jeg tar absolutt godt vare på dem, og ettersom min Ragdoll ble redd forrige gang jeg tok henne med på tur velger jeg av helsemessige grunner å la dem være hjemme - Noe også veterinæren anbefalte ettersom det kommer noen å tar seg av dem - Jeg vil ikke oppleve at hun sitter 8 timer i bilen hvor hun har angst og får panikk . Og de får selvfølgelig luft i og med at jeg skal ha oppe 2 små vinduer som er sikret . Jeg tar mine forhåndsregler så det innlegget kunne du spart deg for . Til alle andre som har vært så hyggelige å svare og komme med Gode råd :-) Så vil jeg også si at jeg faktisk har ordnet det slik at "kattepasseren" kommer på lørdag isteden . Så viser seg at det blir 1 døgn, og ikke 2 :-) TS Anonymous poster hash: 840c6...34a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå