Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Første jenta mi fikk pakker fra så og si alle... Naboer, folk som er innom å handler der jeg jobber, alle!

Andre jenta mi har nesten ikke fått en eneste gave. Hun er nå 4 mnd. Er dette vanlig? Får jo nesten lott ondt av henne :/

Anonymous poster hash: dc567...3a8

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er, men hun merker jo ingen ting av det da ;)

• Liker 5
Skrevet

Sånn var det her også, Førstemann fikk masse, andremann fikk nesten ingenting og tredje fikk enda mindre. Men det gjør ingenting, jeg tenker at man har det man trenger til nummer to, tre osv.

• Liker 1
Skrevet

Samme her. Me fekk riktignok mykje til nr to, men uventa mykje til første. Men nr to har jo arva alt etter første.

Skrevet

Det er vel i grunnen ganske naturlig, tenker jeg. Førstemann er stor stas for "alle", og deretter blir det- misforstå meg rett- litt mindre spennende for hver gang, bortsett fra for de aller nærmeste, selvsagt.

Jeg fikk nummer fem for to måneder siden, og ble overrasket over at jeg fikk to pakker i posten med hvert sitt kles-sett. Syntes det var veldig søtt at noen gadd å sende gave til barn nummer fem, for det hadde jeg ærlig talt ikke trodd at noen kom til å gjøre. Uten at jeg tar det som noen fornærmelse på barnets vegne, det har bare ikke samme nyhetsinteressen, og foreldre, søsken, besteforeldre og andre nære personer var jo i hundre uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nr 3 i en søskenflokk på 4. Eldstemann fikk mest, både oppmerksomhet og gaver når vi var babyer. Og det er helt greit for meg, jeg tenker ikke over det.

Men det som gjør vondt er at mamma lagde fine albumer til de to eldste, med sølvpenn og sløyfer og nesten daglige babyerbilder (til tross for at dette var over tretti år siden), badebilder, vognbilder, og bilde av dem på fanget til hver en tante og onkel... Av meg og lillebror er det mye færre bilder og de ligger i fotokonvolutten den dag i dag. DEN gjør vondt.

Så lenge du behandler barna dine likt, så skal ikke ytre gaver i spedbarnsalderen bety noenting. Dette kan du styre selv. :)

Anonymous poster hash: 15207...ac8
  • Liker 3
Skrevet

Førstemann fikk nok bittelitt mer, men det var stort sett likt for alle tre. Veldig koselig med pakker i posten, og spesielt de som hadde tatt seg tid til å strikke mange flotte plagg til alle tre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nr 3 i en søskenflokk på 4. Eldstemann fikk mest, både oppmerksomhet og gaver når vi var babyer. Og det er helt greit for meg, jeg tenker ikke over det.

Men det som gjør vondt er at mamma lagde fine albumer til de to eldste, med sølvpenn og sløyfer og nesten daglige babyerbilder (til tross for at dette var over tretti år siden), badebilder, vognbilder, og bilde av dem på fanget til hver en tante og onkel... Av meg og lillebror er det mye færre bilder og de ligger i fotokonvolutten den dag i dag. DEN gjør vondt.

Så lenge du behandler barna dine likt, så skal ikke ytre gaver i spedbarnsalderen bety noenting. Dette kan du styre selv. :)

Anonymous poster hash: 15207...ac8

Det har nok med tiden eller økonomien å gjøre tenker jeg. Jeg tror ikke det er vondt ment mot deg eller de andre som ikke får det. Det tar tid å lage, og hun velger kanskje å bruke det på å være sammen med dere i stedet for å lage album. Kanskje du kan ønske deg album fra tiden du var liten til jul eller bursdag? Så forstår hun at dette er noe du savner. Men jeg er absolutt enig i at man bør behandle alle barn likt. Når man har fått så mange unger at man ikke gratulerer dem med dagen på bursdag (slik er svigers mot min bedre halvdel), da har man fått for mange unger.

Anonymous poster hash: 07add...445

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Første jenta mi fikk pakker fra så og si alle... Naboer, folk som er innom å handler der jeg jobber, alle!

Andre jenta mi har nesten ikke fått en eneste gave. Hun er nå 4 mnd. Er dette vanlig? Får jo nesten lott ondt av henne :/

Hvordan gjør du det selv da ts, når du gir bort fødselsgaver til venner, naboer, familie osv...

Anonymous poster hash: 79e81...ea3

Gjest pysepusen
Skrevet

Sånn er det her også. Hun får en del gaver, men spesielt familie bryr seg ikke like mye denne gangen.

Jeg pleier alltid gi/sende gave til nye babyer (og storesøsken) uansett om det er nummer to eller fem. Nytt barn, ny gave ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør du det selv da ts, når du gir bort fødselsgaver til venner, naboer, familie osv...

Ts, har du forlatt tråden? Jeg vil gjerne vite hva du selv gjør m.h.t fødselsgaver.

AnonymBruker
Skrevet

Ts, har du forlatt tråden? Jeg vil gjerne vite hva du selv gjør m.h.t fødselsgaver.

Hvorfor er det så viktig? Alle nyfødte jeg kjenner får så klart gave.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så viktig? Alle nyfødte jeg kjenner får så klart gave.

Ts

Selvsagt er det viktig å vite hva du selv gjør. Hadde ellers vært naturlig å skrive at siden du gir til alle nyfødte å synes det er rart at ikke nr 2 hos deg får like mye... siden det var det som var problemet ditt...

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det viktig å vite hva du selv gjør. Hadde ellers vært naturlig å skrive at siden du gir til alle nyfødte å synes det er rart at ikke nr 2 hos deg får like mye... siden det var det som var problemet ditt...

Hæ?

AnonymBruker
Skrevet

Hæ?

Hvis du forventer at alle dine barn får like mange gaver av omverdenen, forventer jeg at du også gir til "alle"

Gir du også gaver til kundene dine sine runde år, merkedager, naboens konfirmasjon osv, eller er det kun ved fødsel som gjelder?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du forventer at alle dine barn får like mange gaver av omverdenen, forventer jeg at du også gir til "alle"

Gir du også gaver til kundene dine sine runde år, merkedager, naboens konfirmasjon osv, eller er det kun ved fødsel som gjelder?

Hvor i huleste har jeg sagt at jeg FORVENTER gave til nr 2? Jeg syns det er litt sårt at hun har fått tre gaver ja, min første datter fikk 3 A4 sider med gaver.

Hva har bursdag osv med dette å gjøre? Min første datter fikk ikke noe av "alle" til verken 1 eller 2 årsdagen sin. Mener du at jeg skal gi til alle kundene jeg har innom butikken hver dag? Da kunne jeg like godt hengt meg, for jeg hadde ikke hatt penger til mat hvertfall...

Ser ikke hvorfor du vrir og vrenger på dette egentlig?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i huleste har jeg sagt at jeg FORVENTER gave til nr 2? Jeg syns det er litt sårt at hun har fått tre gaver ja, min første datter fikk 3 A4 sider med gaver.

Hva har bursdag osv med dette å gjøre? Min første datter fikk ikke noe av "alle" til verken 1 eller 2 årsdagen sin. Mener du at jeg skal gi til alle kundene jeg har innom butikken hver dag? Da kunne jeg like godt hengt meg, for jeg hadde ikke hatt penger til mat hvertfall...

Ser ikke hvorfor du vrir og vrenger på dette egentlig?

Så det er bare ved fødsel du gir gaver. Hva da med gamle tante Olga som kommer med fødselsgave, hun skal neppe føde igjen. Får ikke hun noe til sin 70 årsdag da?

Jeg syns faktisk det har en sammenheng. Å tar du imot gaver ved fødsel så må du også være oppmerksom mot giverne å gi noe ved deres anledninger.

Syns igrunnen det er en merkelig problemstilling du tar opp her...

• Liker 1
Gjest pysepusen
Skrevet

Så det er bare ved fødsel du gir gaver. Hva da med gamle tante Olga som kommer med fødselsgave, hun skal neppe føde igjen. Får ikke hun noe til sin 70 årsdag da?

Jeg syns faktisk det har en sammenheng. Å tar du imot gaver ved fødsel så må du også være oppmerksom mot giverne å gi noe ved deres anledninger.

Syns igrunnen det er en merkelig problemstilling du tar opp her...

Det er da helt normalt å gi/få gaver i forbindelse me fødsel. Jeg gjør det ofte, men det betyr ikke at jeg gir gave til bursdagene deres framover...
AnonymBruker
Skrevet

Det er da helt normalt å gi/få gaver i forbindelse me fødsel. Jeg gjør det ofte, men det betyr ikke at jeg gir gave til bursdagene deres framover...

Da velger jeg å kalle dere kravstore, Jeg mener jo ikke at man skal gi til alle bursdager, men tante Olga feirer ikke 70 årsdag hvert år, naboen som gir fødselgave har ikke konfirmant hvert år, Anne gifter seg heller ikke hvert år.

Det jeg mener er at hvis dere forventer - å tar imot fødselsgaver fra disse menneskene så bør også dere følge opp med givernes spesielle dager.

Antar at det om 10 - 15 år kommer masse tråder om datteren/ sønnen min fikk fødselsgaver, men ikke konf.gaver. Hva kan grunnen være...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke snakk om bursdagsgaver framover til de du gir fødselsgaver til, men givernes spesielle dager og anledninger. Hvis giveren gir ditt barn fødselsgave, bør du følge opp å gi til givernes spesielle dager, rundt år, datter/ sønns konfirmasjon osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...