AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #1 Skrevet 11. juli 2013 Jeg leste artikkelen på Aftenposten hvor en forsker hevder at barn ikke bør leke alene ute før de er 6-7 år gamle. Personlig steiler jeg litt når jeg leser dette, vi ungene var ute fra vi var 4 i nabolaget hor jeg vokste opp. Alle visste hvor "grensa" gikk for hvor vi kunne oppholde oss, og vi passet på hverandre, de eldste holdt øye med de yngste. Blir ikke dette litt hysterisk?Anonymous poster hash: 6a9a4...a1d
Gjest Lonely September Skrevet 11. juli 2013 #2 Skrevet 11. juli 2013 Nå er det dessverre mye kidnapping o.l som foregår . Men alt ettersom hvor du bor.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #3 Skrevet 11. juli 2013 Hvor er det kidnapping?Anonymous poster hash: 323c1...122 1
lovedrug Skrevet 11. juli 2013 #4 Skrevet 11. juli 2013 Det er alt for hysterisk . Ungene må lære å leve av seg selv .
Gjest Lonely September Skrevet 11. juli 2013 #6 Skrevet 11. juli 2013 Hvor er det kidnapping?Anonymous poster hash: 323c1...122 [/ Storbyene
LittleJ Skrevet 11. juli 2013 #7 Skrevet 11. juli 2013 Hva er årsaken til den høye alderen?? At alle barn skal pakkes inn i mer og mer bobleplast tenker jeg...
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #8 Skrevet 11. juli 2013 Greit at dere landsbyboere mener det, men jeg bor i Oslo så det blir ikke aktuelt for vår del.Anonymous poster hash: 14998...589
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #9 Skrevet 11. juli 2013 Øøøøøhhh, fortell meg hvor det har vært kidnapping av barn i storbyene de siste, la oss si 50 årene? Barna i Norge som har blitt kidnappet de siste årene har jo forsvunnet fra små, øde steder! Selv er jeg vokst opp i et trygt borettslag på grunerløkka i Oslo, og visste godt at vi ikke fikk gå utenfor borettslagsgrensa. Den tryggeste og beste oppveksten jeg kunne hatt, det er så mange fordommer mot byer at jeg blir helt matt.Anonymous poster hash: f7146...d62 2
Silfen Skrevet 11. juli 2013 #10 Skrevet 11. juli 2013 Kunne ikke falt meg inn i måneskinn å vente så mange år. Her har de lekt ute fra tidlig alder.
TheHairyToothfairy Skrevet 11. juli 2013 #11 Skrevet 11. juli 2013 Øøøøøhhh, fortell meg hvor det har vært kidnapping av barn i storbyene de siste, la oss si 50 årene? Barna i Norge som har blitt kidnappet de siste årene har jo forsvunnet fra små, øde steder!Anonymous poster hash: f7146...d62 Har du noen innsikt eller dokumentasjon i dette, eller er dette synsing?
Furstina Skrevet 11. juli 2013 #12 Skrevet 11. juli 2013 Vaför skulle inte barnen leka ute själva tidigare? Jag ser hur de lär sig bemästra vardagen, hur de växer genom gradvis frihet, och hur stolta de är när de faktiskt kan göra saker själva. Vad menas med "själva"? Är det OK att vara i hagen medan mamma/pappa står i köket eller är i vaskekjellern? Är det OK att de hoppar i trampolinen själva? Att de leker gjemsel eller krig mellan husen utan att en vuxen övervakar? Eller pratar vi om att gå till lekplatsen själva? Stad? Bydel? Land? Sjönära? Villaområde? borättslag?
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #13 Skrevet 11. juli 2013 Har du noen innsikt eller dokumentasjon i dette, eller er dette synsing? De kidnappingene av barn jeg kommer på de siste 50 årene er Baneheia-jentene, Theresesaken , og hun 12 år gamle jenta på sykkel for noen år siden. Alle de jentene forsvant på øde steder, hvor ingen fikk med seg hva som skjedde.Anonymous poster hash: f7146...d62
Gjest Gjesten Skrevet 11. juli 2013 #14 Skrevet 11. juli 2013 Nå har jeg lest artikkelen, og den gikk jo mer på at ungene ikke skulle gå alene til/fra venner på traffikerte strekninger. Samt at de måtte holdes øye med når de lekte ute, for unger kan jo skade seg, og barn under 7 år er dårlige på å tenke konsekvenser. Den presiserte også at man måtte vurdere eget nabolag, og slippe ungene gradvis mens man kontrollerte at de mestret det man teste dem i. Det er bare overskriften som er tatt litt ut av sammenhengen.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #15 Skrevet 11. juli 2013 Har du link til artikkelen?Anonymous poster hash: f7146...d62
Pysa Skrevet 11. juli 2013 #16 Skrevet 11. juli 2013 Mine er 6 og 8. og kan ikke være alene ute her vi bor (Oslo). Det er et for belastet nabolag, og de andre ungene som er ute, er ikke den typen jeg vil at mine skal henge med (de bedriver hærverk o.l.) Til høsten flytter vi, da blir det annerledes, håper jeg.
TheHairyToothfairy Skrevet 11. juli 2013 #17 Skrevet 11. juli 2013 De kidnappingene av barn jeg kommer på de siste 50 årene er Baneheia-jentene, Theresesaken , og hun 12 år gamle jenta på sykkel for noen år siden. Alle de jentene forsvant på øde steder, hvor ingen fikk med seg hva som skjedde.Anonymous poster hash: f7146...d62 Hvis du virkelig tror det er de eneste kidnappingssakene som har pågått i Norge de siste femti årene, så tror jeg at du skal ta en tur ned til ditt nærmeste politikammer og spørre voldsavsnittet/kripos om de kan fortelle deg om åssn det er. Barnekidnapping er pr idag blitt et voksende problem, og foregår vel så gjerne i nære relasjoner. Det er ikke et fenomen som er kun spesielt tilpasset noe geografisk område, faktum er derimot at i tettbyggede strøk er det ofte langt fler vitner samt kamera som fanger opp de faktiske hendelsene. I mer grisgrente strøk blir problematikken at Politiet må bruke media for å komme i kontakt med publikum for å få tak i troverdige vitner og eventuelle ledetråder til hva som har skjedd og hvor barnet og/eller mistenkte er.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #18 Skrevet 11. juli 2013 Barn bør ikke leke alene ute før de forstår hvor grensene går og har forståelse for at de skal passe seg for biler og andre farer. Naboungene våre på 3år løper avgårde uten at mora passer på, de løper ganske langt vekk og mora sliter med å finne de hver gang. Jeg hadde aldri turt å ta den sjangsenAnonymous poster hash: 475ea...853
LittleJ Skrevet 11. juli 2013 #19 Skrevet 11. juli 2013 Hvis du virkelig tror det er de eneste kidnappingssakene som har pågått i Norge de siste femti årene, så tror jeg at du skal ta en tur ned til ditt nærmeste politikammer og spørre voldsavsnittet/kripos om de kan fortelle deg om åssn det er. Barnekidnapping er pr idag blitt et voksende problem, og foregår vel så gjerne i nære relasjoner. Det er ikke et fenomen som er kun spesielt tilpasset noe geografisk område, faktum er derimot at i tettbyggede strøk er det ofte langt fler vitner samt kamera som fanger opp de faktiske hendelsene. I mer grisgrente strøk blir problematikken at Politiet må bruke media for å komme i kontakt med publikum for å få tak i troverdige vitner og eventuelle ledetråder til hva som har skjedd og hvor barnet og/eller mistenkte er. Jada, det vokser... Og hvorfor det? Pga. innvandrere som kidnapper sine egne barn =P
TheHairyToothfairy Skrevet 11. juli 2013 #20 Skrevet 11. juli 2013 Jada, det vokser... Og hvorfor det? Pga. innvandrere som kidnapper sine egne barn =P Igjen spør jeg; har du noe bekreftende grunnlag du baserer den uttalelsen på? Det er en fryktelig ensidig og uvitende kommentar om du tror det er så enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå