Gå til innhold

Friske opp gamle utemøbler i plast

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man friske opp utemøbler i plast? De er stygge med "inngrodd" skit som ikke lar seg vaske av med kun såpe og vann. Går det an å rense de med noe? Evt male eller lakke?

Anonymous poster hash: c7b87...1eb
Skrevet

Ikke bruk vanlig maling hvertfall. PLastmøbler er myke, slik at malingen vil sprekke der hvor plasten bøyes.

Det måtte i så fall vært spraymaling. Du kunne jo prøvd med noe fint fint fint sandpapir.

Skrevet

Tror jeg heller ville kjøpt nye plastmøbler, koster ikke all verden. Maling er ikke gratis, det er mye arbeid med vasking og avfetting, det tar tid, og det er ikke gitt at resultatet ig holdbarheten blir bra.

AnonymBruker
Skrevet

Ring en malingbutikk og spør, så får du svar. :) Anonymous poster hash: ade0e...10a

Skrevet

Det er fullt mulig, men mye jobb! Vask de med salmiakk e.l først. Så pusser du dem, så maler du med bengalack! Blir fint, men ville uten tvil kjøpt nye!

AnonymBruker
Skrevet

Lever de gamle til gjennvinning og kjøp nye - og ta vare på dem denne gangen :)

Anonymous poster hash: ad3ce...1b3
  • Liker 1
Skrevet

Kast plasten og kjøp noe som eldes med ynde. Tre er best, men rottingbaserte møbler burde holde bedre uten å bli misfarget.

AnonymBruker
Skrevet

Saken er at dette er stoler jeg har fått og det er ikke vanlige hvite stablestoler til 49 kroner. Synes ikke noe om bruk og last kulturen, stolene er helt brukbare og jeg kommer ikke til å kaste dem. Skal forsøke å høre på malingsbutikk. Takk for tipset

Anonymous poster hash: c7b87...1eb
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har prøvd skurekrem?

Anonymous poster hash: 231f2...c8e

Skrevet

Plastmøbelrens, og etterbehandling med vaselinolje!?!

AnonymBruker
Skrevet

Bruk rens og polish som brukes til plastbåter.

Anonymous poster hash: 1f3ae...b63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...