ara Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Jeg er 19 fullgåtte uker og har de siste 2 ukene hatt en del kynnere. De kommer flere ganger igjennom dagen og i går kom de nesten litt regelmessig/kort tid mellom hver på kvelden etter vi hadde hatt sex. Jeg ble litt bekymret men det roet seg forholdsvis fort.. I dag har jeg allerede hatt en del kynnere... Særlig ved litt mye aktivitet, f.eks da jeg trillet tur med vogna, eller tullet og løftet småen opp i lufta og ned igjen mange ganger. De tar skikkelig tak og magen blir steinhard.. Er det noen grunn til bekymring? Skal til JM 13.august. Burde jeg kontakte henne eller vente og se an litt? Noen med erfaringer her som kan berolige eller oppfordre meg til et eller annet?
Gjest Gaby Skrevet 12. juli 2013 #2 Skrevet 12. juli 2013 Jeg kjente kynnere helt fra uke 15, og hadde mange hver eneste dag. Alt forløp normalt 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Jeg hadde mye rundt uke 18-19...så roet det seg og jeg kjente ingenting igjen før 27 +! Anonymous poster hash: 7fda0...1af
ara Skrevet 12. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2013 Ok. Jeg mener å huske at jeg hadde kynnere tidlig sist også, men ikke så kraftige.. Så lenge de ikke kommer regelmessig så går det vel greit..
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 Helt vanlig!Anonymous poster hash: a03af...d73
Yesterday Skrevet 12. juli 2013 #6 Skrevet 12. juli 2013 Jeg ble og bekymret når jeg fikk det i ca uke 15 (husker ikke nøyaktig når), men leste en del på nettet og blant annet dette http://jordmorsiri.no/U/tag/page/null/root/tag=kynnere om at man har kynnere fra ca uke 12 roet meg Står jo også der når man bør kontakte lege.
ara Skrevet 12. juli 2013 Forfatter #7 Skrevet 12. juli 2013 Jeg ble og bekymret når jeg fikk det i ca uke 15 (husker ikke nøyaktig når), men leste en del på nettet og blant annet dette http://jordmorsiri.no/U/tag/page/null/root/tag=kynnere om at man har kynnere fra ca uke 12 roet meg Står jo også der når man bør kontakte lege. Takk for link
Trollmor89 Skrevet 12. juli 2013 #8 Skrevet 12. juli 2013 Fikk de i uke 14 mens jeg gikk gravid med 3 gullet mitt. Husker JM sa at så lenge det ikke kommer veldig ofte i løpet av dagen så går det bra 1
ara Skrevet 12. juli 2013 Forfatter #9 Skrevet 12. juli 2013 Fikk de i uke 14 mens jeg gikk gravid med 3 gullet mitt. Husker JM sa at så lenge det ikke kommer veldig ofte i løpet av dagen så går det bra Ok:) Satser på at det ikke er noe å bekymre seg over!
Superlilje Skrevet 13. juli 2013 #10 Skrevet 13. juli 2013 Jeg har kjent de godt siden uke 12, og har flere ganger om dagen. Er nesten 20 uker nå. Ifølge legen er det ingenting å bekymre seg over
Azalea Skrevet 13. juli 2013 #11 Skrevet 13. juli 2013 (endret) Vet ikke om du husker det, men jeg lå med sterke kynnere fra uke 15. Eneste jeg kan oppfordre deg til må være å snakke med jordmoren din så du ikke bekymrer deg + lytt til kroppen din. Om jeg presset meg alt for mye fikk jeg veldig sterke kynnere som gikk over til rier faktisk, men det gikk heldigvis bra. Kynnere er ikke noe å bekymre seg over så lenge de ikke blir alt for kraftige og regelmessige. Endret 13. juli 2013 av Angel-A
ara Skrevet 15. juli 2013 Forfatter #12 Skrevet 15. juli 2013 Vet ikke om du husker det, men jeg lå med sterke kynnere fra uke 15. Eneste jeg kan oppfordre deg til må være å snakke med jordmoren din så du ikke bekymrer deg + lytt til kroppen din. Om jeg presset meg alt for mye fikk jeg veldig sterke kynnere som gikk over til rier faktisk, men det gikk heldigvis bra. Kynnere er ikke noe å bekymre seg over så lenge de ikke blir alt for kraftige og regelmessige. Ja, det husker jeg når du sier det. Skal nevne det for JM når jeg skal dit, men er ikke så bekymret nå lenger. Har tatt det rolig i noen dager og da har det ikke blitt så mange kynnere heller!
Azalea Skrevet 23. juli 2013 #13 Skrevet 23. juli 2013 Ja, det husker jeg når du sier det. Skal nevne det for JM når jeg skal dit, men er ikke så bekymret nå lenger. Har tatt det rolig i noen dager og da har det ikke blitt så mange kynnere heller! En blir jo så fort bekymret, og det er jo ikke så rart. Godt å høre at det har avtatt litt!
Underverker Skrevet 24. juli 2013 #14 Skrevet 24. juli 2013 Jeg fikk vonde kynnere fra uke 13. Vi fikk nesten fødsel i uke 28 og var innlagt med drypp og lungemodning. Fikk både sexforbud og mot å være veldig aktiv. Hadde noe som het dynamisk livmorhals så kynnerene påviker livmorhalsen min. Klarte å holde han inne helt til uke 39 Men da var jeg sykemeldt og veldig rolig nesten hele svangerskapet. Vist dem er vonde ville jeg snakket med jordmor om det. Mine var vonde og det skulle dem jo ikke være. FIkk forresten styrtfødsel på 1.5 time (førstegangs) pga livmoren hadde jobbet så mye. Hehe
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #15 Skrevet 25. juli 2013 Jeg ble tidlig plaget med kynnere, og det bekymret jordmoren jeg gikk til kontroll hos. De kjentes litt som milde menssmerter. I uke 26 ble jeg innlagt pga premature rier, fikk riehemmende middel og lungemodningssprøyte. Fikk også sexforbud og beskjed om å holde meg i ro. Ble innlagt enda et par ganger på grunn av faren for prematur fødsel, og hadde jevnlig undersøkelse med innvendig ultralyd. Fødte ikke før dagen etter termin, og fødselen ble både lang og problematisk, så livmoren min hadde tydeligvis ikke fått nok trening til tross for tusenvis av relativt vonde kynnere Anonymous poster hash: 70888...d82 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå