Gjest Gjest nå Skrevet 16. april 2004 #1 Skrevet 16. april 2004 Jeg bare lurer litt jeg... Jeg er slank ,veier ca 55kg, men... Igår kveld gråt jeg så masse og jeg har vondt inne i meg... Tenker på sommeren og bikinisesong... Jeg har en del strekkmerker etter graviditet... Er det slik at f.eks om dere hadde sett med på stranden, ville dere ledd av meg da? Eller synes jeg er stygg? For jeg vil så gjerne kose meg på stranden... Takknemlig for svar(vær ærlige)... :cry:
Gjest Moonshadow Skrevet 16. april 2004 #2 Skrevet 16. april 2004 Tror flertallet av voksne kvinner har strekkmerker.
Gjest Madam Felle Skrevet 16. april 2004 #3 Skrevet 16. april 2004 Tror egentlig det er fåtallet av kvinnene som studerer kvinner på stranden. Jeg tror det ligger mest i hodene våre. Jeg har aldri brydd meg om hvordan noen ser ut i det hele tatt, og strekkmerker er jo et bevis på det nydelige barnet du har fått. Det var en som spurte en venninne av meg en gang om hun skammet seg over barnet sitt. Selfølgelig svarte hun nei, så hvorfor skammer du deg da over noe du har fått når du bar det nydelige barnet ditt da? Hun ble svar skyldig, og etter det brydde hun seg ikke om hva alle andre mente.
Gjest Gjest nå Skrevet 16. april 2004 #4 Skrevet 16. april 2004 Takk for svar TinaK... Madam Felle. Takk for godt svar... Det ble en ettertanke....
~umulia~ Skrevet 16. april 2004 #5 Skrevet 16. april 2004 For å være 100% ærlig: Jeg har aldri noensinne lagt merke til om andre kvinner har strekk merker, ikke når jeg har vært på stranda, ikke på offentlige bad og ikke i garderoben på treningen. Jeg hadde garantert ikke ledd av deg, og om jeg mot formodning skulle lagt merke til strekkmerkene, tviler jeg sterkt på om jeg hadde reflektert over dem i det hele tatt. Det skal mye mer til for at jeg skal syns at noen er stygge enn noen strekkmerker. Kos deg på stranden til sommeren! P.s. om dette plager deg enormt, får du heller invistere i noen fine badedrakter.
*Lene* Skrevet 16. april 2004 #6 Skrevet 16. april 2004 Tror de fleste kommert til å tenke på at de ser en sunn slank flott jente jeg! Strekkmerker? Det har de fleste, ihvertfall de som har født barn! De falmer også etterhvert, og blir mindre fremtredende :-)
Gjest Gjest nå Skrevet 16. april 2004 #7 Skrevet 16. april 2004 Åh, umulia, godt å høre... Har nemlig blitt mobbet pga kroppen min... Den er egentlig fin, bortsett fra strekkmerker... Var helt fælt å bli ledd av... Og jenter er som regel verst også.... :cry:
SunAndMoon Skrevet 16. april 2004 #8 Skrevet 16. april 2004 Tror bare jeg hadde syntes synd på deg... for det er jo ikke så mye å gjøre med det. hvis jeg i det hele tatt hadde lagt merke til deg.. har noen få selv, ved overgangen hofte/rompe (20 år).. Har du fått barn forresten? Da er vel strekkmerkene verdt det?! Og som Madam Felle sa: jeg går ikke akkurat å studerer andre kvinner på stranda... tror det hører til 14åringene, som går og ser på hverandre. Dessuten så er alle forskjellige, både i høyde, vekt, tykk/tynn, strekkmerker, cellulitter osv!! Så gå på stranda og kos deg du
SunAndMoon Skrevet 16. april 2004 #9 Skrevet 16. april 2004 For å være 100% ærlig: Jeg har aldri noensinne lagt merke til om andre kvinner har strekk merker, ikke når jeg har vært på stranda, ikke på offentlige bad og ikke i garderoben på treningen. Jeg hadde garantert ikke ledd av deg, og om jeg mot formodning skulle lagt merke til strekkmerkene, tviler jeg sterkt på om jeg hadde reflektert over dem i det hele tatt. Det skal mye mer til for at jeg skal syns at noen er stygge enn noen strekkmerker. samme her...aldri lagt merke til noen som har hatt det! mamma har noen få nedenfor magen pga lillesøteren min (når hun ble født ja)... men jeg synes ikke det er stygt!
Gjest Gjest nå Skrevet 16. april 2004 #10 Skrevet 16. april 2004 Ja, har fått ei nydelig datter jeg. Takk for oppmuntrende svar sun and moon... Varmer godt inne i meg av svarene deres
aline Skrevet 16. april 2004 #11 Skrevet 16. april 2004 voksne, skikkelige kvinner/jenter ler ikke av andres kropper verken på stranda eller ellers! Du skal vite det, at dersom du møter noen som kritiserer eller ler, så er det mest sannsynelig pga deres egen usikkerhet! Når vi var 14 så studerte vi mer hverandres kropper, og barn kan være slemme når det kommer til mobbing! Forhåpentligvis så vokser vi av oss denne styggheten det er å le av andre, og de som ikke gjør det, har ett mye større problem i livet sitt en du har med din slanke og fine kropp selv med strekkmerker som minne om fødselen av din datter!! Kos deg på stranda i sommer og vær stolt av kroppen din du!!
Gjest Pterodactylkake Skrevet 16. april 2004 #12 Skrevet 16. april 2004 Kos deg på stranda, du skal være heldig med å finne en kropp der uten noe DU kan le av tilbake på dem (om de gjør)
momo Skrevet 17. april 2004 #13 Skrevet 17. april 2004 Jeg studerer heller ikke de andre damene på stranda. Og håper virkelig ikke det er mange som studerer meg, for jeg viser strekkmerker og hengemage og det som er på stranda. I fjor sommer veide jeg 80-85 kg, skikkelig hengemage og masse strekkmerker. Og jeg gikk på stranda i bikini, la ikke merke til at noen så rart på meg. I år veier jeg 70 kg, men har fortsatt hengemage og strekkmerker og jeg skal på stranda i bikini. :-) :-)
Dagensdiva Skrevet 17. april 2004 #14 Skrevet 17. april 2004 0i, gratulerer med 10 kg bort hvis det var målet! :-)
Justice Skrevet 17. april 2004 #15 Skrevet 17. april 2004 Jenter med store neser ser på andre med store neser. Jenter med brede hofter ser på andre med brede hofter. Jenter med lange føtter ser på andre med langer føtter, osv, osv.. Jeg tror vi studerer hverandre, alle sammen. Men det er et stykke derfra til å dømme det vi ser!
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2004 #16 Skrevet 18. april 2004 Ellers er vi jenter flinke til å sammenligne oss med de som er penere enn oss selv. Det gjør jeg ofte, og det får meg til å føle meg stygg ,så det er jo egentlig bare tull. For tiden ser jeg spesielt på de som er yngre enn meg fordi jeg synes jeg begynner å se gammel ut. Strekkmerkene mine er faktisk det eneste jeg ikke bryr meg noe om i det hele tatt. Er bare stolt av at kroppen min har båret fram to flotte barn. Gjør meg ingenting om det synes. Jeg ville ALDRI ledd av noen annens kropp samme hvor annerledes enn gjenomsnittet den måtte være! Din kropp høres ut som en helt normal kropp, by the way.
Veslejenta Skrevet 18. april 2004 #17 Skrevet 18. april 2004 Alle finner noen "skavanker" på sin egen kropp. Jeg finner mange på min egen. Men jeg legger ikke så godt merke til det på andre. Men det er sant som andre har sagt her, at man legger spesielt merke til på andre det man ikke er helt fornøyd med selv. Jeg er ikke helt fornøyd med lår og mage på meg, og hvis jeg er på stranda så blir jeg egentlig i godt humør. For de som er like gamle eller eldre enn meg har ofte like mye fett på mage og lår som meg. Jeg ler ikke av de andre kroppene, men jeg ser på det som en bekreftelse at jeg er like normal som alle andre. Når det er sagt: Jeg har ennå ikke fått barn og har derfor ingen strekkmerker på magen. Har andre steder da. Men jeg har aldri lagt merke til at noen har strekkmerker på magen når jeg har vært på stranda.
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2004 #18 Skrevet 18. april 2004 Kjøp deg ein god bikini som du trives i (mange gode tips i denne mnd Det Nye) og KOS deg på stranda!
Scorpina Skrevet 18. april 2004 #19 Skrevet 18. april 2004 Ellers er vi jenter flinke til å sammenligne oss med de som er penere enn oss selv. ...... Nettopp. Måtte gå litt i meg selv her da. Fødte ei velskapt datter for over 6 år siden og nå er strekkmerkene jeg fikk fra det svangerskapet helt usynlige. Men, 2 år etter at hun var født var jeg i byen med en venninne for å prøve bikiner etc. Jeg uffa og akka meg litt over at strekkmerkene vistes sånn. Hun mmmm'et litt, så på meg og smilte litt forsiktig, - "du ANER ikke hva jeg ville gitt for å kunne hatt sånne "skjemmende" merker på magen min..." Jeg ble helt svar skyldig og klarte bare å få fram et "ja...uff..ehm..det skjønner jeg godt!!!" Min venninne og hennes mann hadde da forsøkt å få barn i 3-4 år....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå