Zip Skrevet 7. juni 2002 #1 Skrevet 7. juni 2002 Heisan! Jeg lurer på om det er besteforeldre eller søsken som skal sitte først etter forledrene våre ved bordet?. Mvh Zip (som gifter seg 28. desesmber 2002)
Juli Skrevet 8. juni 2002 #2 Skrevet 8. juni 2002 Tror det tradisjonelt er søsken som skal sitte nærmest, ja... _________________ Gifter oss 6.juli 2002 1212[ Dette Innlegg er endret av: Juli den 2002-06-08 08:50 ]
Litla Skrevet 8. juni 2002 #3 Skrevet 8. juni 2002 Det tror ikke jeg. Og hvis det er noen som synes dette er viktig, så er det vel besteforeldre. Det er jo hyggelig å gjøre litt ekstra stas på dem, da! Vi skal hvertfall ha våre besteforeldre på "hovedbordet" (vi sitter i en E). Søsknene våre sitter litt spredt, for de kjenner jo alle (både familie og venner). Synes ikke det skal være så veldig "rang-ordning" på resten av gjestene, jeg. 12
gulle Skrevet 8. juni 2002 #4 Skrevet 8. juni 2002 Vet ikke helt hva som er vanlig, men vi har plassert besteforeldrene ved siden av foreldrene. Skal sitte i E med mange "armer" så søskene med familie blir plassert innerst på armene nærmest hovedbordet. Dette ble litt rart skrevet, men håper dere forstår........ Jepp en uke igjen, og tror det meste er i box!12
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2002 #5 Skrevet 10. juni 2002 Besteforeldre, eller de eldste, (f.eks.oldeforeldre) i nær familie følger etter foreldrene. Dette i følge skikk og bruk. Deretter er det vel søsken rangert etter alder. Men, det kommer an på hvordan bordene er plassert. Mvh.Anonym
Evy Skrevet 10. juni 2002 #6 Skrevet 10. juni 2002 Vi skal ha besteforeldrer på siden av foreldrer. Og etter det så er det søsken med barn imellom.
Mrs. B Skrevet 10. juni 2002 #7 Skrevet 10. juni 2002 Vi hadde besteforeldre og foreldre hos oss på hovedbordet. Søsken satt spredt. 12
'Lilly' Skrevet 10. juni 2002 #8 Skrevet 10. juni 2002 Her virker det som det er en smaksak. Hos oss er det vanlig at søsken kommer før besteforeldre. Søsken er jo i nærmere slekt enn besteforeldre. "Kjernefamilien" først - så besteforeldre, altså. Men som du ser av alle innleggene: gjør det dere føler er naturlig!12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå