Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg har AAP, og samboeren min er student. Kan jeg da få søkt om bostøtte?

Noen som vet? :vetikke:

Og når jeg først er igang, jeg har fått henvisning av legen min til en hudlege. Jeg må gjennom en kur/behandling som koster meg ca det jeg sitter igjen med etter å ha betalt husleie/Internett/tv/mobil/mat, ja, alt det nødvendige. Mulig mer, dyrt er det ihvertfall.
Noen som vet om jeg kan søke om støtte til dette?

Ja, det er nødvendig, og føler at nå har jeg ingen andre muligheter enn dette for å få tilbake noget bedre selvbilde osv... Har prøvd nesten alt nå gjennom mange år :frown:

Håper noen vil hjelpe! :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bostøtte går vel på samlet inntekt vs. husleie. Husbanken har en kalkulator på sine hjemmesider, ellers er det jo bare å søke.

Støtte til behandling er jeg derimot usikker på. Det skal vel gå gjennom nav i såfall? Du kan jo ringe de å høre hvordan de gjør det, eller snakke med legen din.

Håper det ordner seg! :)

Gjest Ghostwhisperer
Skrevet

Man blir neimen ikke rik av AAP, men må man så må man dessverre :/

Mulig du/dere har krav på bostøtte, men det må søkes om til visse tider på året om jeg ikke husker helt feil. Da ser de på hva du/dere betaler i leie/lån av boligen og inntekt og utgifter ellers.
Ikke sikkert dere får så mye evt. men litt er jo bedre enn ingenting.

Når det gjelder behandlingen din kan du jo søke om å få dekket hele eller deler av utgiften til detta av NAV, dersom dette er nødvendig behandling og lege kan dokumentere det, burde det la seg gjøre.

Søk i vei, du får i alle fall ingenting om du ikke prøver. Lykke til i alle fall, håper det ordner seg :)

Skrevet

Bostøtte går vel på samlet inntekt vs. husleie. Husbanken har en kalkulator på sine hjemmesider, ellers er det jo bare å søke.

Støtte til behandling er jeg derimot usikker på. Det skal vel gå gjennom nav i såfall? Du kan jo ringe de å høre hvordan de gjør det, eller snakke med legen din.

Håper det ordner seg! :)

Vet du hvor den grensa på samlet inntekt går? Eller, kan vell google det... :laugh:

Jeg har 100% AAP, mens samboeren min har (sikkert nok) full støtte fra lånekassen, vet ikke hvor mye det er, men... Jeg vet at man ikke får bostøtte når man studerer... Men, siden jeg ikke studerer så... Blææ, snodig system :vetikke:

Ja jeg må nok gå gjennom NAV ja, med den støtten til behandling... Regner jeg med :lol:

Takk for svar! :blomst:

Skrevet

Man blir neimen ikke rik av AAP, men må man så må man dessverre :/

Mulig du/dere har krav på bostøtte, men det må søkes om til visse tider på året om jeg ikke husker helt feil. Da ser de på hva du/dere betaler i leie/lån av boligen og inntekt og utgifter ellers.

Ikke sikkert dere får så mye evt. men litt er jo bedre enn ingenting.

Når det gjelder behandlingen din kan du jo søke om å få dekket hele eller deler av utgiften til detta av NAV, dersom dette er nødvendig behandling og lege kan dokumentere det, burde det la seg gjøre.

Søk i vei, du får i alle fall ingenting om du ikke prøver. Lykke til i alle fall, håper det ordner seg :)

Nei det blir man ikke :frown:

Og ja, alt er bedre enn ingenting!

Takker for svar!

Får la legen min skrive den søknaden tror jeg, hehe!

:blomst:

Skrevet

Gå inn husbanken.no, der er det en kalkulator du kan bruke. Men er usikker på om du får det når du er samboer med en student :/

Skrevet

Gå inn husbanken.no, der er det en kalkulator du kan bruke. Men er usikker på om du får det når du er samboer med en student :/

I will! :blomst:

Ja det er det jeg lurer på om jeg ikke kommer til å få :(

Får vell sjekke det ut med NAV.. :)

Skrevet

NAV har ikke noe å gjøre med bostøtte faktisk, det er det Servicekontoret som har :)

Man kan søke om bostøtte når som helst også, ikke bare til spesielle tider i året :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nav har ikke noe å gjøre med behandlingsutgifter, det er Helfo.

Unntaket er dersom det er snakk om grunn- eller hjelpestønad.

Anonymous poster hash: e1f88...fbf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...