Gå til innhold

Hvordan snu på flisa og gjøre en krangel til noe morsomt!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Her om kvelden hadde mannen min gått og lagt seg før meg. Som regel pleier han å lese lenge, og er våken til jeg kommer.

Da jeg kom for å legge meg like etter han var det mørkt i rommet. Jeg skrudde på lyset for jeg så ingenting. Da ble han super sinna og begynte å kalle meg stygge ting som at jeg var så egoistisk osv. Han holdte på med dette en stund. Jeg skjønte jo da at jeg aldri skulle ha skrudd på lyset, men han pleier å gjøre det mot meg når han legger seg etter meg, så jeg trodde ikke det var noe "big deal".

Jeg hadde to valg:

1. Ta imot all dritten og få dårlig samvittighet, skru av lyset og rote meg frem i mørket.

2. Snu på hele greia, og få noe morsomt ut av dette.

Da han var ferdig å kjefte på meg, så fikk han ikke sove. Da skrudde han på lyset sitt og begynte å lese. Da tok jeg akuratt samme tonen tilbake til han, og kalte han for det samme han kalte meg.

Til slutt måtte han bare le. Da sa han "var jeg virkelig så ille?"

-"ja, det var du sa jeg og prøvde alt jeg kunne for å ikke le"

Han ble litt flau, og begynte å le. Da lo jeg også.

Dette pleier å funke bra i andre sammenhenger også!

Hvis han blir sinna for noe, så tar jeg igjen og "hermer" etter han. Da klarer han ikke være sinna lenger.

Og dere sparer dere for en krangel! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk et godt tips på god morgen norge her om dagen.

Man skal finne på en ting man skal gjøre når man krangler og man ikke kommer noen vei. Et godt eksempel er å geipe til hverandre :tunge1:

Vi har prøvd det, og uansett hvor sur jeg er, og han geiper, så klarer jeg ikke la vær å trekke på smilebåndet!

Så det funker fint :D

Skrevet

Min man sitter og uler som en uggle hver gang jeg uggler meg opp som han sier, da kan jeg ikke la være å le.

:hoho::hoho::hoho:

Skrevet
Min man sitter og uler som en uggle hver gang jeg uggler meg opp som han sier, da kan jeg ikke la være å le.

:hoho:  :hoho:  :hoho:

:klø: . Forstod ikke den i det hele tatt...

Skrevet

Mannen min er ganske flink til dette (*skryte, skryte* . men jeg er ikke flink). Plutselig kan han gjøre noe morsomt ut av grimaser/ord/vendinger jeg bruker. Det er veldig avvæpnende, og funker alltid. Og da ser jeg hvor håpløs hele diskusjonen er. Gjeipen fungerer faktisk bra! Tenk noe så utrolig banalt... :tunge1:

Gjest Poirot
Skrevet

Hehe, hos oss kan herming lett føre til økt aggresjonsnivå...

Uansett er det et godt tips å prøve å få den andre til å smile.

Gjest GreenSky
Skrevet

:hoho:  :hoho:  :hoho:

Da hadde jeg nok blitt enda sintere.

Skrevet

Det kan godt funke av og til, men det er ikke så veldig morsomt når sambo geiper til meg nesten hver eneste gang jeg prøver å prate om noe alvorlig. Det gjelder som regel de gangene han er den skyldige i et eller annet da... :roll:

Prøver vel å ro seg vekk... Men det kan være nokså frustrerende i blant... :sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...