Gå til innhold

Følsomme og kjærlige menn; er det noen som faktisk ønsker seg de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mildt sagt litt forvirret. Jeg hører og leser med jevne mellomrom at kvinner ønsker at menn var mer følsomme. Vel, jeg er følsom. Misforstå meg rett, jeg bryter ikke sammen for hver bidige lille ting, men innimellom bryter jeg veldig sammen med god grunn. Normalt sett er det derimot rørende situasjoner som får frem tårene. Det kan f.eks. være en vakker scene i en film, eller når noen forteller om noe vondt og vanskelig.

En annen ting som nok er litt uvanlig for menn er at jeg er en kjærlig og hengiven person. Empatisk er nok også et ganske passende ord. Uansett, jeg bryr meg om andre, spesielt de jeg liker godt. Jeg stiller opp når jeg kan, og levner liten tvil om at jeg skulle ønske jeg kunne gjøre mer. Dessuten er jeg en god lytter og skaper visst en god atmosfære for å snakke om hva som helst. Mye av det skyldes nok at jeg viser forståelse for andres meninger og syn, og jeg dømmer ingen. Ei heller trykker jeg mine meninger og syn ned på andre. I tillegg er jeg kjærlig av meg. Jeg elsker fysisk kontakt med andre, og selv om det ikke er følelser i spill, så kan jeg fortsatt ligge i senga med ei jente med armene rundt henne og stryke henne hvor som helst på kroppen. Jeg gjør det absolutt ikke for å klå. Som ei jente så pent sa det, for henne føltes det ikke ut som jeg gjorde det for min egen del alene. Jeg går ikke bananas på puppene f.eks., men går mye mer mykt tilverks.

Så til problemet:

Hittil er det ingen som faktisk ønsker meg over tid. Det skal sies at jeg ikke har hatt alt for mange potensielle forhold, men noen har det vært. Hun siste hadde jeg aldri sex med, men vi lå flere ganger f.eks. i sofaen hvor jeg lå og strøk litt på f.eks. armen hennes uten noen som helst form for respons tilbake. I det heltatt, det er bare disse løse one-nigth-stand-lignende "forholdene" som faktisk har satt en viss pris på dette, kanskje mest for å selv føle seg bedre og verdsatt. De gangene jeg har seriøst gått inn for et langvarig forhold, så er det liksom dårlig respons og hun går til en annen etter en stund.

Jeg driver med nettdating, og jeg observerer at veldig mange jenter skriver at de søker "mann med stor M". Jeg kan absolutt ikke på noen måẗe se at jeg passer inn i en slik beskrivelse. Mann med stor M er ikke en følsom mann, og han er mer brutal enn kjærlig. Er det da egentlig plass til meg? Ønsker noen meg i det heltatt?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Jeg har en fin og følsom mann. :hjerter:

Endret av Gjest
  • Liker 6
Skrevet

Jeg vil ha en mann som deg.

Men du må også ta initiativet til mer enn bare kos innimellom også. Eller i hvert fall gi inntrykk av at du vil noe mer så jeg kan ta initiativet til mer enn bare kos.

Og å ligge og stryke og stryke på ei dame uten at hun gir noe tilbake - er det noe ok for deg da? Jeg ville jo strøket tilbake.

• Liker 7
Gjest Svampebob1
Skrevet

Det er nok mange damer som vil ha en følsom og kjærlig mann.

Myk på innsiden og hard på utsiden. Det fungerer som bare juling! ;-)

Min erfaring er at det kan være uvant for en del damer med en myk mann. Det beste er å ta det litt forsiktig i starten slik at de får tid til å venne seg til det :-).

• Liker 1
Skrevet

For meg er en mann med stor M enn mann som er følsom og omtenksom og stolt over at han er det. Han tar hensyn til andre mennesker og har ikke behov for å prøve å være tøffere enn han er, eller tar på seg en maske for å være kuul i kompisene's øyne.

Så ja, du er en mann med stor M, du må bare innse det selv og være litt mer frempå med hva du føler og det du ønsker.

• Liker 7
Skrevet

Jeg har en fin og følsom mann. :hjerter:

:rodmer:

Jeg vil ha en mann som deg.

Men du må også ta initiativet til mer enn bare kos innimellom også. Eller i hvert fall gi inntrykk av at du vil noe mer så jeg kan ta initiativet til mer enn bare kos.

Og å ligge og stryke og stryke på ei dame uten at hun gir noe tilbake - er det noe ok for deg da? Jeg ville jo strøket tilbake.

Jeg ønsker mer enn bare kos, men jeg ser på det som en nødvendighet i hverdagen. Jeg har absolutt ønsker og behov for andre ting også, og klarer å ta initiativ til det. Det er ikke det det skal stå på. Noe av det absolutt bedre man kan finne på er jo tross alt å ha sex og ligge der og kose på hverandre etterpå før man omsider sovner sammen.

Nei, det er jo absolutt ikke okay for meg. Jeg hadde forhåpninger om at hun ville varmes opp etterhvert, men den gang ei.

Det er nok mange damer som vil ha en følsom og kjærlig mann.

Myk på innsiden og hard på utsiden. Det fungerer som bare juling! ;-)

Min erfaring er at det kan være uvant for en del damer med en myk mann. Det beste er å ta det litt forsiktig i starten slik at de får tid til å venne seg til det :-).

Det er jo der som er litt problem. Jeg er myk på innsiden, men også til en viss grad myk på utsiden. Jeg har ikke noe hardt skall som må knekkes, og stort sett kan jeg være åpenhjertig så lenge vedkommende fortjener det. Det er helt sikkert litt uvant for endel, og det er ikke akkurat den siden jeg øser ut av meg på førstedaten kan man si.

• Liker 2
Skrevet (endret)

For meg er en mann med stor M enn mann som er følsom og omtenksom og stolt over at han er det. Han tar hensyn til andre mennesker og har ikke behov for å prøve å være tøffere enn han er, eller tar på seg en maske for å være kuul i kompisene's øyne.

Så ja, du er en mann med stor M, du må bare innse det selv og være litt mer frempå med hva du føler og det du ønsker.

Hmm… dette er nytt for meg. Den beskrivelsen passer meg mye bedre. Hvis det er tilfellet at man egentlig mener det når man sier "mann med stor M", så kommer jeg endel bedre ut av det :)

Endret av CutieMe
  • Liker 2
Skrevet

Har en mann som deg.. og hadde ikke ønsket han bort om det smalt.

• Liker 1
Skrevet

Enig med flere over her! En mann som er hengiven, lar seg røre og som tør å vise følelser (for eksempel gråter når han er lei seg) ER en mann med stor M. Det viser meg at han har sluppet "garden" og tørr å være seg selv helt ut. DET er et stort kompliment for meg i alle fall.

Skrevet

Hmm… dette er nytt for meg. Den beskrivelse passer meg mye bedre. Hvis det er tilfellet at man egentlig mener det når man sier "mann med stor M", så kommer jeg endel bedre ut av det :)

Så bra! Ta det til deg og se på deg selv med nye stolte øyne! Du er verdifull og de som ikke ser det er ikke verdt din tid og kjærlighet uansett ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg bare spørre hvordan du ser ut? En mann som deg kan være vel og bra, men om han i tillegg har veldig feminine trekk kan det for meg iallefall bli litt mye av det "myke".

Anonymous poster hash: af74e...5b5

• Liker 4
Skrevet

Kan jeg bare spørre hvordan du ser ut? En mann som deg kan være vel og bra, men om han i tillegg har veldig feminine trekk kan det for meg iallefall bli litt mye av det "myke".

Anonymous poster hash: af74e...5b5

Jeg har nok ikke et utpreget maskulint ansikt, men ei heller et som er spesielt feminint. Det er på en måte et "midt på treet"-ansikt akkurat på det området. Ellers er kroppsbygningen noe spinkel, iallfall inntil videre (jeg trener aktivt nå om dagen), men jeg har synlig mengde hår på både armer og bein, og beina i seg selv er ganske kraftige. Jeg tror ikke jeg fremstår kroppslig som så veldig myk sånn sett. Det er ingen tvil om at jeg mann.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er mildt sagt litt forvirret. Jeg hører og leser med jevne mellomrom at kvinner ønsker at menn var mer følsomme. Vel, jeg er følsom. Misforstå meg rett, jeg bryter ikke sammen for hver bidige lille ting, men innimellom bryter jeg veldig sammen med god grunn. Normalt sett er det derimot rørende situasjoner som får frem tårene. Det kan f.eks. være en vakker scene i en film, eller når noen forteller om noe vondt og vanskelig.

En annen ting som nok er litt uvanlig for menn er at jeg er en kjærlig og hengiven person. Empatisk er nok også et ganske passende ord. Uansett, jeg bryr meg om andre, spesielt de jeg liker godt. Jeg stiller opp når jeg kan, og levner liten tvil om at jeg skulle ønske jeg kunne gjøre mer. Dessuten er jeg en god lytter og skaper visst en god atmosfære for å snakke om hva som helst. Mye av det skyldes nok at jeg viser forståelse for andres meninger og syn, og jeg dømmer ingen. Ei heller trykker jeg mine meninger og syn ned på andre. I tillegg er jeg kjærlig av meg. Jeg elsker fysisk kontakt med andre, og selv om det ikke er følelser i spill, så kan jeg fortsatt ligge i senga med ei jente med armene rundt henne og stryke henne hvor som helst på kroppen. Jeg gjør det absolutt ikke for å klå. Som ei jente så pent sa det, for henne føltes det ikke ut som jeg gjorde det for min egen del alene. Jeg går ikke bananas på puppene f.eks., men går mye mer mykt tilverks.

Så til problemet:

Hittil er det ingen som faktisk ønsker meg over tid. Det skal sies at jeg ikke har hatt alt for mange potensielle forhold, men noen har det vært. Hun siste hadde jeg aldri sex med, men vi lå flere ganger f.eks. i sofaen hvor jeg lå og strøk litt på f.eks. armen hennes uten noen som helst form for respons tilbake. I det heltatt, det er bare disse løse one-nigth-stand-lignende "forholdene" som faktisk har satt en viss pris på dette, kanskje mest for å selv føle seg bedre og verdsatt. De gangene jeg har seriøst gått inn for et langvarig forhold, så er det liksom dårlig respons og hun går til en annen etter en stund.

Jeg driver med nettdating, og jeg observerer at veldig mange jenter skriver at de søker "mann med stor M". Jeg kan absolutt ikke på noen måẗe se at jeg passer inn i en slik beskrivelse. Mann med stor M er ikke en følsom mann, og han er mer brutal enn kjærlig. Er det da egentlig plass til meg? Ønsker noen meg i det heltatt?

Det finnes som regel noen for alle! Min kjære er ganske følsom og ikke spesielt stereotypt mandig. For meg er han perfekt. Du får bare stole på at du er bra nok og lete videre!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS:

Du må ikke glemme at hva damer sier de vil ha og hva de faktisk faller for er to helt forskjellige ting.

Det er også stor forskjell på om dere har vært i forhold en stund, og om det er en date-situasjon.

Generelt tar ikke damer i menn som gråter med ildtang.

http://www.letrud.no/herreavdelingen/tekst/yan/yan_grinasabb.htm

Anonymous poster hash: a62d9...756
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er supert med kjærlige menn :) Jeg føler meg mer verdsatt og trygg i et forhold når mannen liker å kose og ta på meg uten at det er seksuelt, og jeg liker å kose tilbake. Men det seksuelle initiativet må jo også være der. Når det gjelder å være følsom er det innen rimelighetens grenser, tenker jeg. Jeg blir litt stressa av folk som reagerer med veldig sterke følelser på "det meste", men det er flott når noen tør å slippe fram at de blir rørt eller lei seg for noe. Noen menn er veldig dårlige til det, jeg har en eks som bare kunne gråte veldig forknytt og nesten ble sint på seg selv når han gråt, selv når det var veldig gode grunner til det (dødsfall, kjipe krangler osv). Det i seg selv gjorde jo ikke så veldig mye, men det var kanskje et tegn på at han ikke var helt i kontakt med følelsene sine generelt...

Anonymous poster hash: b62ba...4a7
  • Liker 4
Skrevet

Jeg tipper damene som stakk fikk snusen i at du kaller deg 'CutieMe'. Instant mojokiller.

• Liker 4
Gjest Svampebob1
Skrevet

:rodmer:

Jeg ønsker mer enn bare kos, men jeg ser på det som en nødvendighet i hverdagen. Jeg har absolutt ønsker og behov for andre ting også, og klarer å ta initiativ til det. Det er ikke det det skal stå på. Noe av det absolutt bedre man kan finne på er jo tross alt å ha sex og ligge der og kose på hverandre etterpå før man omsider sovner sammen.

Nei, det er jo absolutt ikke okay for meg. Jeg hadde forhåpninger om at hun ville varmes opp etterhvert, men den gang ei.

Det er jo der som er litt problem. Jeg er myk på innsiden, men også til en viss grad myk på utsiden. Jeg har ikke noe hardt skall som må knekkes, og stort sett kan jeg være åpenhjertig så lenge vedkommende fortjener det. Det er helt sikkert litt uvant for endel, og det er ikke akkurat den siden jeg øser ut av meg på førstedaten kan man si.

Med et hardt ytre, så mener jeg ikke at man må "knekkes". Bare vær den du er og stå for det! Vær litt stolt over hvem du er!

Gjest Nightwich
Skrevet (endret)

Jeg smilte også litt av "navnet" ditt når jeg fant ut at du er mann.

Følsomme og myke menn;- jada det er fint det, men de må fortsatt fremstå som menn !

Jeg kjenner at jeg ville bli bekymret hvis daten begynte å gråte av filmen vi så, for deretter å ville bare strykekose

Endret av Nightwich
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg henger meg opp i at du stryker på kvinner selv de du ikke har interesse for. Ville aldri dated en jeg visste strykte på kvinner i hytt og gevær.

Anonymous poster hash: 2a71c...2d9
  • Liker 2
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Jeg liker ikke begrepet "myk mann". Det får meg til å tenke på bleikfeite, kjedelige menn med skitne briller og feit hud. De faller sammen i krampegråt over en filmscene og lager babystemme når de snakker med valper. Yak!

Når det er sagt, så har faktisk ALLE mennesker følelser. De blir glade, sinte, såret, lei seg osv. De fleste mennesker er altså følsomme, selv om de ikke bryter sammen når noen forteller vonde historier.

Jeg kjenner ikke så mange som ikke liker fysisk kontakt, heller.

Trådstarter: du høres mer ut som en venninne, enn en mann. Er også enig med en annen her som skrev at det er litt lite tiltalende med menn som "tafser" på allemannalle.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...