AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #1 Skrevet 11. juli 2013 Kan en som er normalvektig (160 cm og ca 57 kg) bli synlig slankere i løpet av 3 uker, uten å gjøre det på en usunn måte? Anonymous poster hash: ab358...da7
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #2 Skrevet 11. juli 2013 Hvorfor skal du bli tynnere? Og nei, du blir ikke tynnere på en sunn måte om det er dette som er din idealvekt. Du kan også miste menstruasjon f.eks om du går ned i vekt. Anonymous poster hash: 28568...c50 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #3 Skrevet 11. juli 2013 Hvorfor skal du bli tynnere? Og nei, du blir ikke tynnere på en sunn måte om det er dette som er din idealvekt. Du kan også miste menstruasjon f.eks om du går ned i vekt. Anonymous poster hash: 28568...c50 Eh, nei. Jeg kan faktisk gå ned minst 7 kg og fortsatt være innenfor normalvektig BMI. Jeg er milevis unna å miste menstrasjonen pga for lav vekt, og jeg vil ikke bli mindre sunn av å gå ned litt. Jeg ønsker ikke en av disse "hvorfor vil du bli tynnere" debattene. Folk har forskjellige mål, og mitt er ikke innenfor det bekymringsverdige overhodet. Jeg vil ned i vekt. Respekt dette, eller spar dere bryet med å skrive noe her. Takk. Anonymous poster hash: ab358...da7 8
Kladd Skrevet 12. juli 2013 #4 Skrevet 12. juli 2013 Eh, nei. Jeg kan faktisk gå ned minst 7 kg og fortsatt være innenfor normalvektig BMI. Jeg er milevis unna å miste menstrasjonen pga for lav vekt, og jeg vil ikke bli mindre sunn av å gå ned litt. Jeg ønsker ikke en av disse "hvorfor vil du bli tynnere" debattene. Folk har forskjellige mål, og mitt er ikke innenfor det bekymringsverdige overhodet. Jeg vil ned i vekt. Respekt dette, eller spar dere bryet med å skrive noe her. Takk. Anonymous poster hash: ab358...da7 Jeg leser "minst 7 kg" som at du ønsker å faktisk gå ned 7 kg? Derfor er det med litt blandede følelser jeg svarer: Men ja, det er mulig. Jeg ville ikke gått på noen ekstremdiett for å gå ned masse, men ved å kutte litt i inntaket (enkelt hvis man bare øker mengden grønnsaker som "tar plassen" til annen mat) og ved å bevege deg hver dag (behøver ikke være mer enn å gå en rask tur) kan du se forskjell på tre uker. Jeg har selv hatt samme høyde/vekt, og har sakte men sikkert gått ned 4 kg ved å gjøre dette (fikk se de første resultatene ganske fort - følte meg fort fastere etter noen uker med turgåing). Føler meg mye friskere nå enn før! Men det skal sies at jeg generelt er lite glad i sånne "bli tynnere på X uker"-kurer.
@Maja Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 Blir litt oppgitt på TS sine vegne her. Spørsmålet er jo om ein kan bli synlig slankare på ein SUNN måte, då er det ikkje snakk om diverse kurer. Det er snakk om kor synlige resultat ein kan få av å ta SUNNE grep i 3 veker. Og det med 7 kg, det kjem no av ein enkel utrekning av bmi. TS kan gå ned til 50 kg og fortsatt vere normalvektig i følge bmien. Men til det egentlige spørsmålet: Kva du kan oppnå på 3 veker kjem heilt ann på utgangspunktet. Spiser du snop og raske karbohydrater, så kutter du ut desse. Om du ikkje trener, så begynner du å trene/bevege deg meir. Overspiser du, så kutt ned på porsjonene. Som sagt, alt avheng av utgangspunktet du har. Men du kan (vertfall i teorien) gå ned rundt ein kg i veka med sunt kosthold og sunn livsstil. Om du samtidig trener styrke og strammer opp kroppen så burde det vise på deg. Bare ikkje sult deg, slik at du går på ein kjempesprekk etter 3 veker og går opp dobbelt av det du har gått ned!
Gjest Gresshoppesang Skrevet 12. juli 2013 #6 Skrevet 12. juli 2013 Klart det kan gjøres på en sunn måte; mer grønnsaker og mer trening.
Gjest Gresshoppesang Skrevet 12. juli 2013 #7 Skrevet 12. juli 2013 Men synlig. På tre uker? Tja. Litt synlig, men ikke noe voldsomt. Dersom du for eksempel går en tur på seks kilometer hver dag, vil du forbrenne ca 340 kcal. Om du reduserer inntaket med 160 kcal, vil du gå ned ca 1,5 kilo på disse ukene.
Amens Skrevet 12. juli 2013 #8 Skrevet 12. juli 2013 Tror nok det skal være mulig ja. Med en blanding av trening og kosthold så tror jeg ikke dette skal være noe problem. Men nøyaktig hvordan vet jeg desverre ikke. Har aldri drevet med slanking, kun med å komme i bedre form;)
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #9 Skrevet 12. juli 2013 Takk for svar! Har ikke noe mål om å gå ned akkurat 7 kg, nei. Det var bare et eksempel for å illustere hvor langt fra farlig undervektig (eller undervektig i det hele tatt faktisk) jeg for øyeblikket er, og at det ikke er noe å skrike opp for at jeg vil ned litt i vekt. Vil gjøre det på en sunn og gjennomførbar (ekstremkurer har jeg ikke selvdisiplin til uansett, så det stopper seg selv ) måte. Er bare nysgjerrig på hva man kan forvente i løpet av en 3, 4 ukers tid, sånn mtp det visuelle. Anonymous poster hash: ab358...da7 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #10 Skrevet 12. juli 2013 Eh, nei. Jeg kan faktisk gå ned minst 7 kg og fortsatt være innenfor normalvektig BMI. Jeg er milevis unna å miste menstrasjonen pga for lav vekt, og jeg vil ikke bli mindre sunn av å gå ned litt. Jeg ønsker ikke en av disse "hvorfor vil du bli tynnere" debattene. Folk har forskjellige mål, og mitt er ikke innenfor det bekymringsverdige overhodet. Jeg vil ned i vekt. Respekt dette, eller spar dere bryet med å skrive noe her. Takk. Anonymous poster hash: ab358...da7 Eh, jo ( ) bmi kan ikke fortelle deg hvor langt i fra du er fra å miste menstruasjon, bare sånn at du vet det. Jeg veier selv 53 kilo og er like høy som deg, men det er fordi jeg bare er sånn. Jeg har og vært oppe i 57 kilo, og var også da veldig slank og fin, så derfor sier jeg at du ikke trenger å gå ned noe. Hvorfor er det vekta som betyr så mye da? Det er mye viktigere å ha en god helse. Om man spiser sunt og beveger seg hver dag, så er det det som teller. Anonymous poster hash: 28568...c50
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #11 Skrevet 12. juli 2013 Eh, jo ( ) bmi kan ikke fortelle deg hvor langt i fra du er fra å miste menstruasjon, bare sånn at du vet det. Jeg veier selv 53 kilo og er like høy som deg, men det er fordi jeg bare er sånn. Jeg har og vært oppe i 57 kilo, og var også da veldig slank og fin, så derfor sier jeg at du ikke trenger å gå ned noe. Hvorfor er det vekta som betyr så mye da? Det er mye viktigere å ha en god helse. Om man spiser sunt og beveger seg hver dag, så er det det som teller. Anonymous poster hash: 28568...c50 Bruk tiden din på andre ting enn å forsøke å overbevise meg om at det å gå ned noen få kg er en dum idé. Du vil ikke lykkes. Anonymous poster hash: ab358...da7
Viktualia Skrevet 12. juli 2013 #12 Skrevet 12. juli 2013 Selv om du går ned et par kilo er det ikke sikkert du "ser" det selv, fordi øynene våre ofte lurer oss. Dersom du absolutt må slanke deg bør du måle med målebånd og kanskje også fettkaliper slik at du kan dokumentere resultatene og slipper å være i tvil.
Gjest navnelapp Skrevet 12. juli 2013 #13 Skrevet 12. juli 2013 Problemet er ikkje å gå ned sju kilo. Problemet er å halde seg der. Når ein har ei vekt ein har hatt ei stund har kroppen lett for å "søke tilbake" til den vekta og så litt til. Og så er ein inne i ein jojo-slankespiral der ein går ned fem kilo og i løpet av dei neste to månadane så har ein gått opp sju.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #14 Skrevet 12. juli 2013 Problemet er ikkje å gå ned sju kilo. Problemet er å halde seg der. Når ein har ei vekt ein har hatt ei stund har kroppen lett for å "søke tilbake" til den vekta og så litt til. Og så er ein inne i ein jojo-slankespiral der ein går ned fem kilo og i løpet av dei neste to månadane så har ein gått opp sju. Joda, det er problematisk nok å gå ned 7 kg. For meg ihvertfall. Men det er fordi jeg, som nevnt ihvertfall to ganger her nå, gjør det på en sunn og fornuftig måte. Anonymous poster hash: ab358...da7
Kladd Skrevet 12. juli 2013 #15 Skrevet 12. juli 2013 Jeg fikk som sagt synlige resultater på noen uker. Kanskje ikke de store forandringene, men følte at jeg krympa litt og ble fastere i fisken Takk for svar! Har ikke noe mål om å gå ned akkurat 7 kg, nei. Det var bare et eksempel for å illustere hvor langt fra farlig undervektig (eller undervektig i det hele tatt faktisk) jeg for øyeblikket er, og at det ikke er noe å skrike opp for at jeg vil ned litt i vekt. Vil gjøre det på en sunn og gjennomførbar (ekstremkurer har jeg ikke selvdisiplin til uansett, så det stopper seg selv ) måte. Er bare nysgjerrig på hva man kan forvente i løpet av en 3, 4 ukers tid, sånn mtp det visuelle. Anonymous poster hash: ab358...da7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå