dumlii Skrevet 11. juli 2013 #1 Skrevet 11. juli 2013 Hei. ønsker ned i vekt. hvor mye må jeg trene? nå trener jeg ca 4 ganger i uka, hvor jeg veksler mellom turer og jogging/intervall. Turene varer i ca 1,5 time, og går som oftest opp til fløyen, da jeg bor i bergen. intervallene tar jeg litt på sparket. har ikke noe bestemt form for intervaller, f.eks. 4x4. men jogger til jeg er sliten, og tar en liten gåpause. legger de ofte til både opp og nedoverbakker. Bruker også pulsklokke, men er ikke helt inni den enda. Får veldig høy puls. Betyr det at jeg er i veldig dårlig form? ligger ofte alt for mye i sone 3, men føler jeg ikke får skikkelig trening om jeg trener roligere. spiser ca 1000-1200 kcal til dagen, og erstatter noen av måltidene med nutrilettbarer. Hvordan høres dette ut? Tar gjerne imot tips til kosthold og trening for å gå ned i vekt.
Gjest Solsmil Skrevet 11. juli 2013 #2 Skrevet 11. juli 2013 Først og fremst ser treninga grei ut i forhold til mengde. Men jeg ville prøvd å satt opp ett program og trent litt mer målrettet, ikke bare sånn "jogge til jeg er sliten". Pulsklokke er også et fint redskap. Sone 3 er også en grei sone å ligge i, og jeg ser ikke hvorfor du skal ligge noe særlig under det. Om du trener intervaller (ihvertfall kortere 2-4 min) kan du godt ligge i sone 4. 1000-1200 kcal om dagen er nok for lite. Nå vet jeg ikke hvor høy du er eller hvor mye du veier, men jeg vil tro 1500 er en mer passelig mengde. Særlig hvis du trener. Og ikke spis nutrilett, vær så snill. Det er bare sukker. Spis ren ordentlig mat, mye proteiner og litt mindre karbohydrater hvis du spiser mye av det fra før. Det holder deg mett lengre. Fokuser på kvaliteten av mat du spiser, ikke bare kaloriene
dumlii Skrevet 11. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. juli 2013 Først og fremst ser treninga grei ut i forhold til mengde. Men jeg ville prøvd å satt opp ett program og trent litt mer målrettet, ikke bare sånn "jogge til jeg er sliten". Pulsklokke er også et fint redskap. Sone 3 er også en grei sone å ligge i, og jeg ser ikke hvorfor du skal ligge noe særlig under det. Om du trener intervaller (ihvertfall kortere 2-4 min) kan du godt ligge i sone 4. 1000-1200 kcal om dagen er nok for lite. Nå vet jeg ikke hvor høy du er eller hvor mye du veier, men jeg vil tro 1500 er en mer passelig mengde. Særlig hvis du trener. Og ikke spis nutrilett, vær så snill. Det er bare sukker. Spis ren ordentlig mat, mye proteiner og litt mindre karbohydrater hvis du spiser mye av det fra før. Det holder deg mett lengre. Fokuser på kvaliteten av mat du spiser, ikke bare kaloriene Nå kan jeg jo si at jeg ikke er så veldig trent, og har ikke tenkt på noe målrettet trening helt enda. Vil først og fremst komme i litt bedre form. Er 175 og veier alt for mye, noe som vil si 90 kg. Vil få mindre fettprosent. Pulsklokken min har bare 3 soner. Hvor sone 3 er opp til maxpuls. Har ikke tenkt over sukkermengden i nutrilett før. Men ser jo nå at det inneholder en god den karbohydrater. Har ikke spist det over lenger tid, men det blir herifra byttet ut i rugbrød og knekkebrød Utenom nutrilettbarene spiser jeg ikke mye karbohydrater og holder meg helt borte fra søtsaker i ukedagene. Har kanskje tenkt litt for enkelt og litt for mye på bare kalorier. Takk for tips
Gjest Solsmil Skrevet 11. juli 2013 #4 Skrevet 11. juli 2013 Nå kan jeg jo si at jeg ikke er så veldig trent, og har ikke tenkt på noe målrettet trening helt enda. Vil først og fremst komme i litt bedre form. Er 175 og veier alt for mye, noe som vil si 90 kg. Vil få mindre fettprosent. Pulsklokken min har bare 3 soner. Hvor sone 3 er opp til maxpuls. Har ikke tenkt over sukkermengden i nutrilett før. Men ser jo nå at det inneholder en god den karbohydrater. Har ikke spist det over lenger tid, men det blir herifra byttet ut i rugbrød og knekkebrød Utenom nutrilettbarene spiser jeg ikke mye karbohydrater og holder meg helt borte fra søtsaker i ukedagene. Har kanskje tenkt litt for enkelt og litt for mye på bare kalorier. Takk for tips Ok, jeg er vant til 5 soner. Men angående mer målrettet trening, så er det mest med tanke på at resultatene kommer fortere. Veier du 90 kg og er 175 cm høy, så trenger du mye mer enn 1000 kcal om dagen. Jeg er selv like høy som deg, og har veid 111 kg (er nå nede i 78), så jeg vet:) det er faktisk ikke så fryktelig vanskelig, bare du virkelig går inn for det og ikke gir opp selv om det går litt tilbake og litt sakte. Jeg skal skrive litt mer i morgen og gi deg noen oppskrifter og andre tips, men nå skriver jeg fra telefonen, så jeg orker ikke. Men lykke til uansett, du klarer det hvis du vil :)
dumlii Skrevet 14. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 14. juli 2013 Ok, jeg er vant til 5 soner. Men angående mer målrettet trening, så er det mest med tanke på at resultatene kommer fortere. Veier du 90 kg og er 175 cm høy, så trenger du mye mer enn 1000 kcal om dagen. Jeg er selv like høy som deg, og har veid 111 kg (er nå nede i 78), så jeg vet:) det er faktisk ikke så fryktelig vanskelig, bare du virkelig går inn for det og ikke gir opp selv om det går litt tilbake og litt sakte. Jeg skal skrive litt mer i morgen og gi deg noen oppskrifter og andre tips, men nå skriver jeg fra telefonen, så jeg orker ikke. Men lykke til uansett, du klarer det hvis du vil :) Takk, jeg hadde satt veldig pris på om du vil sende over litt oppskrifter og tips!
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #6 Skrevet 14. juli 2013 Du spiser for lite. Du kommer til å miste muskelmasse når du spiser så lite, noe som vil føre til at du får slappere kropp og lavere forbrenning. Anonymous poster hash: fbbea...7ef
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 Kutt ut Nutrilett. Det er bare sukker og gjør det motsatte av det du vil oppnå! Lag ordentlig mat, gjerne fra bunn og ikke spis ferdigmat og frosne pizzaer o .l. Anonymous poster hash: 7cd0c...4fb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå