Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2004 #1 Skrevet 16. april 2004 I forrige uke sa barnefaren at han ikke kunne ha jenta vår denne helga. Idag sa han at han ville gjerne ha henne på besøk allikavel. Sambo mener jeg bør føye ham så langt det er mulig, så jeg sa ja... Selv om det føles litt dumt siden vi har planlagt hele helgen, vi skulle reise bort alle tre. Hvor lang tid i forveien burde man få slike beskjeder? Hva mener dere?
Gjest Lille_my Skrevet 16. april 2004 #2 Skrevet 16. april 2004 Egentlig så skal man jo prøve å lage slike avtaler god tid i forveien, slik at man kan planlegge andre ting. At barenefaren avlyste samværet, gjorde jo at dere planla å dra bort med barnet. Å at han nå kommer og sier at han likevel vil ha barnet hos seg er jo forsåvidt på en måte greit. Men, dere skal heller ikke føje han hele tiden, da ser han at han kan gjøre slik titt og og ofte. Å ikke minst for barnets del. Ene stunden skal h*n ti pappa og andre stunder ikke, mye frem og tilbake er ikke bra for barn. Tillitten barna har til far/mor blir også mindre om slikt skjer ofte. Håper det ordner seg for dere. God helg :-)
la Flaca Skrevet 16. april 2004 #3 Skrevet 16. april 2004 Jeg syns det viktigste er at ungen selv er klar over hvor h*n skal tilbringe dagene litt god tid i forveien. Vi voksne kommer i andre rekke, men også vi bør vite hva vi har å forholde oss til. Selv har vi sjelden noen problemer, og gjør oss aldri vanskelig. (jeg er gift med en "helgepappa"). Men det var for eksempel lite hyggelig i påsken i fjor, da vi hadde planlagt hyttetur med datteren, og hun i siste liten skulle tilbringe den tiden hos moren i stedet. (hytta deles med andre, så vi må avtale god tid i forveien.) Slike ting bør absolutt unngåes, og de KAN unngåes dersom man anstrenger seg litt! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå