tulipaner Skrevet 11. juli 2013 #1 Skrevet 11. juli 2013 Jeg har lest litt forskjellig ang denne berømte epiduralen og hvor enn jeg leser så leser jeg at den er svært effektiv, men kan sinke fødselen litt.... Man får også satt en lokalbedøvelse i huden før epidural blir satt- Snakket med noen venninner av meg som allerede har født barn og alle sa at de ikke fikk noen lokalbedøvelse før den ble satt, den ble bare kjørt inn i ryggen under en rie! Hva stemmer?
Miss Lucky Skrevet 11. juli 2013 #2 Skrevet 11. juli 2013 (endret) Jeg fikk lokalbedøvelse, men kjente at epiduralen ble satt alikevel. Var vel egentlig mer ubehagelig enn vondt. Endret 11. juli 2013 av Miss Lucky
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #3 Skrevet 11. juli 2013 Fikk den også midt under en rie. Kjente virkelig ingenting av dem, selv om jeg ikke hadde lokalbedøvelse. Smertene fra riene var så overveldende og tok bort alle andre følelser i kroppen, så det gikk helt "greit". Anonymous poster hash: 108a7...ea6
Gjest Twelve12 Skrevet 11. juli 2013 #4 Skrevet 11. juli 2013 Tror det varierer fra sykehus til sykehus. På sykehuset jeg skal føde på, vet jeg de bruker lokalbedøvelse først
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #5 Skrevet 11. juli 2013 Vet ikke om jeg fikk noe bedøvelse først, fikk den i en rie. men smerte fra epidural er virkelig ikke noe å bekymre deg for. Peanuts virkelig!Anonymous poster hash: 98dd4...84c
Havmus Skrevet 11. juli 2013 #6 Skrevet 11. juli 2013 (endret) Husker ikke om den ble satt under en rie eller ikke, eller om jeg fikk bedøvelse. Husker at jeg ikke kjente at den ble satt, synes heller ikke det var ubehagelig... men jeg syntes at det var ekkelt å få teipet fast slangen til ryggen og når epiduralen ble skrudd på ble slangen kald (brrr). Endret 11. juli 2013 av Myrvandrer
Gjest Keikolina Skrevet 11. juli 2013 #7 Skrevet 11. juli 2013 (endret) Fikk lokalbedøvelse først ja. Epiduralen fungerte ikke på meg, de ga meg 3 doser så ga de opp. Endret 11. juli 2013 av Keikolina
Gjest Skrevet 11. juli 2013 #8 Skrevet 11. juli 2013 Fikk den under rie. Merket ikke stort, og det verste var å sitte helt stille. Pga. en idiotisk jordmor jeg hadde før vaktskifte ble den satt litt sent, så fikk litt drypp for å få igang pressriene skikkelig. Gikk som smurt.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #9 Skrevet 11. juli 2013 Ble satt under en rie, uten bedøvelse.. merket den ikke. Alt er jo piece of cake i forhold til sterke rier (regner med at man ikke går for epidural dersom riene ikke oppleves så ille ). Epiduralen sinket fødselen litt, men var nødvendig siden den også kan bidra med å roe ned en stresset baby (var på drypp, som ga mye stress til både meg og mini). Anonymous poster hash: cc75e...8de
SmallTalk Skrevet 11. juli 2013 #10 Skrevet 11. juli 2013 Jeg tror jeg fikk bedøvelse først. Uansett så merket jeg den knapt, og sammenlignet med andre ting så var denne tilnærmet smertefri.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #11 Skrevet 11. juli 2013 Aner ikke om jeg fikk bedøvelse, kjennte ingen ting av den i det hele tatt. Sinka ikke ned noe, men det viste seg dog at den ble satt på 9/10 cm så det var kanskje derfor. Hadde effekt for jeg kjennte ikke pressriene og bad de om å skru den av så jeg kunne lese mer kroppen mi Anonymous poster hash: aadb7...3d0
Orchideae Skrevet 11. juli 2013 #12 Skrevet 11. juli 2013 (endret) Fikk bedøvelse først. Riene var så vonde at epiduralen var "piece of cake". Det vondeste var å måtte sitte stille med sterke rier. Endret 11. juli 2013 av Orchideae
Gjest Elyssa Skrevet 11. juli 2013 #13 Skrevet 11. juli 2013 Fikk bedøvelse først. Riene var så vonde at epiduralen var "piece of cake". Det vondeste var å måtte sitte stille med sterke rier. Enig. De måtte holde meg fast. Grøss. Men selve epiduralen kjente jeg ingenting til i det hele tatt. Aner ikke om jeg fikk bedøvelsee. Jeg er normalt livredd for nåler, men under fødsel skrek jeg etter epidural. (Ble satt i gang og hadde VONDE rier!) Tror ikke den senket fødselen noe særlig (Ble dessverre satt på 9-10 cm, så virket jo ikke egentlig) Derimot synes jeg pressriene var dårlig, var ikke noe som 'hjalp' meg liksom. Men jeg har ikke født før, så kan jo bare hende at det var annerledes enn jeg trodde.
Gjest Trolletrine Skrevet 11. juli 2013 #14 Skrevet 11. juli 2013 Aner ikke om jeg fikk bedøvelse først. Men som de andre her sier, så hadde jeg så vondt at jeg ikke brydde meg uansett. Dessverre virket ikke epidudal på meg - tross tre forsøk.
Thinkerbelle Skrevet 12. juli 2013 #15 Skrevet 12. juli 2013 Fikk bedøvelse først. Riene var så vonde at epiduralen var "piece of cake". Det vondeste var å måtte sitte stille med sterke rier. Samme her!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå