AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #1 Skrevet 11. juli 2013 Samboeren min er forlover i et bryllup vi skal være gjester i, og i den anledning lurer jeg på hva vi burde gi i gave? Vi er for øvrig begge studenter og lever på studielån (10 mnd/år, så noe penger må spares til sommermånedene). Vi har ett barn i barnehagealder, så studielånet går hovedsakelig til bolig, mat og barnehage. Samboeren min vet ikke om han "tør" å bruke bare 500,- på bryllupsgave, særlig siden han er forlover. I tillegg er alle kameratene hans godt etablerte med høy utdanning, god inntekt - og med unntak av ett av venneparene som er gjester, har de to inntekter, så de kommer antakeligvis til å bruke mer. Han har brukt ca. 1500,- på utdrikningslag + ca. 1000,- på ny skjorte og nytt slips som måtte være av samme type som dem brudgommen har kjøpt. Heldigvis får vi ingen ekstra kostnader i forbindelse med overnatting utenom reisen dit tur/retur, ca. 400,- Vet ikke om det blir betalbar i bryllupet eller ikke, men anser det som sannsynlig basert på hvor bryllupet blir holdt. (Men vet jo ikke!) Huff, ser at dette er veldig smålig av meg, men merker at jeg blir veldig opptatt av økonomi når vi ikke har så mye å rutte med - og ikke minst siden en del penger allerede har gått ut av "kassa"... Spørsmålet er altså: Hva/hvor mye burde vi gi? Hva er akseptabelt? Anonymous poster hash: fe752...890
Tomaten Skrevet 11. juli 2013 #2 Skrevet 11. juli 2013 Samboeren min er forlover i et bryllup vi skal være gjester i, og i den anledning lurer jeg på hva vi burde gi i gave? Vi er for øvrig begge studenter og lever på studielån (10 mnd/år, så noe penger må spares til sommermånedene). Vi har ett barn i barnehagealder, så studielånet går hovedsakelig til bolig, mat og barnehage. Samboeren min vet ikke om han "tør" å bruke bare 500,- på bryllupsgave, særlig siden han er forlover. I tillegg er alle kameratene hans godt etablerte med høy utdanning, god inntekt - og med unntak av ett av venneparene som er gjester, har de to inntekter, så de kommer antakeligvis til å bruke mer. Han har brukt ca. 1500,- på utdrikningslag + ca. 1000,- på ny skjorte og nytt slips som måtte være av samme type som dem brudgommen har kjøpt. Heldigvis får vi ingen ekstra kostnader i forbindelse med overnatting utenom reisen dit tur/retur, ca. 400,- Vet ikke om det blir betalbar i bryllupet eller ikke, men anser det som sannsynlig basert på hvor bryllupet blir holdt. (Men vet jo ikke!) Huff, ser at dette er veldig smålig av meg, men merker at jeg blir veldig opptatt av økonomi når vi ikke har så mye å rutte med - og ikke minst siden en del penger allerede har gått ut av "kassa"... Spørsmålet er altså: Hva/hvor mye burde vi gi? Hva er akseptabelt? Anonymous poster hash: fe752...890 Det er noe brudeparet burde sponset når de stiller krav til hva forlover skal ha på seg. 500,- holder lenge. Han har tross alt lagt utfor noe jeg antar var et flott utdrikkningslag for brudgommen også... 3
skruf Skrevet 11. juli 2013 #3 Skrevet 11. juli 2013 Man gir etter lommeboken:) Og siden han skal være forlover så regner jeg med at de er såpass gode kompiser at de setter pris på de gavene/summene de får.. Da jeg var forlover til venninna mi så ga jeg 1000kr, pluss jeg brukte 700kr på egen gave til henne. Samtidig så ga mannen hennes sin forlover 500kr da han er uføretrygdet og har dårlig økonomi. Ingen reagerte på forskjell i gaver fra forloverene.
Gjest Kiara! Skrevet 11. juli 2013 #4 Skrevet 11. juli 2013 Bryllupsgaver gis etter lommeboken. Ingen reagerer verken på det ene eller det andre, så gi 500,- og en hyggelig hilsen.
Gjest Adriane Skrevet 11. juli 2013 #5 Skrevet 11. juli 2013 Gi etter lommeboka sier jeg også Og den skjorten og slipset burde egentlig brudgommen/brudeparet betalt, siden de krever at det skal være samme som ham. 1
CathFoto Skrevet 11. juli 2013 #6 Skrevet 11. juli 2013 500,- er topp, og brudeparet burde betalt for slips/skjorten til mannen din. 1
pusla Skrevet 11. juli 2013 #7 Skrevet 11. juli 2013 Enig i de over her - man gir det man har anledning til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå