MissEi Skrevet 12. juli 2013 #21 Skrevet 12. juli 2013 Det kan jeg være enig i. Derfor virker det bare stress å være kaffegjest
Aomame Skrevet 12. juli 2013 #22 Skrevet 12. juli 2013 Jeg har aldri vært med på at kaffegjestene kommer eller er forventet å komme til vielsen. Det blir jo helt idiotisk, herregud. Hvis man er av den oppfatning at kaffegjester skal gjøre dette skjønner jeg at man synes kaffegjester er teit. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #23 Skrevet 12. juli 2013 Da får de bare klage. Er de ikke invitert til middagen i mitt bryllup.. er fordi jeg ikke anser personen som nære nok til å sitte der. Da er valget kaffe eller nada.. Men som nevnt tidligere, jeg har fortsatt til gode å være i et bryllup der kaffegjestene er blandt nære venner eller familie.. Siden du ikke anser personene nære nok til å "sitte der", hvorfor invitere dem i det hele tatt? Anonymous poster hash: cfc57...a15 6
Tomaten Skrevet 12. juli 2013 #24 Skrevet 12. juli 2013 Siden du ikke anser personene nære nok til å "sitte der", hvorfor invitere dem i det hele tatt? Anonymous poster hash: cfc57...a15 Fordi man har nok med dem å gjøre at det blir feil å ikke invitere de i det hele tatt. Som f.eks nære kolleger, perifere venner osv. Man må faktisk sette en grense et sted... 1
Aomame Skrevet 12. juli 2013 #25 Skrevet 12. juli 2013 Er det liksom er mål at alle man kjenner og er i slekt med skal føle seg like nær deg? Er det ikke vanlig da at noen er nærere enn andre? Kan ikke forstå at det er noe å bli støtt av. Det er jo gøy å få være med på fest likevel. 1
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2013 #26 Skrevet 12. juli 2013 Det kan jeg være enig i. Derfor virker det bare stress å være kaffegjest Ikke når man gjør som jeg sier og ikke dukker opp til kirken.
Tomaten Skrevet 12. juli 2013 #27 Skrevet 12. juli 2013 Kirken er like kjedelig om man er kaffegjest eller middagsgjest. En borgerlig sermoni derimot.. myyye bedre. 2
MissEi Skrevet 12. juli 2013 #28 Skrevet 12. juli 2013 men er ikke kaffegjester litt for å få mer gaver ? Har fått inntrykk av det ? Eller er jeg på tur.. 6
Tomaten Skrevet 12. juli 2013 #29 Skrevet 12. juli 2013 men er ikke kaffegjester litt for å få mer gaver ? Har fått inntrykk av det ? Eller er jeg på tur.. Er ikke alle brudepar som bryr seg om gaver da. Vi ønsket oss ikke gaver da vi giftet oss..
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2013 #30 Skrevet 12. juli 2013 men er ikke kaffegjester litt for å få mer gaver ? Har fått inntrykk av det ? Eller er jeg på tur.. Sikkert mange som tenker sånn.
Tallulah Skrevet 14. juli 2013 #31 Skrevet 14. juli 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah 1
super-ida Skrevet 14. juli 2013 #32 Skrevet 14. juli 2013 Jeg er i utgangspunktet litt motstander av å invitere kaffegjester.... De er for meg litt b-gjester.... MEEEEEEEEN..... Nå skal jeg gifte meg neste år selv, og da ser jeg det selvfølgelig på en annen måte hehe!! Jeg har en del kollegaer jeg kunne tenke meg å ha i bryllupet, men samtidig "må" jo mennene invites hvis det er til selskapet.... De er ca 10 stykker... Og med menn er de 20, noe som vil gjøre lokalet svært trangt til middag.... Mn er det da "innafor" å invitere kollegaene mine (uten følge) til kaffen?? Ingen av oss kjenner mennene deres noe særlig, og mannen har ingen kollegaer det er naturlig å inviterre....
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #33 Skrevet 14. juli 2013 En kaffegjest har de samme utgiftene til transport, gave og bekledning som de øvrige bryllupsgjestene, men er tydeligvis ikke verdt å spandere en middag på engang. Blir jeg invitert som kaffegjest takker jeg nei og sender en kjip gave, fordi det er forventet. Foretrekker faktisk å ikke bli invitert i det hele tatt, så slipper jeg å finne på en unnskyldning for at jeg ikke "kan" gå, samt at jeg slipper å punge ut for gave. Anonymous poster hash: 350d2...f4f 3
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2013 #34 Skrevet 14. juli 2013 Jeg er i utgangspunktet litt motstander av å invitere kaffegjester.... De er for meg litt b-gjester.... MEEEEEEEEN..... Nå skal jeg gifte meg neste år selv, og da ser jeg det selvfølgelig på en annen måte hehe!! Jeg har en del kollegaer jeg kunne tenke meg å ha i bryllupet, men samtidig "må" jo mennene invites hvis det er til selskapet.... De er ca 10 stykker... Og med menn er de 20, noe som vil gjøre lokalet svært trangt til middag.... Mn er det da "innafor" å invitere kollegaene mine (uten følge) til kaffen?? Ingen av oss kjenner mennene deres noe særlig, og mannen har ingen kollegaer det er natur lig å inviterre.... Ja ha, det der er så gjennomskuelig atte. 2
CathFoto Skrevet 14. juli 2013 #35 Skrevet 14. juli 2013 Jeg er i utgangspunktet litt motstander av å invitere kaffegjester.... De er for meg litt b-gjester.... MEEEEEEEEN..... Nå skal jeg gifte meg neste år selv, og da ser jeg det selvfølgelig på en annen måte hehe!! Jeg har en del kollegaer jeg kunne tenke meg å ha i bryllupet, men samtidig "må" jo mennene invites hvis det er til selskapet.... De er ca 10 stykker... Og med menn er de 20, noe som vil gjøre lokalet svært trangt til middag.... Mn er det da "innafor" å invitere kollegaene mine (uten følge) til kaffen?? Ingen av oss kjenner mennene deres noe særlig, og mannen har ingen kollegaer det er naturlig å inviterre.... Jeg skal gifte meg om 3 mnd og jeg har ikke forandret mening ang kaffegjester, jeg er fremdeles i mot. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #36 Skrevet 14. juli 2013 Jeg var kaffegjest i et bryllup i går (lørdag). For det første måtte vi vente lenge mens de andre gjestene spiste dessert og holdt taler (hovedsakelig fordi vi fikk oppgitt feil tidspunkt for kaffen...), og deretter måtte vi vente lenge på at det i det hele tatt skulle bli servert kaffe/kaker. Kakene jeg smakte på var gode, men siden jeg ikke drikker kaffe, måtte jeg drikke vann til kaken. Det var betalbar og jeg hadde ikke med meg penger (jeg drikker ikke alkohol); jeg trodde at det var vanlig å i hvert fall servere brus til kaffen - men det var altså kun kaffe. Det var flere som ble sultne etter hvert, også av middagsgjestene, men det var ikke mulig å få kjøpt mat på stedet og det ble ikke servert snacks eller nattmat (utenom i en privat hytte som noen gjester holdt til i), så dro hjem relativt tidlig. Og dette brukte jeg flere tusenlapper på, så må innrømme at jeg angrer... Anonymous poster hash: 033ba...93d 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #37 Skrevet 15. juli 2013 Jeg har bare kjipe opplevelser med kaffegjester. Både å være selv og i bryllup der andre har kommet til kaffe. Ofte takker mange kaffegjester nei og det ender opp med at det er en ganske liten gjeng som kommer til kaffe.. Da ser det enda mer stusselig ut enn det som var planlagt. Selv i bryllup der det tilsynelatende går smertefritt hører man kommentarer fra kaffegjestene selv. "Ja, her kommer B-gjengen" osv. - må ofte vente for middagen blir alltid forsinket - selskapet blir oppstykket når det kommer nye folk - gjestene er på ulikt sted, noen er mette etter middag osv. Andre kommer inn og har ikke fått servering og det tar ofte tid før det blir noe servering. Forrige bryllup jeg var i gikk kaffegjestene på kjøkkenet og spurte om det var noen middagsrester. - andre gjester husker ikke hvem som kom når og forrige gang jeg var kaffegjest hadde brudgommen holdt en helt spesiell tale med en sang under middagen som alle kommenterte og jeg måtte gang på gang fortelle at da hadde jeg ikke hadde vært der da. "Var ikke det det mest rørende du har sett?" "Eh, nei.." -samme utgifter til klær og presang og transport som middagsgjest - må finne på noe å gjøre i finstasen mellom vielse og kaffen..Anonymous poster hash: f03dc...946 2
Gjest Ciegus Skrevet 15. juli 2013 #38 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Jeg var kaffegjest i et bryllup i går (lørdag). For det første måtte vi vente lenge mens de andre gjestene spiste dessert og holdt taler (hovedsakelig fordi vi fikk oppgitt feil tidspunkt for kaffen...), og deretter måtte vi vente lenge på at det i det hele tatt skulle bli servert kaffe/kaker. Kakene jeg smakte på var gode, men siden jeg ikke drikker kaffe, måtte jeg drikke vann til kaken. Det var betalbar og jeg hadde ikke med meg penger (jeg drikker ikke alkohol); jeg trodde at det var vanlig å i hvert fall servere brus til kaffen - men det var altså kun kaffe. Det var flere som ble sultne etter hvert, også av middagsgjestene, men det var ikke mulig å få kjøpt mat på stedet og det ble ikke servert snacks eller nattmat (utenom i en privat hytte som noen gjester holdt til i), så dro hjem relativt tidlig. Og dette brukte jeg flere tusenlapper på, så må innrømme at jeg angrer... Anonymous poster hash: 033ba...93d Jeg har ingenting imot kaffegjester, men om man først inviterer kaffegjester bør det i hvertfall være fri far (inkludert alkoholfri drikke). Å invitere folk på fest og kun servere kaffe og kake når flesteparten er påspandert middag...det er ganske pinlig! Vi skal ikke ha kaffegjester, foretrekker å kun ha kjente og nære på festen, og slippe å forholde oss til klokka. Men om opplegget er bra kan det sikkert funke greit med kaffegjester. Endret 15. juli 2013 av Ciegus 3
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2013 #39 Skrevet 15. juli 2013 Jeg har bare kjipe opplevelser med kaffegjester. Både å være selv og i bryllup der andre har kommet til kaffe. Ofte takker mange kaffegjester nei og det ender opp med at det er en ganske liten gjeng som kommer til kaffe.. Da ser det enda mer stusselig ut enn det som var planlagt. Selv i bryllup der det tilsynelatende går smertefritt hører man kommentarer fra kaffegjestene selv. "Ja, her kommer B-gjengen" osv. - må ofte vente for middagen blir alltid forsinket - selskapet blir oppstykket når det kommer nye folk - gjestene er på ulikt sted, noen er mette etter middag osv. Andre kommer inn og har ikke fått servering og det tar ofte tid før det blir noe servering. Forrige bryllup jeg var i gikk kaffegjestene på kjøkkenet og spurte om det var noen middagsrester. - andre gjester husker ikke hvem som kom når og forrige gang jeg var kaffegjest hadde brudgommen holdt en helt spesiell tale med en sang under middagen som alle kommenterte og jeg måtte gang på gang fortelle at da hadde jeg ikke hadde vært der da. "Var ikke det det mest rørende du har sett?" "Eh, nei.." -samme utgifter til klær og presang og transport som middagsgjest - må finne på noe å gjøre i finstasen mellom vielse og kaffen..Anonymous poster hash: f03dc...946 Helvetes ufint og mase om middagsrester da. 1
Tomaten Skrevet 15. juli 2013 #40 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Jeg var kaffegjest i et bryllup i går (lørdag). For det første måtte vi vente lenge mens de andre gjestene spiste dessert og holdt taler (hovedsakelig fordi vi fikk oppgitt feil tidspunkt for kaffen...), og deretter måtte vi vente lenge på at det i det hele tatt skulle bli servert kaffe/kaker. Kakene jeg smakte på var gode, men siden jeg ikke drikker kaffe, måtte jeg drikke vann til kaken. Det var betalbar og jeg hadde ikke med meg penger (jeg drikker ikke alkohol); jeg trodde at det var vanlig å i hvert fall servere brus til kaffen - men det var altså kun kaffe. Det var flere som ble sultne etter hvert, også av middagsgjestene, men det var ikke mulig å få kjøpt mat på stedet og det ble ikke servert snacks eller nattmat (utenom i en privat hytte som noen gjester holdt til i), så dro hjem relativt tidlig. Og dette brukte jeg flere tusenlapper på, så må innrømme at jeg angrer... Anonymous poster hash: 033ba...93d Jeg skjønner at folk kan ha dårlig erfaring som kaffegjester når det finnes så mange brudepar som absolutt ikke kan å planlegge. Er man inkompetent til å planlegge, så er det nok av folk som tar på seg oppdraget... Dersom man planlegger godt nok, og legger inn rom for forsinkelser til middag osv, så slipper kaffegjester å vente. Syns det er uhørt å ikke servere annet enn kaffe til kakene. De bryllupene jeg har vært i, og planlagt for andre, har det alltid vært servert cognac til kaffen, og resten av velkomstdrinken. Her er det også alkoholfri velkomstdrink. Som regel mer enn den med alkohol i. Også brus. Jeg har bare kjipe opplevelser med kaffegjester. Både å være selv og i bryllup der andre har kommet til kaffe. Ofte takker mange kaffegjester nei og det ender opp med at det er en ganske liten gjeng som kommer til kaffe.. Da ser det enda mer stusselig ut enn det som var planlagt. Selv i bryllup der det tilsynelatende går smertefritt hører man kommentarer fra kaffegjestene selv. "Ja, her kommer B-gjengen" osv. - må ofte vente for middagen blir alltid forsinket - selskapet blir oppstykket når det kommer nye folk - gjestene er på ulikt sted, noen er mette etter middag osv. Andre kommer inn og har ikke fått servering og det tar ofte tid før det blir noe servering. Forrige bryllup jeg var i gikk kaffegjestene på kjøkkenet og spurte om det var noen middagsrester. - andre gjester husker ikke hvem som kom når og forrige gang jeg var kaffegjest hadde brudgommen holdt en helt spesiell tale med en sang under middagen som alle kommenterte og jeg måtte gang på gang fortelle at da hadde jeg ikke hadde vært der da. "Var ikke det det mest rørende du har sett?" "Eh, nei.." -samme utgifter til klær og presang og transport som middagsgjest - må finne på noe å gjøre i finstasen mellom vielse og kaffen..Anonymous poster hash: f03dc...946 Tydelig at det er noen brudepar som burde ha dårlig erfaring med kaffegjester av helt andre årsaker. Sånt gjør man bare ikke... Ikke rart de var B-gjengen.. Endret 15. juli 2013 av Tomaten 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå