Gå til innhold

kaffegjester?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi hadde ikke en eneste kaffegjest i vårt bryllup, men en drøss med festgjester som kom etter at middagen med familie/aller nærmeste venner var unnagjort. Middagen var unnagjort i god tid før disse ankom, og vi sto ved inngangen og tok imot alle, og sørget for at de som ikke kjente så mange ble tatt inn i varmen blant de øvrige. Siden vi hadde hatt koldtbord var det 'ordentlig' mat i tillegg til kaker og snacks, og det var rikelig med drikkevarer til alle. Som vertskap tok vi ansvaret for samtlige gjester på alvor, og vi fikk ros i ettertid fordi det var en inkluderende og livlig fest.

Samtlige festgjester bodde forøvrig innenfor en radius av 4 km, det hadde ikke vært aktuelt å invitere tilreisende på denne måten.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Kiara!
Skrevet

Vi hadde ikke en eneste kaffegjest i vårt bryllup, men en drøss med festgjester som kom etter at middagen med familie/aller nærmeste venner var unnagjort. Middagen var unnagjort i god tid før disse ankom, og vi sto ved inngangen og tok imot alle, og sørget for at de som ikke kjente så mange ble tatt inn i varmen blant de øvrige. Siden vi hadde hatt koldtbord var det 'ordentlig' mat i tillegg til kaker og snacks, og det var rikelig med drikkevarer til alle. Som vertskap tok vi ansvaret for samtlige gjester på alvor, og vi fikk ros i ettertid fordi det var en inkluderende og livlig fest.

Samtlige festgjester bodde forøvrig innenfor en radius av 4 km, det hadde ikke vært aktuelt å invitere tilreisende på denne måten.

Slike ting blir jeg glad av å lese! :D

Høres veldig hyggelig ut.

AnonymBruker
Skrevet

Helvetes ufint og mase om middagsrester da.

Er i grunn enig i det, men først hadde de ventet en god stund på at middagen skulle bli ferdig, og det var det ikke noe snacks eller noe annet å spise på nesten to timer før bryllupskaken kom. Jeg ville nok holdt meg unna kjøkkenet likevel selv men.

Anonymous poster hash: f03dc...946

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Er i grunn enig i det, men først hadde de ventet en god stund på at middagen skulle bli ferdig, og det var det ikke noe snacks eller noe annet å spise på nesten to timer før bryllupskaken kom. Jeg ville nok holdt meg unna kjøkkenet likevel selv men.

Anonymous poster hash: f03dc...946

Vel, det var sikkert en passiv aggressiv demostrasjon overfor brudeparet, men det hadde vært bedre om de heller hadde gitt beskjed om hvordan de oppfattet kvelden noen uker etterpå.

Skrevet

Jeg har aldri vært med på at kaffegjestene kommer eller er forventet å komme til vielsen. Det blir jo helt idiotisk, herregud. Hvis man er av den oppfatning at kaffegjester skal gjøre dette skjønner jeg at man synes kaffegjester er teit.

Jeg tar det som en selvfølge at kaffegjester dukker opp på vielsen, så lenge de har mulighet til dette. Er man ikke interessert nok i noen til å stille opp i vielsen ( som tross alt er det hele greia dreier seg om) så kan man jo like gjerne droppe festen også?

Jeg har vært kaffegjest i noen bryllup, og om brudeparet forventet at jeg skulle komme i vielsen vet jeg ikke, men er ganske sikker på at de satte pris på at vi som var kaffegjester dukket opp.

Selv skal jeg ikke ha kaffegjester, og synes ikke noe særlig om det, men synes det er veldig rart om noen gidder å dra i bryllup uten å dra på vielsen, i alle fall hvis de har reist et stykke for å komme seg dit.

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke kaffegjestgreia i det hele tatt. Enten vil man invitere folk i bryllupet eller man vil ikke, men så skal det liksom være en mellomgruppe med folk som man halvveis inviterer til litt av feiringen? Skjønner det ikke overhodet. Hvorfor er det ikke bare sånn at man inviterer de man har lyst til å ha som gjest i bryllupet sitt og har råd til å gi middag + + , og de andre blir ikke invitert? Det er en merkelig uskikk å splitte festen i to. Føler folk at de skylder gud og hvermann bryllupsinvitasjoner, kanskje? Det er fundamentalt feil, i så fall.

Jeg har takket nei til de få kaffegjestinvitasjonene jeg har fått, med god samvittighet.

Å gå og se vielsen har ikke vært aktuelt, siden de jeg kjenner som gifter seg stort sett går det på tinghus eller lignende hvor det er begrenset plass til tilskuere, heldigvis. Hvis jeg hadde takket ja til en B-lagsinvitasjon hadde jeg vel kanskje giddet å putle innom kirken i hverdagstøy for å se på vielsen, og så drevet med mitt til det var på tide å skifte til pentøy, hvis det ikke var for mye styr med å komme seg rundt.

Jeg kan komme på en type situasjon hvor jeg seriøst ville vurdert å komme som etter-middag-gjest, og det er hvis middagen er bare for familien og forloverne og etterpå er det real fest for en haug venner i tillegg.

• Liker 4
Skrevet

jeg har bare vært kaffegjest en gang men hadde det veldig gøy. Eneste var at jeg for det meste endte med å henge med de andre kaffegjestene siden vi allerede hadde sittet å ventet litt for at middagen skulle bli ferdig, Jeg er glad for at så mange ble invitert som kaffegjester der ellers hadde jeg nok følt meg litt utenfor.

Skrevet

Nå er det ikke så sabla mye forskjell på en kaffegjest og en festgjest da, annet enn at kaffegjesten får kaffe og kake i tillegg til alkoholen som festgjesten også får.

Det som er problemet med kaffegjester, er brudeparets mangel på planlegging og tilrettelegging for de som kommer til kaffen...

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Nå er det ikke så sabla mye forskjell på en kaffegjest og en festgjest da, annet enn at kaffegjesten får kaffe og kake i tillegg til alkoholen som festgjesten også får.

Det som er problemet med kaffegjester, er brudeparets mangel på planlegging og tilrettelegging for de som kommer til kaffen...

Festgjest har jeg ikke hørt om en gang. Menes det gjester som kommer etter kaffen og kakene??

• Liker 1
Skrevet

Festgjest har jeg ikke hørt om en gang. Menes det gjester som kommer etter kaffen og kakene??

Er et nymotens fenomen fra den yngre garde tror jeg...

Skal liksom ikke være greit å bli invitert til kaffe og kake

Men helt greit å komme for å snylte på alkoholen, og rølpe noe som jeg mener ikke passer seg i et bryllup

Det har man utdrikkningslag til

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Men helt greit å komme for å snylte på alkoholen, og rølpe noe som jeg mener ikke passer seg i et bryllup

Regner med de har med seg gave til brudeparet...

• Liker 1
Skrevet

Regner med de har med seg gave til brudeparet...

Hvis man skal gå utifra holdningene til resten av tråden her, så skal man ikke ha med gave med mindre man blir spandert middag på... Så nei :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar det som en selvfølge at kaffegjester dukker opp på vielsen, så lenge de har mulighet til dette. Er man ikke interessert nok i noen til å stille opp i vielsen ( som tross alt er det hele greia dreier seg om) så kan man jo like gjerne droppe festen også?

Jeg har vært kaffegjest i noen bryllup, og om brudeparet forventet at jeg skulle komme i vielsen vet jeg ikke, men er ganske sikker på at de satte pris på at vi som var kaffegjester dukket opp.

Selv skal jeg ikke ha kaffegjester, og synes ikke noe særlig om det, men synes det er veldig rart om noen gidder å dra i bryllup uten å dra på vielsen, i alle fall hvis de har reist et stykke for å komme seg dit.

:sjokkert:

Anonymous poster hash: 56a52...ede

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis man skal gå utifra holdningene til resten av tråden her, så skal man ikke ha med gave med mindre man blir spandert middag på... Så nei :P

Er man invitert og går i bryllupet så tar man da med en liten oppmerksomhet.

• Liker 1
Skrevet

Er man invitert og går i bryllupet så tar man da med en liten oppmerksomhet.

Enig!

Skrevet

Vi inviterte ikke noen til kaffe, vi inviterte til bryllupsfest. Og gjestenes ve og vel var det viktigste for å få en bra fest, så derfor var det godt tilrettelagt for de som kom på festen vår.

Vil ikke akkurat betegne meg selv som yngre garde :laugh:

Skrevet (endret)

:sjokkert:

?

Jeg forstår ikke at dette er rart i hele tatt jeg...

Om jeg i hele tatt skal vurdere å dra på feiring av bryllupet til noen så bør de være så nære venner av meg at jeg gidder å bruke en time på å se vielsen deres.

Endret av bambis
  • Liker 1
Skrevet

Vi inviterte ikke noen til kaffe, vi inviterte til bryllupsfest. Og gjestenes ve og vel var det viktigste for å få en bra fest, så derfor var det godt tilrettelagt for de som kom på festen vår.

Vil ikke akkurat betegne meg selv som yngre garde :laugh:

Men jeg ser igrunn ikke forskjellen. Kaffegjester er jo også invitert til bryllupsfest. Bare at de får kaffe, kaker og være med på brudevalsen også.

• Liker 3
Skrevet

Men jeg ser igrunn ikke forskjellen. Kaffegjester er jo også invitert til bryllupsfest. Bare at de får kaffe, kaker og være med på brudevalsen også.

For oss var det en måte å skape den tonen vi ønsket allerede i invitasjonen. Vi sendte ikke ut kaffeinvitasjoner, men festinvitasjoner. Forøvrig hadde vi ikke noen brudevals, ei heller bryllupskake.

AnonymBruker
Skrevet

?

Jeg forstår ikke at dette er rart i hele tatt jeg...

Om jeg i hele tatt skal vurdere å dra på feiring av bryllupet til noen så bør de være så nære venner av meg at jeg gidder å bruke en time på å se vielsen deres.

Hva du selv ville gjort er én ting. Men å mene at man som brudepar kan forvente at kaffegjester også stiller på vielsen? Det er :sjokkert: Jeg mener - hva skal de stakkarene gjøre mellom vielsen og kaffen da, mener du?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...