AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #1 Skrevet 11. juli 2013 Om en dere dater forteller at grunnen til det ble slutt mellom h*n og eksen var at eksen var "gal", "ustabil", "psyko" eller lignendes, er det noe dere ser på som et varselstegn eller rødt flagg? For meg er det det, fordi de jeg kjenner med en såkalt "gal" eks har ofte skyld i det selv, som f.eks at de var utro, eller rett og slett behandlet eksen dårlig, pluss at de ikke er reflekterte nok til å skjønne det selv eller ta sin del av ansvaret for hvorfor forholdet gikk rett vest. Om eksen ikke ble "gal" før etter det ble slutt er det bare umodent og respektløst å kalle en eks gal, og det uansett hva "grunnen" var, etter min mening. Er det flere enn meg som tenker slikt? Eller har dere andre ting som gjør at dere styrer unna? Anonymous poster hash: 8b9d9...851 6
Antique Skrevet 11. juli 2013 #2 Skrevet 11. juli 2013 Både og. Det kommer ann på hva som er bakgrunnen til hvorfor personen omtaler exen sin som "gal" osv. Men får jeg ingen videre forklaring, syns jeg nok at det ikke er så positivt, nei
Katniss Skrevet 11. juli 2013 #3 Skrevet 11. juli 2013 Hvis det er snakk om én gal eks som er psycho så ser jeg på det som normalt. Men hvis absolutt alle ekser er gale og psycho så begynner jeg lure på om problemet egentlig er personen. 7
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #4 Skrevet 11. juli 2013 Nei. Hvis jeg stusser i disse greiene så tenker jeg da alltid at ting kan gå galt, ingen er noen forholdsekspert, og det forventer jeg heller ikke fra verken meg selv eller fyren på andre siden av bordet av meg. Hvis jeg skulle tenke i de banene du sier nå, tenker jeg at det er noe skurrete med han fra før. Anonymous poster hash: 46edd...baf
Gjest Summers Skrevet 11. juli 2013 #5 Skrevet 11. juli 2013 (endret) Tja, man ser ikke alltid om dama er psyko før hun slutter å like deg. Endret 11. juli 2013 av Summers
Black March Skrevet 11. juli 2013 #6 Skrevet 11. juli 2013 Det er faktisk en del splitter pine gale mennesker der ute. Og en del normale hyggelige mennesker som har datet dem. Og angret 2
Gjest Hyssingen Skrevet 11. juli 2013 #7 Skrevet 11. juli 2013 det er et rødt flagg for meg om han omtaler ekser dårlig generelt. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #8 Skrevet 11. juli 2013 Det er faktisk en del splitter pine gale mennesker der ute. Og en del normale hyggelige mennesker som har datet dem. Og angret Japp, veldig sant. Dersom en tilsynelatende normal person forteller om en gal eks tenker jeg ikke først og fremst at personen selv er gal. Alle kan bli trollbundet av en person som ikke viser sitt sanne jeg etter en stund. Som noen nevner vil jeg heller si varsellampen begynner å blinke dersom en person snakker om alle de galne eksene sine. Anonymous poster hash: 383f5...a01 7
Gjest BettyBoop Skrevet 11. juli 2013 #9 Skrevet 11. juli 2013 (endret) Om en dere dater forteller at grunnen til det ble slutt mellom h*n og eksen var at eksen var "gal", "ustabil", "psyko" eller lignendes, er det noe dere ser på som et varselstegn eller rødt flagg? For meg er det det, fordi de jeg kjenner med en såkalt "gal" eks har ofte skyld i det selv, som f.eks at de var utro, eller rett og slett behandlet eksen dårlig, pluss at de ikke er reflekterte nok til å skjønne det selv eller ta sin del av ansvaret for hvorfor forholdet gikk rett vest. Om eksen ikke ble "gal" før etter det ble slutt er det bare umodent og respektløst å kalle en eks gal, og det uansett hva "grunnen" var, etter min mening. Er det flere enn meg som tenker slikt? Eller har dere andre ting som gjør at dere styrer unna? Anonymous poster hash: 8b9d9...851 jaaa. jeg tenker og litt sånn. Jeg tenker at jaja. Nå hører jeg bare en side av historien. er hjun nå virkelig såå ille som han påstår. Er noe som skurrer ofte i slike historier. For all del det kan være sant men.. Jeg føler liksom jeg burde se det med egne øyne Endret 11. juli 2013 av BettyBoop 1
SkiZy Skrevet 11. juli 2013 #10 Skrevet 11. juli 2013 Jeg synes helt klart at det er greiere hvis man har et godt forhold til eksen sin. Men jeg har ikke lagt meg opp noen klare tanker på dette området her, for det er en svært individuell sak. Noen er vel uvenner med eksen sin. Sånn går det inn i mellom. Men jeg blir skeptisk hvis det tar av (eksen er GAL), men ikke hvis han sier at eksen var utro?... man må reflektere litt over hvordan eksen sin også hadde det, men det trenger han ikke hvis han har forlatt henne pga utroskap osv.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #11 Skrevet 11. juli 2013 Ja, med mindre det er en ordentlig grunn for det, hvilket det i de færreste tilfeller er. Jeg er en smule psykisk vraka selv, og dersom noen slenger rundt seg med ord som "psyko" og "gal" for folk som egentlig er helt normale, vil jeg iallfall ikke høre hva de har å si om meg etter at jeg viser dem hva ordene faktisk betyr. Og med en slik trigger som det ville bli, er det en nokså sannsynlig setting også. Er egentlig bare lei av folk som hiver rundt seg med ord de ikke vet hva betyr. Som damer som omtaler eksene sine psykopater, menn som omtaler sine som psychobitches. Hva er galt med "tosk"? For det er det de fleste er. Anonymous poster hash: 78a8a...851 4
mammamora90 Skrevet 11. juli 2013 #12 Skrevet 11. juli 2013 De aller fleste ekser er normale, så om en person hevder at eksen sin er "gal", "psyko" så vil jeg gjerne høre grunnen til hvorfor han mener det, som regel har han brukt ordet feil og da tenker jeg meg om to ganger om jeg vil involvere meg mer med fyren. Jeg har en kompis som hevder at eksen hans var psyko, og fortsatt hevder det, jeg kjenner eksen og felles bekjendte og han behandlet ikke henne noe særlig bra og grunnen til at han mener at hun var psyko var at hun ringte ham litt for ofte og han mente hun maste. Maset kom egentlig av mangel på tillit og det hadde hun god grunn for (han rota rundt med andre mens de var sammen). Nå har hun funnet seg en ny kjæreste som hun er forlovet med, tviler på at det forholdet hadde vart i 5 år dersom hun faktisk hadde vært psyko.. Han derimot har som regel hatt korte forhold på maks 1 år hvor alle jentene han dater etter en stund sliter med tillit.. WOW. 1
waco Skrevet 11. juli 2013 #13 Skrevet 11. juli 2013 Kvinner med hemmelige nummer,- det er noen jeg alltid har vært skeptiske til. Men det er jo naturlig, vil jeg tro?
_Aries Skrevet 11. juli 2013 #14 Skrevet 11. juli 2013 (endret) Var litt skeptisk i begynnelsen, helt til jeg faktisk oppdaget hvor manipulerende hun var og hennes klare psykopatiske trekk. Det er 6 år siden det ble slutt mellom dem, og nå har jeg og kjæresten min vært sammen 1 år. Hun slutter ikke å prøve å ødelegge for oss. Ringer til kjæresten min og lyver om ting, sprer rykter om meg på hjemplassen deres osv. Det var på et tidligere tidspunkt en dealbreaker for meg at de ikke hadde kontakt, ettersom hun oppførte seg sånn. Jeg skulle ønske at de enten ikke hadde kontakt eller bare hadde en normal omgjengelig tone. Endret 11. juli 2013 av _Essx 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #15 Skrevet 11. juli 2013 Hvis eksen er gal og fortsatt tar kontakt eller blander seg i hva kjæresten gjør er det et problem, for det blir for slitsomt. Anonymous poster hash: bed08...c6f
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2013 #16 Skrevet 12. juli 2013 Hadde en fyr omtalt eksene sine som gal så hadde jeg forstått hva de hadde til felles, for å si det sånn. 2
Steinar40 Skrevet 12. juli 2013 #17 Skrevet 12. juli 2013 En gal eks er en klar show stopper, ja. Hvorfor skulle jeg ville meg selv så vondt.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #18 Skrevet 12. juli 2013 De fleste mennesker har vel vært borti folk som har vært vanskelige, fra kollegaer, til venner, til sjefer, til lærere, til exer. Det er stor forskjell på hvordan de omtaler det, og hvor ofte de tar det opp. Forskjell på f.eks: A: "Alle sjefene mine har vært psyko gærninger, la meg bruke de tre neste dagene til å snakke om det!" Til B: "Jeg har jobbet innenfor en bransje hvor jeg har truffet en del useriøse ledere." Anonymous poster hash: 423ce...327 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #19 Skrevet 12. juli 2013 Tja.. Jeg har 2 venninner med ekskjærester som ikke taklet bruddet spesielt godt. De fikk vel begge en eller anne form for psykose; en som ble fryktelig deprimert og truet med selvmord, og han andre skrev sinte meldinger/ringte hundrevis av ganger, lot henne ikke være i fred - spesielt etter han ble kjent med at hun hadde truffet en annen (ca 1 år etter bruddet). Jeg vil glatt plassere dem i "psyko-eks" kategorien - i hvertfall midlertidig. Men det er (var?) egentlig kjekke gutter. Men jeg tror dog ikke noen av mine venninne ville omtale dem som psyko/gal. Jeg har også en eks kollega som fikk et "anfall" under skilsmisse og brente ned deres felleshjem. Han virker helt normal idag, og har sågar fått tilbake nordsjø-sertifikatet sitt, så altfor gale avsted kan han ikke være Folk gjør rare ting i krisesituasjoner. Og for mange (menn OG kvinner) så oppfatter de brudd og oppløsningen av familien som en krise. Anonymous poster hash: d3cfd...3e5 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #20 Skrevet 12. juli 2013 Det kommer helt an på situasjonen føler jeg. I mitt forrige forhold skulle jeg vel egentlig ønske at jeg ble advart om den "gale" eksen (som stalket meg, men latet som ingenting ovenfor han jeg var sammen med). På den annen side så ville jeg nok blitt litt skeptisk om en fyr begynte å legge ut om at eksen er klin gæren også. Anonymous poster hash: fed6b...7c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå