Gå til innhold

Hjelp! Spørsmål om maling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Malte idag noen glassbrikker med vannbasert hobbymaling.. Vil disse smitte av hvis jeg får våte glass oppå? altså hvis jeg setter glasset på en hvilken som helst plass? Eller finnes det noe som jeg kan lakke med for å forsegle den vannbaserte malingen? hva betyr egentlig vannbasert?? går det bort når det kommer i vann (eller smitter av)?

Anonymous poster hash: db61f...9e5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det går vel av om du setter den en plass den blir veldig våt, men kommer an på hvilken sort maling det er da (har malt med en maling som går av om du får det på hendene og vasker i vanlig vann etterpå ute, og det gikk helt fint, men den var litt spesiell fra Gjøco). Du bør kjøpe oljebasert maling :)

Anonymous poster hash: 5cd26...90c
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det går vel av om du setter den en plass den blir veldig våt, men kommer an på hvilken sort maling det er da (har malt med en maling som går av om du får det på hendene og vasker i vanlig vann etterpå ute, og det gikk helt fint, men den var litt spesiell fra Gjøco). Du bør kjøpe oljebasert maling :)

Anonymous poster hash: 5cd26...90c

Men da må jeg male over? :( finnes det noe blank lakk tro? som beskytter og gjør den "ikke-vannbasert"? hehe

Anonymous poster hash: db61f...9e5

Skrevet

Jeg bruker billakk på spray til overlakking. Den holder i hvert fall på postkasser som er ute i all slags vær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...