AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #1 Skrevet 11. juli 2013 Er det egentlig stas å være kaffegjest? Er på en måte "rangering" av venner og familie. Hvordan blir stemningen i et bryllupp med kaffegjesters ankomst sammenlignet med et hvor alle får være med på hele festen? Anonymous poster hash: 1a9a4...905
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2013 #2 Skrevet 11. juli 2013 Jeg synes det å komme som kaffegjest er det beste som er, slippe den der kjedelige middagen og komme opplagt til festen og brennevinet etterpå. 5
panic-attack Skrevet 11. juli 2013 #3 Skrevet 11. juli 2013 har vært både kaffegjest å vanlig, personlig syns jeg det kan være like greit å være kaffe gjest. Jeg hater å sitte i timevis å høre på taler å slik. Da vil jeg heller komme å bli med på festen, bryr meg heller ikke om jeg må betale drikken selv. Det gjør jeg jo når jeg er på byen Er det egentlig stas å være kaffegjest? Er på en måte "rangering" av venner og familie. Hvordan blir stemningen i et bryllupp med kaffegjesters ankomst sammenlignet med et hvor alle får være med på hele festen?Anonymous poster hash: 1a9a4...905 1
Katniss Skrevet 11. juli 2013 #4 Skrevet 11. juli 2013 Intrykket mitt er at kaffegjester er en gjerrig måte å øke antall gaver på uten å måtte betale for mat og drikke til gjestene. Stort sett så blir stemningen verre når nye mennesker kommer langt utpå kvelden mens 90% av gjestene har inntatt 4 glass vin og har løsnet på snipen og allerede snakket sammen siden vielsen for mange timer siden. Festen blir forstyrret på en måte. Men jeg ser at "Gjest" er fornøyd så lenge hun får øl. 4
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2013 #5 Skrevet 11. juli 2013 Intrykket mitt er at kaffegjester er en gjerrig måte å øke antall gaver på uten å måtte betale for mat og drikke til gjestene. Stort sett så blir stemningen verre når nye mennesker kommer langt utpå kvelden mens 90% av gjestene har inntatt 4 glass vin og har løsnet på snipen og allerede snakket sammen siden vielsen for mange timer siden. Festen blir forstyrret på en måte. Men jeg ser at "Gjest" er fornøyd så lenge hun får øl. Jepp, jeg er ingen vanskelig gjest og tilfredsstille. Gir blanke i maten og vil hive meg rett på ølet. 6
Aomame Skrevet 11. juli 2013 #6 Skrevet 11. juli 2013 Jeg har vært i bryllup som kaffegjest, og synes det var helt storartet. Jeg var ikke sånn veldig nær brudeparet og hadde syntes det hadde vært litt kleint å sitte i middag i fire timer med nær familie og venner. Festen var super, med fri bar, bra band og god stemning. Hadde det mer morsomt i dette bryllupet enn det andre jeg var i samme sommer der jeg var invitert til hele festen. Det er ikke om man inviterer kaffegjester eller ikke som avgjør stemningen tenker jeg. Jeg har også invitert kaffegjester til vårt bryllup, og dette er folk som ikke regnet med å få invitasjon og som bare ble glade for å være med på festen. Har ikke fått noen negative tilbakemeldinger på det, snarere tvert imot. 3
Gjest Kiara! Skrevet 11. juli 2013 #7 Skrevet 11. juli 2013 Jepp, jeg er ingen vanskelig gjest og tilfredsstille. Gir blanke i maten og vil hive meg rett på ølet. du hadde storkost deg hos oss! Her serverte vi øl mm når bruden plutselig bestemte seg for at det ble 30min forsinkelser på opplegget.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2013 #8 Skrevet 11. juli 2013 du hadde storkost deg hos oss! Her serverte vi øl mm når bruden plutselig bestemte seg for at det ble 30min forsinkelser på opplegget. Vel, men jeg ble ikke invitert.
Tomaten Skrevet 11. juli 2013 #9 Skrevet 11. juli 2013 Intrykket mitt er at kaffegjester er en gjerrig måte å øke antall gaver på uten å måtte betale for mat og drikke til gjestene. Stort sett så blir stemningen verre når nye mennesker kommer langt utpå kvelden mens 90% av gjestene har inntatt 4 glass vin og har løsnet på snipen og allerede snakket sammen siden vielsen for mange timer siden. Festen blir forstyrret på en måte. Men jeg ser at "Gjest" er fornøyd så lenge hun får øl. Sikkert noen som tenker sånn, men det tror jeg er fåtall. De fleste inviterer kaffegjester rett og slett fordi man må sette en grense et sted. Man kan ikke invitere alle man kjenner til middag. Det er normal praksis å invitere familie og nære venner til middag, og bekjente og kollegaer til kaffe. Ja, det er en form for rangering av de man kjenner, rett og slett fordi man som regel ikke kjenner kaffegjester godt nok. Har fortsatt til gode å være i et bryllup, der kaffegjester har vært nære venner eller nær familie av brudeparet. Dersom man føler seg snurt fordi man "kun" ble invitert til kaffen, så har man valget om å ikke komme i det hele tatt.. 1
MissEi Skrevet 11. juli 2013 #10 Skrevet 11. juli 2013 Jeg fikk høre at det å være kaffegjest ikke er så gøy, dette er på grunnlag av at ofte blir middagen dratt ut, så må gjestene sitte å vente feks på gangen. I tillegg må de sette av store deler av dagen på å gå i kirken for så komme senere på kvelden 2
CathFoto Skrevet 11. juli 2013 #11 Skrevet 11. juli 2013 Jeg er ikke fan av å ha kaffegjester, har sett for mange eksempler på at de tydelig er b-listen av de inviterte. Folk som venter på gangen i timesvis, som må være stille for å ikke forstyrre og uten drikke/bevertning mens man venter på at en forsinket middag skal bli ferdig. Og når man kommer inn så har man gått glipp av masse som gjestene snakker om, man selv er edru mens folk ofte er litt brisne etter middagen. Og om det da i tillegg er betalbar så er det kjedelig altså. Og selv synes jeg det er kjedelig å pynte meg for å gå i vielse, kanskje et stykke unna der man bor, for å så måtte finne på noe på egenhånd før man får lov å komme til kaffe og kaker. Jeg synes middagen og talene er en viktig del av dagen. 5
Tomaten Skrevet 11. juli 2013 #12 Skrevet 11. juli 2013 Jeg er ikke fan av å ha kaffegjester, har sett for mange eksempler på at de tydelig er b-listen av de inviterte. Folk som venter på gangen i timesvis, som må være stille for å ikke forstyrre og uten drikke/bevertning mens man venter på at en forsinket middag skal bli ferdig. Og når man kommer inn så har man gått glipp av masse som gjestene snakker om, man selv er edru mens folk ofte er litt brisne etter middagen. Og om det da i tillegg er betalbar så er det kjedelig altså. Og selv synes jeg det er kjedelig å pynte meg for å gå i vielse, kanskje et stykke unna der man bor, for å så måtte finne på noe på egenhånd før man får lov å komme til kaffe og kaker. Jeg synes middagen og talene er en viktig del av dagen. Ja det er b-listen... Men hadde de ikke blitt invitert i det hele tatt, hadde det vært galt også.. Man har alltids valget om man vil gå eller ikke...
CathFoto Skrevet 12. juli 2013 #13 Skrevet 12. juli 2013 Ja det er b-listen... Men hadde de ikke blitt invitert i det hele tatt, hadde det vært galt også.. Man har alltids valget om man vil gå eller ikke... Ja, absolutt. Det er mange gjester som klager på rammene rundt et bryllup, noen ganger med god grunn, men som voksne mennesker så kan man faktisk si nei om det er noe man ikke vil. Det er selvsagt vanskelig om man er nær familie eller nære venner av brudeparet, men utenom det så synes jeg faktisk at man kan si nei. Hadde jeg blitt bedt som kaffegjest, så hadde jeg takket nei og sendt gave.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2013 #14 Skrevet 12. juli 2013 Jeg fikk høre at det å være kaffegjest ikke er så gøy, dette er på grunnlag av at ofte blir middagen dratt ut, så må gjestene sitte å vente feks på gangen. I tillegg må de sette av store deler av dagen på å gå i kirken for så komme senere på kvelden Man har valget: Gi fanden i kirken. 4
Tomaten Skrevet 12. juli 2013 #15 Skrevet 12. juli 2013 Ja, absolutt. Det er mange gjester som klager på rammene rundt et bryllup, noen ganger med god grunn, men som voksne mennesker så kan man faktisk si nei om det er noe man ikke vil. Det er selvsagt vanskelig om man er nær familie eller nære venner av brudeparet, men utenom det så synes jeg faktisk at man kan si nei. Hadde jeg blitt bedt som kaffegjest, så hadde jeg takket nei og sendt gave. Da får de bare klage. Er de ikke invitert til middagen i mitt bryllup.. er fordi jeg ikke anser personen som nære nok til å sitte der. Da er valget kaffe eller nada.. Men som nevnt tidligere, jeg har fortsatt til gode å være i et bryllup der kaffegjestene er blandt nære venner eller familie..
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 12. juli 2013 #16 Skrevet 12. juli 2013 I vår familie er det helt vanlig med kaffegjester og jeg har aldri sett på det som et problem. Ikke har jeg opplevd at noen må vente i timesvis på gangen heller. Med litt planlegging så går det fint. Har ikke noe i mot at brudeparet kun invitere de nærmeste på selve middagen, som jo er litt mer høytidelig og formell, og inviterer venner og mer perifer slekt på kaffe. Helt enig med Gjest, hvis jeg slipper unna kirka og middag med taler så er jeg veldig fornøyd. Bedre å hoppe rett inni moroa;) 2
Tomaten Skrevet 12. juli 2013 #17 Skrevet 12. juli 2013 I vår familie er det helt vanlig med kaffegjester og jeg har aldri sett på det som et problem. Ikke har jeg opplevd at noen må vente i timesvis på gangen heller. Med litt planlegging så går det fint. Har ikke noe i mot at brudeparet kun invitere de nærmeste på selve middagen, som jo er litt mer høytidelig og formell, og inviterer venner og mer perifer slekt på kaffe. Helt enig med Gjest, hvis jeg slipper unna kirka og middag med taler så er jeg veldig fornøyd. Bedre å hoppe rett inni moroa;) Nettopp!!
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #18 Skrevet 12. juli 2013 For min del syntes jeg det er helt topp å være kaffegjest. Ser litt på det som at de vanlige gjestene er venner du henger med nesten hver dag, eller familie. Mens som kaffegjest så er jeg en trivelig person du gjerne vil at skal komme innom og hilse på den store dagen Blir bare skuffa hvis maten du serverte tidligere var VEEEELDIG god. Anonymous poster hash: 490fd...299
MissEi Skrevet 12. juli 2013 #19 Skrevet 12. juli 2013 Burde man ikke gå i kirken når man er invitert i halve festen? Man har valget: Gi fanden i kirken.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2013 #20 Skrevet 12. juli 2013 (endret) Veldig oppstyltet dag på kaffegjestene da. Endret 12. juli 2013 av Gjest 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå