Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen vår på 8 måneder reiser seg i sengen etter legging. Bruker veldig lang tid på å få h*n skal sove og legging er blitt noe vi nesten gruer oss til. Så kom vi på at sånne poser finnes. Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: ef3dd...78a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nattpose er helt greit, men jeg er fullstendig imot å binde fast et barn i senga med sele. Ville du ha likt å bli bundet fast om natta?

Anonymous poster hash: 99ab7...598
AnonymBruker
Skrevet

Nattpose er helt greit, men jeg er fullstendig imot å binde fast et barn i senga med sele. Ville du ha likt å bli bundet fast om natta? Anonymous poster hash: 99ab7...598

Vi har brukt pose med seler på begge barna i perioder og de har overhode ikke mislikt det. Tvert imot har de lagt seg godt til rette med posen på og brukt veldig kort tid på å sovne (sammenlignet med uten posen) samt sovet mye bedre.

Det er jo bare å løsne posen om natten, og man kan også feste selene såpass løst at barnet får full bevegelsesfrihet mens det ligger.

Anonymous poster hash: 09baf...88b

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å heller ta de rundene om kvelden for å legge barnet ned igjen..?

Eller; om barnet reiser seg opp, men ikke gråter; før eller siden så sovner barnet, og da er det bare til å flytte det riktig vei.

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Vi prøvde det med største, men sluttet fort. Syns ikke noe om det.

Med minsten går vi bare å legger ned, og legger ned. Gråter han ikke, så lar vi han stå der til han legger seg ned selv. Noen ganger tar det fem minutter, andre ganger en time.

Vet jo at det bare er en fase, som går over.

Endret av Magdalene
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurte på det samme i kveld. Er på ferie, og brukte "uendelig" lang tid på å legge både i går og i dag. Det virker som han roer seg bare han blir holdt fast, men det er ganske slitsomt å holde på han i en time eller to mens han åler rundt før han tilslutt finner søvnen. I tillegg har jeg bekkenløsning og vond rygg, så jeg sliter med å håndtere han når det drar ut.

Skulle gjerne prøvd med pose med fester, og løsnet han når han sovner. Selvfølgelig bare om det fungerer uten gråt (før noen halshugger meg).

Anonymous poster hash: d82f3...70f
Gjest Magdalene
Skrevet

I tillegg har jeg bekkenløsning og vond rygg, så jeg sliter med å håndtere han når det drar ut.

Kanskje mannen din kan ta ansvar for leggingen? Så slipper du med vond rygg det.

AnonymBruker
Skrevet

AB over.

Hjemme har vi brukt "legge ned igjen-metoden" med stort hell, men det blir noe annet på fremmed sted. Nå må vi være inne hos han og hjelpe han til å være nede i senga, og det hadde vært behagelig å kunne ligge ved siden av han uten å måtte holde fast i tillegg, Jeg blir helt knekt i bekkenet av det.

Hjemme blir det mer en prinsippsak, på fremmede steder trenger han at vi er ved siden av for at han skal føle seg trygg.

AnonymBruker
Skrevet

Magdalene: AB igjen. Mannen er ikke med, og jeg vil ikke plage noen andre med det. Gutten blir ikke mindre oppspilt av at andre gjør det heller, er bare vant til meg og mannen. Og det er virkelig slitsomt, og noe man gjerne vil slippe om det kunne fungere med pose. Hører jo mange unger som ser ut til å trives med det.

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Magdalene: AB igjen. Mannen er ikke med, og jeg vil ikke plage noen andre med det. Gutten blir ikke mindre oppspilt av at andre gjør det heller, er bare vant til meg og mannen. Og det er virkelig slitsomt, og noe man gjerne vil slippe om det kunne fungere med pose. Hører jo mange unger som ser ut til å trives med det.

Men kanskje det er fordi dere ikke er hjemme i vante omgivelser og rutiner?

Hadde ikke bundet fast ungen min etter to kvelder med slit. Du trenger jo ikke holde han fast, men bare trøste og legge ned om han gråter. Det er slitsomt, men slik er det å være foreldre.

Endret av Magdalene
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men kanskje det er fordi dere ikke er hjemme i vante omgivelser og rutiner?

Hadde ikke bundet fast ungen min etter to kvelder med slit. Du trenger jo ikke holde han fast, men bare trøste og legge ned om han gråter. Det er slitsomt, men slik er det å være foreldre.

Ok, vi er uenige. Du kjenner ikke min unge, jeg vet at det hadde spart meg for endel ubehag om han hadde godtatt og blitt søvnig av å være fast. Det er nemlig å holde på han så han ikke får turne som fungerer best nå. Jeg vet forresten alt om at det er slitsomt å ha barn, men man kan jo gjøre det enklere om det er mulig.

Jeg håper flere har erfaringer, slik som TS etterlyser i HI.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Tenkte selvfølgelig å løsne selene etter at babyen har sovnet. Virker som baby roer seg bare h*n ligger i ro.

Anonymous poster hash: ef3dd...78a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes forøvrig det er veldig merkelig at en del her på KG ser ut til å mene at å bruke pose med seler er nærmest barnemishandling.

Man bruker jo seler i sportsvogn, og barna sover med dem på (og kan dermed ikke snu seg verken til siden eller til magen eller reise seg opp) ) i vogna. Da er det helt uproblematisk (regner med at alle mødrene som skriker opp om hvor fælt det er med pose med seler, lar ungene sove i sportsvogn.). Men dersom man lar barna sovne på samme måte om kvelden er det plutselig helt forferdelig.. Enda da slipper de jo (hvis posen løsnes) til og med å sove sånn hele soveøkten igjennom, som de må når de sover i vogn.

Forstå det den som kan :klo:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå sover ikke barna like lenge i vogna (kanskje 1 time eller 2) ift hvor lenge de sover i senga(12-14 timer?) da.. Jenta vår ligger stille og rolig i vogna, uansett om vi har på seler eller ikke (vi tar stort sett av selene når hun skal sove). Men i senga, der er hun skikkelig turndronning mens hun sover, så der kunne vi faktisk ikke ha festet henne med seler.. Nå har ikke vi hatt så store problemer med at hun reiser seg veldig ofte, det var en kort periode.. Og da hjalp det med sovepose uten seler, det var ikke like lett for henne og reise seg da! :)

Anonymous poster hash: d80f0...5af
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å heller ta de rundene om kvelden for å legge barnet ned igjen..?

Eller; om barnet reiser seg opp, men ikke gråter; før eller siden så sovner barnet, og da er det bare til å flytte det riktig vei.

Vi tok kampen. 1,5 mnd det ble lenger og lenger tid. Vi gikk inn pt la ned, trøsta i senga når barnet gråt, tok til slutt over to timer hver iveld, barnet var utslitt og gept av utmattelse men reiste seg likevel IGJEN. Da ble det pose, og første natt tok det 9 Min fra legging til hun sovna.

Har Selene ganske løst så det er god bevegelse og tar de av etter innsåvning.

Kamp på 1,5 mnd som ble verre for hver dat var mer enn jeg klarte å stå i. Etter posen legger hun seg uten protest og sovner på under 10 min hver kveld

Anonymous poster hash: 868fe...cc7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes forøvrig det er veldig merkelig at en del her på KG ser ut til å mene at å bruke pose med seler er nærmest barnemishandling.

Man bruker jo seler i sportsvogn, og barna sover med dem på (og kan dermed ikke snu seg verken til siden eller til magen eller reise seg opp) ) i vogna. Da er det helt uproblematisk (regner med at alle mødrene som skriker opp om hvor fælt det er med pose med seler, lar ungene sove i sportsvogn.). Men dersom man lar barna sovne på samme måte om kvelden er det plutselig helt forferdelig.. Enda da slipper de jo (hvis posen løsnes) til og med å sove sånn hele soveøkten igjennom, som de må når de sover i vogn.

Forstå det den som kan :klo:

Enig, ser heller ikke problemet når man knepper av festene når barnet har sovnet. Synes det virker genialt om barnet blir rolig av å sitte fast i innsovningen. Det blir selvsagt noe helt annet om man tvangsfester en hylende unge og legger seg på sofaen selv, men jeg regner med at slikt brukes med fornuft.

Skrevet

Pose med seler fungerte supert her i gården i alle fall :-)

Skrevet

Vi bruker pose med sele på vår. Han har aldri kjempet mot posen men legger seg veldig fint tilrette og sovner stort sett innen 10 min uten gråt og styr.

Nå står sengen hans inntil min seng og vi har tatt av veggen på langsiden på sengen hans så det er nærmest en forlengelse av vår seng. Eller bredden da...

Men når han skal sove alene på eget rom vil jeg nok ikke bruke posen med seler.

Anbefaler deg å prøve- går det ikke på din baby så er det jo bare å kutte ut! Alle er forskjellige :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...