Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Carolinka
Skrevet

Om en uke er jeg 6 mnd. på vei og jeg har ikke fått den fine kulen på magen enda. Kan det være at de som har brede hofter har bedre plass der inne før magen buler ut, vs. de smale som fort får bulemage? Eller har ikke det noe å si. I tillegg hadde jeg litt magefett og bulemage fra før, så det tar vel en stund før kulen vises?
Har heller ikke økt et gram i vekt, men blitt tynnere alle steder enn magen. Ikke mye sånn at det er farlig da. Legen/jordmor sier baby vokser som den skal. Men jeg lurer på når denne kjente vektøktingen begynner?? Andre her som har økt i vekt allerede i måned 5-6 eller kommer det kanskje mot slutten?

Hilsen Førstegangsgravid.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nikki09
Skrevet

Jeg fikk ikke mage før jeg var 7,5-8 mnd på vei. La på meg fire kg, som var akkurat det babyen veide. Gikk ned såpass mye i min egen kropp at tre dager etter fødsel så var jeg ti kg lettere enn før graviditeten.

AnonymBruker
Skrevet

Noen har bakovervendt livmor, sånn at man bærer innover på en måte, og at livmoren da ikke lener seg utover. Ei venninne kunne man nesten ikke se var gravid, da hun hadde slik mage.

I tillegg så går jeg på gravidyoga med ei som ventet tvillinger. I uke 22 kunne man nesten ikke se at hun var gravid!

Så det er store forskjeller! =)

Anonymous poster hash: 38258...48c
Skrevet

Jeg har det akkurat likt som deg. Er 25 uker og har heller ikke fått babymage enda og har gått ned 2,5 kg sammenliknet med før graviditeten. Hadde litt ekstra å tære på fra før da...

Spiser sunt og variert, og antagelig bitte litt mer enn før.

Begynte så smått å bli litt nervøs for at alt ikke var som det skulle, men fikk beskjed fra jordmor om at baby vokser og beveger seg slik den skal, og at alt ser bra ut.

En kollega av meg hadde det på samme måten. Hun begynte først å få babymage rundt uke 27, og da begynte hun også å legge på seg. Må jo si at jeg gleder meg til magen er mer synlig enn det den er nå, men vet jo at det kommer om ganske kort tid.

Skrevet

Jeg har lagt på meg nesten 13 kg til nå, og jeg er i
uke 21. Men jeg venter tvillinger.
Jeg fikk ikke noe skikkelig mage før i uke 18, 19. Da bare poppet den ut.
Har en venninne som gikk på stranden når hun var i uke 36, så det knapt, hun så bare litt lubben ut rundt mage/ hoftepartiet

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes å huske at gynekologen sa til meg før jeg ble gravid at jeg hadde forovervendt livmor, og jeg har synlig gravidmage i uke 15(den var synlig ganske fort men eskalerte raskt etter uke 11 tross vektnedgang) - så det kan jo kanskje ha litt å si?

Dette med vekt spiller først inn om man er veldig overvektig - utover det så kan tynne/slanke like gjerne få stor og liten mage som omvendt for normalvektige/lett lubne.

Dette varierer jo veldig fra kvinne til kvinne, og størrelsene på selve fostrene bruker ikke være særlig ulikt - det går vel mer på hvordan ting ligger i kroppen.

De jeg kjenner som har fått sent og liten mage har gjerne fått beskjed om at fosteret ligger godt inn mot ryggen istedetfor utover om du forstår. Og de har ikke hatt noen fellestrekk ellers på høyde/vekt e.l ellers. Noen var tynne og høye, andre omvendt.

Jeg hadde uansett ikke bekymret meg noe sålenge vekstkurven er fin :)

Anonymous poster hash: 087fb...64b
Skrevet

Jeg hadde ikke gravidmage før i 7. Måned. Varierer fra person til person :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare 155 cm høy og ikke overvektig, men fikk ikke synlig mage før uke 25-27. Og selv en stund etter det kunne jeg holde inn magen så det ikke vistes noe særlig. Ikke før i uke 31-32 var det såpass at det ikke var tvil lenger. Hadde SF-mål akkurat på gjennomsnittet, men gikk bare opp 7 kg under hele svangerskapet (baby var 3,5 kg). Var litt nervøs for dette, men ble beroliget flere ganger av jordmor at jeg bare "bar langt bak" og at baby lå slik at den ikke brukte så mye plass "utover". Har brede hofter jeg og, så det er nok bare at det er bedre plass "den veien". :)

Anonymous poster hash: 8fdf7...04d
AnonymBruker
Skrevet

Husk å spise..

Anonymous poster hash: 7cd7a...678
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner

Sophie-Ann, mod

AnonymBruker
Skrevet

Husk å spise..

Anonymous poster hash: 7cd7a...678

Dette har ingenting med spising å gjøre :roll:

Barnet tar næring fra mor uansett. Det er ingen fasit som sier at alle legger på seg nøyaktig det samme iløpet av nøyaktig like uker og forløp i graviditeten.

Anonymous poster hash: 087fb...64b

Gjest Carolinka
Skrevet

Takk for svar alle. :)

Skjønner at dette er individuelt. Gleder meg til magen buler mere ut, og babyen beveger seg mer. Er begynt så smått å bevege seg, men enda ikke "godt nok" til at jeg føler et skikkelig forhold til babyen...:\ Tror det blir bedre når magen buler ordentlig ut og jeg kjenner orntli liv. :o)

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var gravid med nr 1, var jeg litt lubben, ca 5 kg over normalen, og jeg fikk ikke synlig mage før jeg var nesten 8 mnd, la på meg 0. Gutten veide 3290gr.

Gikk ned 36 kg etter svangerskapet.

Da jeg var gravid med nr 2 la jeg på meg 1.5 kg, han veide 3650, og jeg mistet ytteligere 15 kg-.magen kom først i 7 mnd.

nr 3 kom og veiden 4390, jeg la på meg, 4 kg, og gikk ned kun de 4.Her kom magen i 3 mnd

Mine er veldig tette, 3 stykker på 2,5 år.

Anonymous poster hash: 91271...b89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...