Gå til innhold

hvilken grill til liten veranda?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, vi (vel, egentlig bare mannen min) vil gjerne anskaffe grill til verandaen.

Vi bor i midt-Norge, her regner det eller er kaldt store deler av sommeren, så vi kommer ikke til å bruke den så ofte. Og verandaen er ganske liten, la oss si 10-12 m2, så det må være noe som ikke tar mye plass, og som ikke er så veldig brannfarlig.

Er det noen av dere som kan anbefale en grilltype? Det finnes jo så mye forskjellig, gass, elektrisk, kull. Jeg ser så mange kule, små bøttegriller og slikt, men det ser litt småskummelt ut på vår veranda av tre. mannen vil vel helst ha noe solid og ordentlig, kjenner jeg ham rett.

Anonymous poster hash: c16fa...640
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En liten Weber-gassgrill kanskje? Hva med Q100 eller Q200?

Anonymous poster hash: ad2b0...529
  • Liker 1
Skrevet

Weber gassgrill!

Kull tar mye plass, siden du må ha både sekker med kull, opptenningsbriketter eller tennvæske, tenner og kanskje en sånn brikettholder til å tenne opp i. Da vi hadde kullgrill synes jeg vi hadde grillutstyr overalt. Jeg falt alltid for tilbud om fem sekker kull for prisen av fire og sånn, så vi brukte mye plass på det. Dessuten er det så irriterende å finne ut at man har for lite kull, og så blir man så møkkete av å tenne opp grillen. Lang tid tar det også.

Nå har vi kjøpt gassgrill, og foruten grillen og gassflasken er det ikke noe som tar plass. Den er jo litt større i seg selv, men men trenger jo ikke kull, tennvæske og alle de greiene der.

Elektrisk grill er elendige greier, da kan man likegjerne bruke stekepanna.

• Liker 1
Skrevet

Weber gassgriller, de i Q-serien er små og tar minimalt med plass! Om du bor i borettslag/sameie bør du sjekke om det er noen restriksjoner på type grill som er lov.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her, takker for svar, skal definitivt sjekke ut Weber! :)

Anonymous poster hash: c16fa...640
Skrevet

Jeg har lurt litt på å skaffe meg en lotusgrill som bordgrill. Skal være til salgs i Norge også. Kullgrill, så kanskje ikke aktuell.

http://www.lotusgrill.com.au/

Den der var jo helt genial, tror det blir årets nyanskaffelse til hagen - når jeg bare finner en. :)

Takk for tips!

:heks:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lurt litt på å skaffe meg en lotusgrill som bordgrill. Skal være til salgs i Norge også. Kullgrill, så kanskje ikke aktuell.

Den er tilslags i Norge, ja, jeg kjøpte en i fjor. :)

Synes imidlertid ikke det stemmer helt at den er "smokeless", dessverre.

Anonymous poster hash: ab84c...460

Skrevet

Den grilla veldig ujevnt? Noen som har prøvd denne?

Skrevet

Den er tilslags i Norge, ja, jeg kjøpte en i fjor. :)

Synes imidlertid ikke det stemmer helt at den er "smokeless", dessverre.

Hvor kjøpte du den?

AnonymBruker
Skrevet

Hva med en elektrisk grill som også kan brukes inne?

Anonymous poster hash: edf7f...fdb
AnonymBruker
Skrevet

Hvor kjøpte du den?

Mener det var på en Jernia-butikk.

Skrevet (endret)

Mener det var på en Jernia-butikk.

Takk! Jeg trodde jeg hadde sett den der, men fant ikke noe på hjemmesiden. Får ta meg en tur og se i morgen. :)

Endret av Brunhilde
Skrevet

Har kull-versionen av Q200 og må si jeg er kjempefornøyd. Fin størrelse og god kvalitet. Får den også med bord/vogn hvis man vil det.

Gjest gjest17
Skrevet

Q200 her også, veldig fornøyd :-)

Skrevet

Vi har Weber Q100 og er kjempefornøyd :)

Skrevet

Hvor kjøpte du den?

Jeg kjøpte en Lotusgrill på salg hos Traktøren i går.
Skrevet

Jeg kjøpte en Lotusgrill på salg hos Traktøren i går.

Takk skal du ha. :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 12 kvm terasse, og har en weber Q220. Kjempefornøyd!! Jernia har tilbud på den innimellom, vi kjøpte den på Jernia Solsiden når de hadde grilldager:)

Anonymous poster hash: b7a8e...71f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...