AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Trodde dette kun var for komfortens skyld jeg.... http://www.besafe.no/BeSafe-Nyheter/Barn-reddet-med-BeSafe-bilbelte-for-gravide Anonymous poster hash: 6d9c0...1cb
Semydfe Skrevet 12. juli 2013 #2 Skrevet 12. juli 2013 Det er for at beltet ikke skal stramme til iver mage (og baby) ved en evnt ulykke.
*Frida* Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 (endret) Trodde dette kun var for komfortens skyld jeg.... http://www.besafe.no/BeSafe-Nyheter/Barn-reddet-med-BeSafe-bilbelte-for-gravide Anonymous poster hash: 6d9c0...1cb Det er jo produsenten (besafe) som har skrive artikkelen du har lenka til. Her er det Trygg Trafikk skriv om gravide og bilbelte:http://www.tryggtrafikk.no/Gravid+%E2%80%93+hva+b%C3%B8r+man+tenke+p%C3%A5%3F.b7C_wJHK2l.ips Endret 12. juli 2013 av *Frida*
Nerine_ Skrevet 12. juli 2013 #4 Skrevet 12. juli 2013 Det er for at beltet ikke skal stramme til iver mage (og baby) ved en evnt ulykke. Det har absolutt ingen funksjon ved en ulykke.
Semydfe Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 (endret) Det har absolutt ingen funksjon ved en ulykke. Er enig med deg at det antagelig ikke har det ved en kollisjon i høy hastighet eller liknende, men vil være en fordel ved bråbrems etc. Og for de fleste skjer det vel flere bråbremser enn kollisjoner, så å si at det ikke har noen funksjon blir litt for snevert. Endret 12. juli 2013 av Semydfe
SmallTalk Skrevet 13. juli 2013 #6 Skrevet 13. juli 2013 Er enig med deg at det antagelig ikke har det ved en kollisjon i høy hastighet eller liknende, men vil være en fordel ved bråbrems etc. Og for de fleste skjer det vel flere bråbremser enn kollisjoner, så å si at det ikke har noen funksjon blir litt for snevert. Og ifølge TryggTrafikk så er slike belter unødvendige for gravide og har ingen funksjon rent sikkerhetsmessig.
Jade Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 Det kan jo hende at det faktisk *kan* hjelpe litt. Men at de ikke har lov til å skrive at det kan gjøre det, fordi det mest sannsynligvis ikke kan det.
Vera Vinge Skrevet 14. juli 2013 #8 Skrevet 14. juli 2013 Jeg leste en artikkel om dette da jeg var gravid. Lurer på om det kan ha vært bl.a. svenske Trygg trafikk som utførte tester som tilsa at i en kollisjon, vil gravidbeltet og vanlig belte oppføre seg likt.
Semydfe Skrevet 14. juli 2013 #9 Skrevet 14. juli 2013 Og ifølge TryggTrafikk så er slike belter unødvendige for gravide og har ingen funksjon rent sikkerhetsmessig. Trygg Trafikk sier selv at de ikke har utført nok tester til å vite med sikkerhet, men de antar at det ikke har noen effekt ved kollisjoner. Men igjen, det er heller ikke det jeg påstår at det hjelper mot. Ved mindre alvorlige situasjoner som bråstopp i lavere hastighet etc, så holder dette beltet magen fri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå