Gå til innhold

Utredning når?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi har prøvd i 8 mnd å bli gravide. Det jeg lurer på nå er om det er sånn at man ikke får noen utredning før man har prøvd på dagen 1 år eller mer. Vil jo komme i gang med utredningen så raskt som mulig.

Fastlegen min sa at man måtte ha prøvd i to år for å få utredning. Har vurdert sterkt å bytte han ut. Har jo hørt at ander får hjelp etter ett år som prøvere...

Noen tips eller råd fra dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cuddly

Jeg har nå alltid hørt ett år da...

Vi startet så smått utredningen etter 7 mnd, men det var fordi jeg måtte til gynekolog med langvarig "spotting".

Men i dag, etter 2 år og 3 mnd. med prøving, er jeg kjempeglad for det - for ting tar tid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies to år - dersom det ikke er en spesiell grunn til å tror at "det er noen grunn til at ikke alt skulle være i orden".

Det er fordi det kan ta tid for helt friske og fine mennesker også. Det behøver ikke alltid være noe, og det er alltid best å la naturen ordne opp selv om mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo litt med alder å gjøre også da.

Oppsøk en privat gynekolog hvis du vi ha litt fart i sakene.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Enig med murmel. For oss tok det da en måned fra vi bestilte time til vi var ferdig utreda. Det var ikke så kjempedyrt heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å bli sendt til utredning etter et år, det brukes ihvertfall som en grense. Er du over 38 (35?) kan du bli sendt til utredning etter ca 6 mnd.

Ca 80% av fertile kvinner blir gravide i løpet av et år, de siste 20% vil kanskje bruke opp til tre år på å bli gravide.

http://www.fub.no/utspring/artikler/Ufrivi...arnloshet.shtml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...