AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Imorgen skal jeg ta min første tatovering, og har noen spørsmål. Jeg kan selvfølgelig spørre imorgen når jeg tar den, men er utålmodig ;-) Jeg skal ha tatovering nederst på låret (over kneet). Med andre ord må jeg bruke klær som kommer til å "gnikke" mot den ferske tatoveringen de neste dagene/ukene. Har en jobb som gjør at jeg må bruke bukser, og de er jo høvelige tettsittende. Går dette bra? Bør man beskytte den med noe? Vi reiser til Thailand i begynnelsen av oktober, altså drøyt 2 mnd etter at jeg tar tatoveringen. Er ingen strandløve, så kommer til å bli minimalt med direkte soling/strandligging. Men det er jo varmt, så kommer til å gå med shorts osv. Såret bør være grodd innen den tid, så da holder det vel med sunblock over som beskyttelse? Hva med tiden frem til dette? Om vi er heldige, så blir det noen soldager som gjør at man kan gå i kjole, shorts osv fremover. Kan jeg gå i dette, selv om tatoveringen da vil få sollys på seg (IKKE snakk om å sole seg, men å gå ute/sitte på terrassen og spise osv). Evt når er dette trygt? Har fått for meg at dette er ok etter ca 2 uker/når skorpen har falt av? Anonymous poster hash: 6b9c8...dbb
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #2 Skrevet 12. juli 2013 Hva med å spørre de i tatoveringsstudioet? Jeg var i sola få dager etter jeg tatoverte meg, prøvde å dekke til men var ikke alltid mulig. Brukte solfaktor 50 da jeg ikke fant sun-block. Den beholdt fargen. Anonymous poster hash: f1175...b08
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Hva med å spørre de i tatoveringsstudioet? Jeg var i sola få dager etter jeg tatoverte meg, prøvde å dekke til men var ikke alltid mulig. Brukte solfaktor 50 da jeg ikke fant sun-block. Den beholdt fargen. Anonymous poster hash: f1175...b08 Skriver at jeg hadde tenkt til å gjøre det uansett, men er bare nysgjerrig her jeg sitter og googler. Er så mange ulike svar, så ville bare høre med noen som har erfaring el.l. :-) Anonymous poster hash: 6b9c8...dbb
Thorn Skrevet 12. juli 2013 #4 Skrevet 12. juli 2013 Jeg fikk beskjed om null sol eller klorvann på tatoveringene første måneden. Deretter anbefalte de så lite direkte sol som mulig, og høy faktor når jeg ikke har tatoveringen tildekket. Det er jo ikke farlig om du får sol på tatoveringen, det verste som kan skje er at fargene falmer fortere enn de ville gjort om du ikke fikk sol på. Men det kan like gjerne være at det ikke skjer noe, og fargene kan falme selv om du ikke får sol på i hele tatt. Når det gjelder klær har jeg ikke så mange tips. Mine er på ryggen, klærne gnisser ikke så mye der... Men jeg husker at jeg helst gikk i joggebukse eller bukse med lav linning da jeg tok en som lå rett i området der bukselinningen går, fordi huden var så sår. Du skal vel også helst ha så lite gnissing som mulig for sårhelingen sin del. Ville gjerne ha lagt en eller annen form for kompress eller noe oppå tatoveringen, bare de første dagene. Og ikke gå med hvit bukse, shorts eller skjørt Jeg sov med lys nattkjole første natta etter jeg tok tatoveringen, og den fikk et vakkert speilvendt trykk av tatoveringen min på innsiden... Tenkte ikke på at blekket farger av den første tiden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå