AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Varig ufør med ung ufør tillegg, hvor mye får man utbetalt før skatt?Anonymous poster hash: dfa8a...feb
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #2 Skrevet 12. juli 2013 Varig ufør med ung ufør tillegg, hvor mye får man utbetalt før skatt?Anonymous poster hash: dfa8a...feb Det kommer an på tidligere inntekt. Så det er ikke noe standardsvar. Anonymous poster hash: 28b9d...0a1
Gjest Eurodice Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Varig ufør med ung ufør tillegg, hvor mye får man utbetalt før skatt?Anonymous poster hash: dfa8a...feb Etter skatt mener du vel? Nettoinntekten? Du har for få opplysninger til at noen kan gi deg tall.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #4 Skrevet 12. juli 2013 Lurer på det samme. Om man er ung ufør og aldri vært i stand til å ha jobb/inntekt. Hilsen annen AB. Anonymous poster hash: 53333...10e
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 Henger meg på her. Blir mest sansynlig ufør med jobb. Men hørt det er en tileggytelse på aap. Så man vet aldri tenker jeg. Avhenger nok av tidligere inntekt som er sagt før her. Men skulle gjerne vist hva "minstesatsen" er. Anonymous poster hash: 9c706...39e
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #6 Skrevet 12. juli 2013 Minstesats tror jeg er tre og en halv G? Anonymous poster hash: e2acb...53c
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #7 Skrevet 12. juli 2013 Det kommer an på tidligere inntekt. Så det er ikke noe standardsvar. Anonymous poster hash: 28b9d...0a1 Ung ufør tillegget får man jo bare hvis man ikke har tidligere inntekt.Anonymous poster hash: dfa8a...feb
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #8 Skrevet 12. juli 2013 Ung ufør tillegget får man jo bare hvis man ikke har tidligere inntekt.Anonymous poster hash: dfa8a...feb Nei, det får man om man har en alvorlig og varig sykdom som man fikk før man fylre 26 år. Anonymous poster hash: 28b9d...0a1 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #9 Skrevet 12. juli 2013 Grunnbeløpet (G) er per 1. mai 2013 kr. 85 245 kr. Minsteytelsene i dagens uførepensjon tilsvarer minsteytelsene i dagens alderspensjon og består av grunnpensjon og særtillegg. Som hovedregel utgjør disse 1,85 G for gifte og 2 G for enslige Ny uføretrygd fra 2015: Det gir en minsteytelse for gifte/samboende unge uføre på 2,66 G og for enslige unge uføre på 2,91 G. Se nærmere omtale i avsnitt 7.5.Anonymous poster hash: 28b9d...0a1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #10 Skrevet 12. juli 2013 Er ung og ufør og har aldri jobbet. Mitt vedtak er gammelt, men kan si jeg får ca 15 000 utbetalt + 1000 kr bostøtte. Anonymous poster hash: 76a10...2e1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #11 Skrevet 12. juli 2013 etter skatt. Anonymous poster hash: 76a10...2e1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #12 Skrevet 12. juli 2013 Er ung og ufør og har aldri jobbet. Mitt vedtak er gammelt, men kan si jeg får ca 15 000 utbetalt + 1000 kr bostøtte. Anonymous poster hash: 76a10...2e1 Selvom vedtaket ditt er gammelt blir satsene oppjustert årlig, så du skal ha like mye som alle andre unge uførepensjonister.Anonymous poster hash: 28b9d...0a1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #13 Skrevet 12. juli 2013 Er ung og ufør og har aldri jobbet. Mitt vedtak er gammelt, men kan si jeg får ca 15 000 utbetalt + 1000 kr bostøtte. Anonymous poster hash: 76a10...2e1 Er det da 100 % ung ufør ? Jeg skal søke om 50% ung ufør. Og har minstesats på aap. Ville da aldri trudd ung ufør tilegget var såpass mye :O Anonymous poster hash: 9c706...39e
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #14 Skrevet 12. juli 2013 Ung ufør-tillegget er såpass mye at det nok skremmer en del fra å prøve seg i arbeidslivet. Anonymous poster hash: 2f8a7...9a0 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #15 Skrevet 12. juli 2013 Ung ufør-tillegget er såpass mye at det nok skremmer en del fra å prøve seg i arbeidslivet. Anonymous poster hash: 2f8a7...9a0 Ja, tenk, flere uføre burde prøve seg i arbeid. Arbeidsgivere står jo i kø for folk som lider, har smerter, ikke kan gå, ikke kan tenke klart, ikke klarer å fokusere, ikke kan bruke hendene eller bena pga muskelsykdom, eller andre lidelser. De er jo arbeidsgivernes drøm! For øvrig, hvor var det du jobbet igjen? Kunne du spurt sjefen din om h*n kunne tenke seg å ansette en syk person på 32 som er ung uføretrygdet, som ikke kan gå eller sitte, som har dårlig rygg, og som mangler utdannelse, som ikke kan jobbe alle dager i uken, eller alle uker, men vet ikke når den personen kan jobbe eller må bli hjemme pga sykdom? Veldig spent på hva sjefen din sier. Anonymous poster hash: e2acb...53c 12
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #16 Skrevet 12. juli 2013 Ja, tenk, flere uføre burde prøve seg i arbeid. Arbeidsgivere står jo i kø for folk som lider, har smerter, ikke kan gå, ikke kan tenke klart, ikke klarer å fokusere, ikke kan bruke hendene eller bena pga muskelsykdom, eller andre lidelser. De er jo arbeidsgivernes drøm! For øvrig, hvor var det du jobbet igjen? Kunne du spurt sjefen din om h*n kunne tenke seg å ansette en syk person på 32 som er ung uføretrygdet, som ikke kan gå eller sitte, som har dårlig rygg, og som mangler utdannelse, som ikke kan jobbe alle dager i uken, eller alle uker, men vet ikke når den personen kan jobbe eller må bli hjemme pga sykdom? Veldig spent på hva sjefen din sier. Anonymous poster hash: e2acb...53c Hvordan i all verden fikk du "en del" til å bli det samme som "alle" eller "deg"? Anonymous poster hash: 2f8a7...9a0 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #17 Skrevet 12. juli 2013 Hvordan i all verden fikk du "en del" til å bli det samme som "alle" eller "deg"? Anonymous poster hash: 2f8a7...9a0 Hvor står det "alle" eller "deg"/"meg" i innlegget? Du leser det du vil lese. Anonymous poster hash: e2acb...53c
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #18 Skrevet 12. juli 2013 Hvor står det "alle" eller "deg"/"meg" i innlegget? Du leser det du vil lese. Anonymous poster hash: e2acb...53c Ok, fram med teskjeene. Jeg skrev at en del nok velger uførepensjon fremfor arbeid siden uførepensjonen er såpass bra som den er, spesielt med ung ufør-tillegget. Du kom så med et innlegg som omhandlet personer som er ute av stand til å jobbe. Som om ALLE som mottar uførepensjon er ute av stand til å jobbe. Norge har den friskeste befolkningen i verden, men også de beste trygdeytelsene og da også den høyeste uføreandelen. Go figure. Anonymous poster hash: 2f8a7...9a0 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #19 Skrevet 12. juli 2013 Norge har den friskeste befolkningen i verden, men også de beste trygdeytelsene og da også den høyeste uføreandelen. Go figure. Anonymous poster hash: 2f8a7...9a0 Det er fordi det er folk som er i 10-20-30-50 prosent uføretrygd som altså jobber tilsvarende prosent. Med andre ord, folk som er friske nok til å jobbe gjør det. Men som jeg sa, gå til sjefen din, spør om sjefen din kunne ansette noen som er 32 år gammel (jeg er ikke det, tilfeldig alder) som er ung uføretrygdet, som ikke kan gå eller sitte, som har dårlig rygg, og som mangler utdannelse, som ikke kan jobbe alle dager i uken, eller alle uker, men vet ikke når den personen kan jobbe eller må bli hjemme pga sykdom? Kunne du fortalt oss hva sjefen din sa til det? Veldig spent. Anonymous poster hash: e2acb...53c
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #20 Skrevet 12. juli 2013 Ok, fram med teskjeene. Jeg skrev at en del nok velger uførepensjon fremfor arbeid siden uførepensjonen er såpass bra som den er, spesielt med ung ufør-tillegget. Du kom så med et innlegg som omhandlet personer som er ute av stand til å jobbe. Som om ALLE som mottar uførepensjon er ute av stand til å jobbe. Norge har den friskeste befolkningen i verden, men også de beste trygdeytelsene og da også den høyeste uføreandelen. Go figure. Anonymous poster hash: 2f8a7...9a0 Nå er det ikke slik at man velger å bli uføretrygded som ung. Det er leger og Nav som avgjør det utifra din helse. Alle de unge uførepensjonistene jeg arbeider med som kan arbeide og får muligheten til det gjør det. Jeg kjenner ingen under 35 som ikke ønsker å arbeide. Men jeg ser tydelig at mange av de eldre er veldig innstilt på å "få slippe" å jobbe. Anonymous poster hash: 28b9d...0a1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå