Gå til innhold

Småbarn som våkner kl 05

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du?

Anonymous poster hash: c03c2...b46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei som alltid har våknet i 5-tida. Ikke så mye å gjøre, annet enn å stå opp, når hun var helt lita. Når hun ble litt eldre så stå vekket hun meg og sto opp selv, kikket barnetv, mens jeg dormet en halvtime til i senga.

Etter at hun lærte seg mere om klokken så kjøpte jeg ei vekkerklokke og forklarte henne at før kl 6 fikk hun ikke komme og vekke meg eller å stå opp.

Hun er nå 10, og fortsatt skikkelig A-menneske. Kveldstrøtt og morgenfugl på sin hals. Enkelte er bare slik tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min våkner 5 hver dag. Noen ganger litt tidligere. Vi pleier å gi han ipaden så er han fornøyd en liten stund sånn at vi slipper å stå opp sååå tidlig. Han roper når han er lei og vil ut av senga

Anonymous poster hash: c044d...13d

Gjest Duftlys
Skrevet

Nå er ungen min 4 mnd da, så kanskje ikke helt tilrådelig,men: Han våkner ca 5-6 for mat. Da mater vi han og bare legger han igjen. Ligger der og kaver litt og så sover han gjerne til 8. Noen ganger har vi skrudd på en sånn lyd på mobilen som gjør at mange babyer sovner fort (svak lyd av f.eks støvsuger eller liknende). Høres litt spes ut, men det virker. Har selvsagt lyden lavt på.

Skrevet

Min er ti måneder, og våkner en gang i blant veldig tidlig. Jeg har som regel at jeg aksepterer at de vil opp fra halv seks og utover. Før det er det natta, og da koser og trøster jeg bare og legger på nytt. Noen ganger må jeg gjøre det mange ganger.

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss skjer dette heldigvis bare av og til. Våkner de før 05.45 tar jeg dem over i seng som vi har på barnerommet og forsøker å få henne til å sovne igjen. Det går ca 50% av gangene, men det er oftest litt protester først.

Ser også at den tidlige oppvåkningen avhenger av hviler og når det ble lagt kvelden før. Dersom det går for lang tid mellom den siste hvilen og legging så blir det tidlig oppvåkning. Derfor har jeg blitt veldig striks på daghvilene og leggetid. Merker at det er bedre å legge kl 18 om det er lenge siden siste hvil.

Jeg ville i alle fall forsøkt ut forskjellige løsninger i forhold til dagsoving og leggetid før jeg slo meg til ro med fast oppvåkning kl 05. Men går det ikke så går det ikke. Selv har vi nå leggingkl 18 og det soves til kl 06. Jeg skulle jgerne forskjøvet dette en time, men orker ikke jobben med å få det til, og har akseptert det slik det er nå.

Anonymous poster hash: c0959...2e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...