AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #1 Skrevet 11. juli 2013 Jeg har ei venninne som får AAP, hun har et barn 50%, og barnet går fulltid i barnehage. Samboeren hennes tjener 900 000 i året, og har mange millioner i formue. Hun får i tillegg bostøtte, men hun betaler ikke leie. Hun er 100% frisk og kan jobbe, men hun sier at hun ikke har lyst. Har hun krav på få over 20 000 i måneden utbetalt (med alle stønader inkludert) når hun lever så flott ellers? Anonymous poster hash: 3e012...1d9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #3 Skrevet 11. juli 2013 AAP er basert på individet, men bostøtte skal hun teknisk sett ikke få. AAP varer heldigvis ikke evig. Anonymous poster hash: 511b9...630 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #4 Skrevet 11. juli 2013 Hvilke stønader er det du snakker om? Jeg er ikke helt sikker på terminologien her, men hun får utvidet barnetrygd, barnebidrag fra far som tjener veldig godt, bostøtte og AAP i hvertfall. AAP utgjør brorparten av pengene. Anonymous poster hash: 3e012...1d9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #5 Skrevet 11. juli 2013 AAP er basert på individet, men bostøtte skal hun teknisk sett ikke få. AAP varer heldigvis ikke evig. Anonymous poster hash: 511b9...630 Okei, ja det med bostøtte skurret mest for meg. Jeg har spurt henne om hun har krav på dette etter hun ble samboer, men hun sier at hun ikke vet eller bryr seg, "gratis penger er gratis penger". Litt ekkelt at min beste venninne viser en slik moral, hun har siden barnet kom snakket stolt over alle pengene hun får for å være verdens beste mamma hjemme. Hun er jo ikke hjemme med barnet, bare på kveldstid annen hver uke og i ferier. Kjenner jeg får litt avsmak på henne, selv om det ikke er min business. Føler det hadde vært annerledes om hun aktivt søkte jobb, og brukte pengene på det de er ment til. Anonymous poster hash: 3e012...1d9 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #6 Skrevet 11. juli 2013 hun har ikke rett på bostøtte når mannen hun bor med er millionær, det er misbruk av offentlige midler og bør meldes Anonymous poster hash: 0728d...d85 2
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2013 #7 Skrevet 11. juli 2013 Jeg er ikke helt sikker på terminologien her, men hun får utvidet barnetrygd, barnebidrag fra far som tjener veldig godt, bostøtte og AAP i hvertfall. AAP utgjør brorparten av pengene. Anonymous poster hash: 3e012...1d9 Barnebidraget skal hun ha. Om hun har krav på utvidet barnetrygd aner jeg ikke. Og AAP har hun sikkert også krav på.
Britt Banditt Skrevet 11. juli 2013 #8 Skrevet 11. juli 2013 Utvidet barnetrygd og skatteklasse 2 (som nå er et fradrag) har hun rett på annethvert år, men ingen annen støtte utover det siden hun har barnet 50%. Du er sikker på hun ikke har det mer? Barnebidrag har hun rett på, hvis far tjener mye mer, men vanligvis betales ikke barnebidrag når man har 50/50, fordi man deler alle utgifter (til barnehage og klær/utstyr for eks). Bostøtte har hun nok heller ikke rett på, nei. Du kan jo melde fra? Har hun rett på det skjer det jo ingenting. AAP har ingenting med samboers inntekt å gjøre, men hvis man går på AAP så skal man jo ha en annen grunn enn "gidder ikke jobbe".
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #9 Skrevet 11. juli 2013 Utvidet barnetrygd og skatteklasse 2 (som nå er et fradrag) har hun rett på annethvert år, men ingen annen støtte utover det siden hun har barnet 50%. Du er sikker på hun ikke har det mer? Barnebidrag har hun rett på, hvis far tjener mye mer, men vanligvis betales ikke barnebidrag når man har 50/50, fordi man deler alle utgifter (til barnehage og klær/utstyr for eks). Bostøtte har hun nok heller ikke rett på, nei. Du kan jo melde fra? Har hun rett på det skjer det jo ingenting. AAP har ingenting med samboers inntekt å gjøre, men hvis man går på AAP så skal man jo ha en annen grunn enn "gidder ikke jobbe". De har en privat ordning der han betaler henne, også kjøper hun alt. Hun vil gjerne ha kontroll på alt som kjøpes inn. Hun får sikkert utvidet barnetrygd annet hvert år, har ikke hørt henne si noe annet. Jeg har ikke samvittighet til å melde min egen venninne, men jeg kommer nok til å gjøre henne oppmerksom på at hun ikke har krav på det og at hun burde melde fra. Og jeg skjønner ikke hvorfor hun enda får AAP. Hun er frisk, studerer ikke. Kan jobbe i hvilken som helst jobb mtp. belastning og arbeidstider. Men hun gjør nå altså ikke det.. Anonymous poster hash: 3e012...1d9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #10 Skrevet 11. juli 2013 AAP har ingenting med samboers inntekt å gjøre, men hvis man går på AAP så skal man jo ha en annen grunn enn "gidder ikke jobbe". Man må ha en diagnose og en attest fra lege om at man har arbeidsevnen nedsatt med minst 50%. Anonymous poster hash: 7cdc1...581
Gjest Skrevet 11. juli 2013 #11 Skrevet 11. juli 2013 Aap får man om man har krav på det gjennom langvarig sykdom/skade, uansett hva sambo/ektefelle tjener. Det utgjør om lag 12000 før skatt i mnd.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #12 Skrevet 11. juli 2013 Det kan godt være at venninnen din går til psykolog hver dag for behandling av et traume eller en sykdom som hun ikke ønsker fortelle om til deg. Eller kanskje har hun fått fjerney livmoren og sliter med plager fra det. Eller en tarmsykdom. Og mange andre mulogheter. Anonymous poster hash: f73b9...74e 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #13 Skrevet 11. juli 2013 Aap får man om man har krav på det gjennom langvarig sykdom/skade, uansett hva sambo/ektefelle tjener. Det utgjør om lag 12000 før skatt i mnd. Nei, AAP er 66% av tidligere inntekt inntil 6G pluss tillegg for barn. Anonymous poster hash: f73b9...74e 1
Gjest Skrevet 11. juli 2013 #14 Skrevet 11. juli 2013 Nei, AAP er 66% av tidligere inntekt inntil 6G pluss tillegg for barn. Anonymous poster hash: f73b9...74e Tenkte feil. Er ca. 12000 om du ikke har jobbet før.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #15 Skrevet 11. juli 2013 Tenkte feil. Er ca. 12000 om du ikke har jobbet før. Dette er ca det hun får, så det stemmer. Det kan godt være at venninnen din går til psykolog hver dag for behandling av et traume eller en sykdom som hun ikke ønsker fortelle om til deg. Eller kanskje har hun fått fjerney livmoren og sliter med plager fra det. Eller en tarmsykdom. Og mange andre mulogheter.Anonymous poster hash: f73b9...74e Tro meg, denne venninnen forteller meg alt. Uten å fortelle så mye så har hun vært syk før, hun har fortalt meg alt om det og jeg har hjulpet henne mye. Hun bodde hos meg i flere måneder under behandlingen. Men hun er 100% friskmeldt nå, og har vært det lenge. Hun har selv fortalt at legen har friskmeldt henne, og jeg ser på hele dama at hun har det flott. Jeg har selvfølgelig tenkt gjennom dette før jeg postet tråden, og det er utenkelig at hun har unnlatt å fortelle meg noe Anonymous poster hash: 3e012...1d9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #16 Skrevet 11. juli 2013 Aap får man om man har krav på det gjennom langvarig sykdom/skade, uansett hva sambo/ektefelle tjener. Det utgjør om lag 12000 før skatt i mnd. Akkurat summen av AAP er jo helt individuelt da. Anonymous poster hash: 6217b...3f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå