Gå til innhold

Hirudoid krem mot trombosert hemoroide?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har prøvd. Har hørt at det kan funke. Det skal ettersom jeg forstår løse opp det koagulerte blodet. Er gravid og synes det er lite hjelp å få mot dette forferdelig vonde problemet. Er så fin form ellers og har lyst å nyte graviditeten enn å gå og ha vondt. Så om noen kan hjelpe her blir jeg veldig glad for svar. :)

Anonymous poster hash: 23ada...bbb

Skrevet

Det høres ihvertfall ut som det kan ha en effekt. Vet ikke om Hirudoid er noe man bør unngå i svangerskapet, da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei er ikke sikker på det heller. Har googlet og skjønner at det egentlig ikke skal brukes på slimhinner heller, men at det kan brukes i hemoroidebehandling. Så derfor hadde det jo vært topp om noen viste og kanskje har erfaring. Er jo reseptfritt dette her, så om det er ufarlig kunne jeg prøvd. Legen min sier bare drikk vann og ikke sitt.. frustrerende. Særlig når dette er vondt og hemoroidesalver funger ikke når det :( allerede er koagulert.

Anonymous poster hash: ea270...cd9

AnonymBruker
Skrevet

Da kan det være slik at du må få en utskrapning. Legen gir deg lett bedøvelse og kutter opp hemoroiden og skraper ut blodet. Det kan svi litt etterpå når du et på do og det tar et par dager før det heles- men det er mye bedre enn å gå å hangle med en hard en.

Anonymous poster hash: 6cb12...540

AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg må mase på legen om det. Har fått gjort det en gang før også, men den gikk ikke bort likevel og endte med operasjon. Nå er jeg redd legey lar meg gå slik lenge og at det blir som sist. Det ble veldig mye værre når utskraping ikke virket, pluss at operasjonen gjorde meg sengeliggende i over en uke. Fælt å gå med vond stump og være redd og bekymret i tillegg. Ikke veldig lett å snakke med noen om dette her heller.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har vært borti dette?

Skrevet

Er det tilfeldigvis en utstående hemoroide? I såfall kan jo gummistrikkmetoden være fin å prøve? Da dør den grunnet manglende blodforsyning og faller av etter 2-4 dager. Jeg har hørt om mange suksesshistorier rundt dette=)

AnonymBruker
Skrevet

Tror dessverre ikke det er aktuelt.. men det har heldigvis roet seg litt. Men proppen går ikke helt vekk. Men siden det har roet seg litt er smertene også borte. Bare litt ubehag. Men hadde vært fint å få "løst den helt opp" og nå vil legen enda mindre gjøre noe.med det. Slitsom bare. Men så lenge det ikke er direkte vondt får det være greit. Selv om jeg vil gjerne høre flere erfaringer evnt. Om noen faktisk har klart svar på spm. Virker nesten som om det er mindre hjelp å få for dette når man er gravid. Og jeg som trodde dette var ganske vanlig da

• 6 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt den kremen og det funket veldig bra.

Anonymkode: dc6b8...744

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...