AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Hva hadde dere likt at den nye kjæresten som dattera di tok med hadde/var? Hva hadde gitt minus i boka? Føler alltid at mamma og pappa ikke er så begeistret for kjærestene mine.. Jeg finner alltid ordentlige og snille gutter, men det føles som om at de sammenligner med kjæresten til søstera mi. De har vært sammen helt siden ungdomsskolen (de er 21 år nå? og han er som en sønn for de, kommer og går som han vil og føler seg veldig hjemme, og kan sitte og prate med foreldrene mine selv om søstera mi ikke er hjemme. Hvordan hadde dere reagert om dattera di fant en gutt hun likte veldig godt over netter, men som bor en flytur på 40 min unna? Er forresten 18 år. Anonymous poster hash: 88d66...658
Gjest Keikolina Skrevet 12. juli 2013 #2 Skrevet 12. juli 2013 Kanskje de reagerer mer på at du skifter de ut så ofte
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Jeg skifter ikke ut ofte. Den første kjæresten min fikk jeg da jeg var 14 og var sammen med han i et år. Den neste fikk jeg da jeg var 16 og vi var sammen i 1,5 år. Men har jo holdt med to-tre stykker som de har møtt. Men disse guttene fungerte det ikke med. Anonymous poster hash: 88d66...658 1
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2013 #4 Skrevet 12. juli 2013 Vel, faren min lovte mine kjærester juling hvis han fikk så mye som mistanke om at jeg ikke hadde det godt med dem. 2
ViljaH Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 Jeg tror det tar tid, og at de automatisk er avventende til enhver kjæreste av sin tenåringsdatter. De må "bevise" over tid at de er noe å samle på, ikke bare en dust som er ute etter å grafse på deres yndige datter. Din søsters kjæreste har jo 5+ års fartstid i din familie. En ny kjæreste av deg vil ikke få samme kred med en gang. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #6 Skrevet 12. juli 2013 Du bytter kjæreste ofte, og det er jo sånn det skal være når man er tenåring Kos deg og date Husker brodern i en periode hadde ny dame omtrent hver gang jeg var hjemme på besøk. Jeg hilste høflig på dem, men brukte egentlig ikke så mye tid på å bli kjent med dem siden jeg visste de forsvant i løpet av noen måneder Anonymous poster hash: 98572...b11
caroprins Skrevet 13. juli 2013 #7 Skrevet 13. juli 2013 (endret) Er ikke helt sikker på om jeg skjønner spørsmålet men om min datter da hun var 18 tok med seg en kjæreste hjem så hadde jeg likt at han var høflig, hadde en vennlig personlighet og så ut til å være veldig forelsket i min datter. Så hadde jeg likt at han var lett å kommunisere med og at han passet inn i resten av familiegjengen. Det hadde vært viktig for meg at han enten var under utdannelse eller hadde en og var i jobb og at han hadde noen visjoner for fremtiden. Han måtte ikke ha noen problemer med alkohol eller narkotika og ikke ha noen som helst tendenser til agressivitet/vold. Jeg ville også foretrukket en fra samme kultur som oss da jeg ser at det kan bli problemer med kulturkollisjoner. Om du hadde truffet en på nettet som bor en flytur på 40 minutter unna så hadde jeg som din mor ikke ønsket at du skulle fly dit for å møte en person du egentlig ikke visste hvem var alene for første gang. Dette for din egen sikkerhet for du kan ikke være helt sikker på at han er den som han sier via nettet. Om dere vil møtes så kan vel han komme til ditt hjemsted første gang. Kanskje det finnes et hotell eller liknende til overnatting om det ikke går returfly samme dagen. Så kan dere møtes på dagtid på en kafe første gang. Da er det andre folk rundt og du ville hatt mulighet til å trekke deg greit ut av det om nødvendig. Det er ikke alltid at kjemien stemmer når man møtes selv om man har hatt god kontakt over nettet. Så det er lurt å ta sine forhåndsregler. Som mor så ønsker man bare det beste for sine barn som regel da og man vet at det er mange farer der ute. Så når foreldre kommer med regler og restriksjoner så er det fordi vi prøver så godt vi kan å passe på dere. Du er 18 og myndig og kan gjøre som du vil men jeg synes også du skal lytte til dine foreldre som tross alt har endel livserfaring og bare vil at du skal ha det bra. Om de ikke viser så stor interesse for dine kavalerer nå så er det nok for at de ser at den store utvalgte ikke har dukket opp enda. Den dagen det skjer så vil de nok engasjere seg mer. Endret 13. juli 2013 av caroprins
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå