Gå til innhold

Fosterhjem, hva kan foreldrene forvente?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva biologske foreldre kan forvente av et fosterhjem.

Kan jo ta et eksempel som jeg kjenner litt til. 2 barn har blitt flyttet i fosterhjem da foreldrene ikke var egnede omsorgspersoner.

Når barna bodde hjemme hos foreldrene, hadde de f.eks fri tøyler. Ingen rutiner hverken når det gjaldt innetider, måltider, lekser, legging osv.

Nå plutselig, når barna har bodd i forsterhjem i en god stund, kommer mor på banen å viser stor interesse for barnas kost. Dette var aldri tema når hun hadde ungene, å både mor, far og barn var/ er overvektige.

Fosterhjemmet har vektlagt kostholdet hele tiden da de er en familie som har vært nødt til å tenke på kosten da de har anlegg til å legge på seg.

Jeg syns bare det virker så søkt at mor nå kommer å er intressert i barnas kosthold. Hun snakker t.o.m mye med barna om kosten og overvekt når hun en sjelden gang har de.

Ikke misforst, det er bare fint at mor er opptatt av sunne matvaner, men når hun selv er overvektig så bør hun vel ikke komme å snakke så høyt om kosthold til fosterfamilien.

Barna har forøvrig tatt av litt, samtidig som de har vokst, så jeg vil si at de har hatt godt av å komme i forsterhjem - også for kostens del.

Anonymous poster hash: b7170...43f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har vel endelig lært om sunt kosthold selv da, og vil prøve å vise litt omsorg for sine barn også? Ser ikke noe galt i dette....?

Gjest Solsmil
Skrevet

Hvorfor går det ikke ann å snakke høyt om kosthold selv om man er overvektig selv? Synes det var et idiotisk utsagn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...