Gjest HappyWaffle Skrevet 11. juli 2013 #1 Skrevet 11. juli 2013 og andre ting så klart. jeg har begynt å hekle, å nå har jeg begynt på et teppe etter at jeg brukte litt tid på å finne ut av beste metodene for å feste tråder, feste sammen ruter osv. men er det interesse for å kjøpe sånt? for jeg syns det er kjempegøy, men tenkte at det blir en del heklede ting hvis jeg skal fortsette med det lenge etter hvert vil jeg prøve meg på litt mer avanserte ting å som ting til baby osv. finnes det mennesker der ute som faktisk liker å kjøpe hjemmeheklede ting? (gjør jo sikkert det)
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #2 Skrevet 11. juli 2013 Det kan jo tenkes, men et teppe blir jo forferdelig dyrt når du tenker på at det skal dekke materialer og en viss timebetaling. Anonymous poster hash: 16329...3a0
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #3 Skrevet 11. juli 2013 Cessa74 vil ha teppe http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=756950 Anonymous poster hash: c85d9...d3f
Gjest HappyWaffle Skrevet 11. juli 2013 #4 Skrevet 11. juli 2013 ja må jo ta for matrialene man bruker, pluss litt for arbeids tiden. vil jo ikke gå i minus om jeg skal selge de
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #5 Skrevet 11. juli 2013 Min erfaring er at det er et marked, men folk vil ikke betale noe særlig for jobben. F eks krever et teppe veldig mange timer og det er MYE jobb, selv for erfarne heklere, og så vil ikke folk ut med mer enn noen hundrelapper for det... Det er rett og slett ikke verdt det.Anonymous poster hash: 3684a...50d 1
Lemming Skrevet 23. juli 2013 #6 Skrevet 23. juli 2013 Selg det på nett! Nettsider som www.epla.no er nettopp for folk som vil selge sine håndarbeider, og folk som ønsker å kjøpe håndarbeid leter gjerne på slike sider. Du kan jo prøve å søke litt på heklede pledd og slikt der, og se hvilke priser andre tar? Da finner du jo ut om du synes det er rimelig eller ikke. Lykke til med ny hobby iallfall!
Hoppetaujenta Skrevet 23. juli 2013 #7 Skrevet 23. juli 2013 Det sies at man tar prisen av garnforbruket...og ganger med tre. Det ligger mye arbeid i det og dem som selger veldig, veldig billig, signaliserer at hjemmelaget ikke er så verdifullt som andre ting, og det blir helt feil syns jeg.
Gjest HappyWaffle Skrevet 23. juli 2013 #8 Skrevet 23. juli 2013 Det sies at man tar prisen av garnforbruket...og ganger med tre. Det ligger mye arbeid i det og dem som selger veldig, veldig billig, signaliserer at hjemmelaget ikke er så verdifullt som andre ting, og det blir helt feil syns jeg. ganger med 3?? tror ikke jeg kunne klart å ta så mye haha!! tror egentlig ikke jeg kunne klart å selge noe for den prisen, sett at garnet til teppet hadde kostet 800 kr, da måtte jeg jo tatt 2400 for det :O
Hoppetaujenta Skrevet 23. juli 2013 #9 Skrevet 23. juli 2013 Priser i eksklusive butikker ligger helt sikkert ikke så langt unna det der. Der betaler man uten å mukke og ser glad ut.Men det er jo veldig mulig å kjøpe helt vanlig garn og komme opp i en overkommelig pris for garnet,og dermed også totalsummen for teppet også. Trenger ikke være silkehår fra baken til den avskyelige snømannen hellerfor å bli sjeldent og fint.
Gjest HappyWaffle Skrevet 23. juli 2013 #10 Skrevet 23. juli 2013 Priser i eksklusive butikker ligger helt sikkert ikke så langt unna det der. Der betaler man uten å mukke og ser glad ut. Men det er jo veldig mulig å kjøpe helt vanlig garn og komme opp i en overkommelig pris for garnet, og dermed også totalsummen for teppet også. Trenger ikke være silkehår fra baken til den avskyelige snømannen heller for å bli sjeldent og fint. hahaha nei du sier noe får se litt rundt og finne garn som er billig. rop ut om noen skulle vite om butikker (gjerne på nett) som selger superbillig garn
Gjest Snyltefluen Skrevet 23. juli 2013 #11 Skrevet 23. juli 2013 og andre ting så klart. jeg har begynt å hekle, å nå har jeg begynt på et teppe etter at jeg brukte litt tid på å finne ut av beste metodene for å feste tråder, feste sammen ruter osv. men er det interesse for å kjøpe sånt? for jeg syns det er kjempegøy, men tenkte at det blir en del heklede ting hvis jeg skal fortsette med det lenge etter hvert vil jeg prøve meg på litt mer avanserte ting å som ting til baby osv. finnes det mennesker der ute som faktisk liker å kjøpe hjemmeheklede ting? (gjør jo sikkert det) Fint heklede duker og dyrere ting som sengetepper kan jeg forsikre deg om at jeg ville vært interessert i å kjøpe, all den tid jeg ikke kan hekle selv.
Gjest HappyWaffle Skrevet 23. juli 2013 #12 Skrevet 23. juli 2013 Fint heklede duker og dyrere ting som sengetepper kan jeg forsikre deg om at jeg ville vært interessert i å kjøpe, all den tid jeg ikke kan hekle selv. nytt prosjekt, heklet sengeteppe, takk for tipset oh lord det kommer til å ta tid
Lemming Skrevet 23. juli 2013 #13 Skrevet 23. juli 2013 (endret) Jeg har egentlig inntrykk av at folk flest synes det er greit at håndarbeid er dyrt, fordi det er snakk om så mange arbeidstimer. Noe så stort som et sengeteppe kan man godt ta et par tusen for. Butikker som selger håndarbeid er jo veldig dyre. Men så er det jo ikke alle som selger fordi de vil tjene penger, men heller for å finansiere hobbyen sin. Mange produserer mer enn de selv eller familie/venner har bruk for, selger det unna ganske billig og er egentlig fornøyd om de ikke går i minus. Endret 23. juli 2013 av Lemming
Gjest HappyWaffle Skrevet 23. juli 2013 #14 Skrevet 23. juli 2013 Jeg har egentlig inntrykk av at folk flest synes det er greit at håndarbeid er dyrt, fordi det er snakk om så mange arbeidstimer. Noe så stort som et sengeteppe kan man godt ta et par tusen for. Butikker som selger håndarbeid er jo veldig dyre. Men så er det jo ikke alle som selger fordi de vil tjene penger, men heller for å finansiere hobbyen sin. Mange produserer mer enn de selv eller familie/venner har bruk for, selger det unna ganske billig og er egentlig fornøyd om de ikke går i minus. ja jeg vil jo bare finansiere hobbyen. er jo ingen proff jeg kommer til å lage div som gaver å, men hadde jo vært gøy om noen faktisk hadde vært interessert i å kjøpe også
Zzyzx Skrevet 25. juli 2013 #15 Skrevet 25. juli 2013 Jeg hekler et pledd i alpakka nå, skulle jeg solgt det hadde jeg ikke solgt det for mindre enn 3000. Den prisen er det nok ikke mange som er villige til å betale. 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 25. juli 2013 #16 Skrevet 25. juli 2013 Jeg hekler et pledd i alpakka nå, skulle jeg solgt det hadde jeg ikke solgt det for mindre enn 3000. Den prisen er det nok ikke mange som er villige til å betale. alpakka er jo fantastisk godt og varm og dyrt å da så ser den
Zzyzx Skrevet 25. juli 2013 #17 Skrevet 25. juli 2013 Ja, altså, jeg selger ikke ting. Jeg lager til meg selv, venner og familie. Men jeg ser at folk selger sånt alt for billig. Se her, f.eks.: http://epla.no/handlaget/produkter/632283/ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå