AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #1 Del Skrevet 11. juli 2013 Går det an å lage guacamole 1 dag før den skal spises? Skviser litt limesaft i, om det har mye å si! Bør den i så fall stå i kjøleskapet? Anonymous poster hash: bcb12...f9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #2 Del Skrevet 11. juli 2013 Den blir nok misfarget (mer svart/brun enn grønn), og smaker litt rart. så jeg ville ikke gjort det. Anonymous poster hash: 9caad...cf3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #3 Del Skrevet 11. juli 2013 Guacamole er definitivt en av de rettene man må lage i siste øyeblikk - den blir misfarget og får dårligere smak av å stå kun en liten stund. Anonymous poster hash: cf8e2...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #4 Del Skrevet 11. juli 2013 Dekk i så fall guacamolen tett med plastfolie. Luft er avokadoens fiende. Anonymous poster hash: 1a3f0...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 11. juli 2013 #5 Del Skrevet 11. juli 2013 Nei, lag den rett før den skal serveres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2013 #6 Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg finner aldri en oppskrift jeg liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #7 Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg finner aldri en oppskrift jeg liker. Avokado, salt, pepper og en skvett lime er den beste oppskriften. Anonymous poster hash: 1a3f0...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2013 #8 Del Skrevet 11. juli 2013 Avokado, salt, pepper og en skvett lime er den beste oppskriften. Anonymous poster hash: 1a3f0...ad6 Hva med litt chilli opp i der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #9 Del Skrevet 11. juli 2013 Hva med litt chilli opp i der? Joda, jeg bruker cayennepepper til tider. Jeg lager vanligvis resten av maten ganske sterk slik at guacamolen mildner. Anonymous poster hash: 1a3f0...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pippip Skrevet 11. juli 2013 #10 Del Skrevet 11. juli 2013 Avokado, litt rømme, hvitløk, chili, lime salt og pepper, nam! men blir brun fort så jeg ville ikke lagd den dagen før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2013 #11 Del Skrevet 11. juli 2013 Joda, jeg bruker cayennepepper til tider. Jeg lager vanligvis resten av maten ganske sterk slik at guacamolen mildner. Anonymous poster hash: 1a3f0...ad6 Forstår. Smart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 11. juli 2013 #12 Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg pleier å ha det over på rent glass med lokk. Da har det holdt seg ganske bra i et døgn. Men det er jo kjempeenkelt å lage så det er jo ikke noe problem å lage det rett før servering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 11. juli 2013 #13 Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg finner aldri en oppskrift jeg liker. Jeg bruker å tilsette en spiseskje med rømme pr. avokado. Også smaker jeg til med pepper og salt. Hakker/presser også en båt hvitløk (evt. flere, avhenig av hvor stor porsjon). Og en skvis lime/sitron. Av og til kutter jeg opp rødløk og små biter av paprika og tomat! Det er godt, og gjør den ikke så kjedelig! Men det er sikkert godt med litt chilli oppi om du liker det litt mer krydret/sterkt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2013 #14 Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg bruker å tilsette en spiseskje med rømme pr. avokado. Også smaker jeg til med pepper og salt. Hakker/presser også en båt hvitløk (evt. flere, avhenig av hvor stor porsjon). Og en skvis lime/sitron. Av og til kutter jeg opp rødløk og små biter av paprika og tomat! Det er godt, og gjør den ikke så kjedelig! Men det er sikkert godt med litt chilli oppi om du liker det litt mer krydret/sterkt Takk for oppskrift, vennen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 11. juli 2013 #15 Del Skrevet 11. juli 2013 Kom også på et tips. Jeg pleier å mose avokadoen med sånn man moser kolrabi/kålrotstappe med. Synes det er noe herk å bruke gaffel, og bruke heller ikke noe elektrisk til mosing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iGirl Skrevet 11. juli 2013 #16 Del Skrevet 11. juli 2013 hvis du lar steinen ligge i skålen så vil den ikke bli misfarget 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #17 Del Skrevet 11. juli 2013 For å være sikker, burde du lage den samme dag som du skal spise så det er sikkert at den ikke bli misfarget. Noen ganger når jeg har laget guacamole har den holdt seg fin i cirka en uke, mens andre ganger har den blitt misfarget bare noen timer etterpå. Sitronsaft skal visstnok gjøre at den ikke blir misfarget, men jeg tror det avhenger av avokadoen. Jeg bruker aldri oppskrift når jeg lager guacamole, men smaker meg fram. Jeg bruker avocdado, litt chili, hvitløk, løk, salt, pepper og sitronsaft. Anonymous poster hash: 70bcc...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #18 Del Skrevet 11. juli 2013 avocado* Anonymous poster hash: 70bcc...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyBiBi Skrevet 12. juli 2013 #19 Del Skrevet 12. juli 2013 hvis du lar steinen ligge i skålen så vil den ikke bli misfarget Signerer denne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 12. juli 2013 #20 Del Skrevet 12. juli 2013 Jeg mener nei. Den er alltid bedre og penere hvis den lages samme dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå