Gå til innhold

Hvor mye bruker dere i bursdagsgave til kjæreste/samboer/ektefelle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er rett og slett nysgjerrig på hvor mye folk flest bruker når de handler/lager bursdagsgave til sine kjære?

Min samboer har bursdag nå til lørdag og dilemmaet mitt er hva jeg skal gi og hvor mye jeg vil bruke.

Gave 1) Et spill til 600 kr, med en date attpåtil. En god middag og en kinotur. Totalt vil dette komme på ca 1500.

Gave 2) Et headset til 2300. Da tror jeg at jeg dropper daten jeg har planlagt, men siden vi skal ut for å feire 7 års jubileum om et par uker så går det fint :)

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 98a8a...d7d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gått for gave nummer 1. Ikke fullt så dyrt, og du får være med litt du også! :fnise: I år bruker jeg ca 1600 kroner på gaven til kjæresten min, er litt mye, men dette er noe han har ønsket seg lenge, og jeg ønsker meg også det :fnise:

Gjest Fru_Hestehov
Skrevet

Varierer, men rundt tusenlappen, jeg kan slå til med noe dyrere hvis det er noe han virkelig ønsker seg evt trenger. Feks nå sist fikk han ny tlf til ca 3000,-, men det er da altså ikke normalen...

AnonymBruker
Skrevet

Alt ettersom :)
Dyreste er en ny klokke til 3600,- (Han trengte uansett ny klokke, og siklet litt etter denne men syns selv den var for dyr å bare kjøpe)
Billigste er sikkert bare noen hundrelapper. Har tatt det alt etter hvor god råd vi har, hva han trenger og hvor oppfinnsom jeg har vert :P Vet han har fått bare sokker ett år, og så en lapp med "gavekort" på massasje fra meg ;)
Viktigste for meg er å la ham få en fin dag der han kan få litt god mat, slappe av og masse kos :jepp:

Dyreste jeg har fått er nok ny Laptop. men måtte jo ha det uansett, så da er det fint å legge sånt til bursdager ;) Ellers blir jeg kjempeglad bare for blomster og kort, så lenge han har ordnet det selv og ikke fått svigermor til å fikse det i full fart :P (Da vil jeg heller ha en løvetann fra hagen som HAN har ordnet selv fordi han tenkte på meg :fnise: )

Anonymous poster hash: 25971...484
Skrevet

2-3000 kr.

Gjest Fluttershy
Skrevet

Varierer litt, men bursdag og julegaver bruker å ligge på ca 1000,-. Det hender så klart at jeg kjøper noe dyrere eller billigere, alt etter hva han ønsker seg eller trenger. Billigste har vert 500,- og dyreste ble på ca 3000,-.

Gjest celine
Skrevet

Det varierer veldig, og kommer an på hva han trenger og har lyst på :)

Av ting jeg har gitt:

Ullsokker, blomster, sjokolade og tegneserie - ca kr 150,-.

Delebil - kr 6000,-.

Ferieturer - kr 16000,-.

Skjemmebortdag - kr 350,-.

I år blir det noe billig, a la ullsokker (kjedelig, men han haaater å fryse på bena, så han syns det er topp!)

Gjest Tirkes
Skrevet

I studentertiden/deltidsjobbetiden så var gavene mellom oss stort sett på 500-1000 kroner både til bursdag og jul. Men når vi begynte å jobbe fullt så steg prisen. Ikke avtalt eller planlagt, men vi bruker mye penger på hverandre. Det kan variere stort nå også, men det ligger stort sett mellom 4-8000kroner. Det er sjelden det er summen som er poenget, vi går inn for å overraske hverandre og har også en tendens til å gi hverandre mer enn én gave. Det går såklart også sport i å pakke det inn på mest mulig hysterisk måte. :)

Gå for det alternativet du vet vil glede ham mest. Du kjenner ham bedre enn oss. Vil han storkose seg med spillet? Skurrer lyden i nåværende headsett og blir han lykkelig for nytt? Er en av tingene noe han trolig vil kjøpe seg selv om ikke du gjør det? Du sier at dere skal ha en date snart uansett. Så... da ville jeg valgt det som jeg trodde ville gitt ham det bredeste smilet!

Gjest Hjordis
Skrevet

Max 1000, synes det i grunn er drøyt. Vi sparer til hus. Så blir mer billig gave (200-400) med noe sexy attåt.

Har laget kuponger til typen som han kan bruke når og hvor han vil. Av typen stripping blowjob massasje etc.. Han elsker å slenge ut disse når jeg minst venter det.

Tror at det er veldig forskjellig hva folk gir. Alt etter som økonomi og personlighet.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for mange gode tilbakemeldinger! Siden han har bursdag i helga og jeg jobber nesten hele helga så tror jeg at jeg benytter den ene dagen jeg ikke jobber kveld til å gå på date med han og gi han spillet. Slik at han har noe å gjøre på i helga :fnise:

TS.

Anonymous poster hash: 98a8a...d7d
Gjest kaffepiken
Skrevet

Jeg gir ham det han ønsker seg ( det er som regel ingenting). Så da finner jeg på noe, eller f.eks. ut å spise.

Han blir glad uansett.

Skrevet

Som regel rundt 1.000-lappen, men ønsker han seg noe dyrere eller jeg finner på noe smart som koster mer, så gjør jeg det.

Han er generelt mye rausere med bursdags-og julegaver enn meg, men så gir jeg til gjengjeld ting han trenger og ønsker seg gjennom året.

Skrevet

Har pleid å bruke et sted mellom 300 og 1000 kr. Får snart litt bedre økonomi da pga bedre lønn, så mulig det blir dyrere gaver i fremtiden:) Liker egentlig veldig godt å kjøpe dyre/fine gaver til kjæresten men han er ikke like gaveglad som meg (både når det gjelder å gi og få:P) så må ta litt hensyn til ham og ikke legge listen for høyt :)

Skrevet

Pleier å bruke mellom 500-1000kr på gave til han. Men hvis jeg finner noe han har lyst på over 1000kr så hender det at jeg kjøper det.

AnonymBruker
Skrevet

I år ble den på ca. 1600 - 1800 (husker ikke helt), i fjor var det bare småtteri, kanskje 300. Vi hadde ikke vært sammen mer enn et par mnd på hans bursdag i fjor, så da følte jeg ikke det var på sin plass å bruke så forferdelig mye penger på bursdagsgave. I år får han en opplevelse for oss to sammen, og denne opplevelsen kosta det den kosta, men det kunne like gjerne vært halve prisen, eller den kunne kostet mer enn den gjorde. Jeg tenker at det er viktigere at gaven faller i smak enn hva den koster.

Anonymous poster hash: 2382e...b71
Gjest Gjest
Skrevet

Han er ikke lett å handle til, så det kommer an på om jeg finner noe som passer. Men stort sett ligger det på 100-300 kroner. Litt sminke og en bok har vært det vanlige. Handler for det meste fra utlandet, så får tak i endel bra i rundt den prisen.

Skrevet

Alt fra 500 til noen tusen, vanligvis rundt 1000. Vi er begge ganske enige at det er selve tingen og tanken som er mye viktigere enn prisen på det :)

Så han fikk en del verktøy en stund der han begynte å bli interessert i å bygge ting. Andre ganger han har fått litt finere klær og mindre hifi dippedutter (budsjettet holder ikke til mer enn accessories der :ler: ). I år fikk han ting relatert til trening. Så varierer en god del.

Men det skal helst være noe utenom det vanlige - dvs gjerne ting man sikler litt på men ikke har samvittighet å kjøpe selv. Helt praktiske ting kjøper vi stort sett i fellesskap. Gaver skal være det lille ekstra mener nå vi :)

Skrevet (endret)

Kommer helt an på gaven. Så jeg har gitt gaver fra 500 kr og oppover. Kan godt koste 5000 kr hvis jeg tror mannen virkelig ønsker seg det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...