AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Noen har for andre gang prøvd å logge inn på mailen min for andre gang på to uker, og jeg blir mildt sakt stresset, og det plager meg. Er det mulig at man kan sjekke hvem som har prøvd å komme seg inn på mailen min ? Altså, finne ip-adresser eller noe og finne ut hvor den adressen er fra ? Uten å være dataekspert..for det er ikke jeg. Anonymous poster hash: 7b650...e89
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Har du fått mail om at de har prøvd? Når jeg benyttet gmail fikk jeg mail når jeg selv og andre, forsøkte å logge seg inn på mailen min. Nigeria og Litauen var to av plassene det ble forsøkt innlogget fra husker jeg, det skjedde flere ganger i perioder. Det du gjør da er å skifte passord til noe enda vanskeligere, små og store bokstaver, tall og ingen ord, bare "koder". Gjerne spesialtegn også. Hos noen mailtilbydere kan man legge til ekstra sikkerhet, du kan jo sjekke om mailen din har denne muligheten. Du kommer ikke langt med en IP-adresse uansett, dessverre. Med mindre du mistenker noen fra en spesiell plass, og adressen tilhører området. Anonymous poster hash: 1bf76...512
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 Har du fått mail om at de har prøvd? Når jeg benyttet gmail fikk jeg mail når jeg selv og andre, forsøkte å logge seg inn på mailen min. Nigeria og Litauen var to av plassene det ble forsøkt innlogget fra husker jeg, det skjedde flere ganger i perioder. Det du gjør da er å skifte passord til noe enda vanskeligere, små og store bokstaver, tall og ingen ord, bare "koder". Gjerne spesialtegn også. Hos noen mailtilbydere kan man legge til ekstra sikkerhet, du kan jo sjekke om mailen din har denne muligheten. Du kommer ikke langt med en IP-adresse uansett, dessverre. Med mindre du mistenker noen fra en spesiell plass, og adressen tilhører området. Anonymous poster hash: 1bf76...512 Har ikke fått mail, men ble logget ut, og når jeg skulle inn dit ista, så kom det opp at noen har prøvd å komme seg inn med feil passord for mange ganger, og da måtte jeg skrive passordet og en sånn kode med forskjellige tegn osv.. Vet jeg ikke kommer så langt med ip-adresse, men om jeg vet om det kommer fra USA eller Tyskland, så hadde jeg hvertfall vist at det ikke var noen herrifra som prøvde det, og hadde følt meg litt roligere antagelig. Har byttet passord til ett vanskeligere Anonymous poster hash: 7b650...e89
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #5 Skrevet 10. juli 2013 Har du byttet passord? Japp Anonymous poster hash: 7b650...e89
orgus Skrevet 10. juli 2013 #6 Skrevet 10. juli 2013 http://www.geoiptool.com/ Denne kan gi en pekepinn om du har IP, men trenger ikke være reel.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #7 Skrevet 10. juli 2013 http://www.geoiptool.com/ Denne kan gi en pekepinn om du har IP, men trenger ikke være reel. Er ikke flink på sånne ting, hva gjør jeg med denne? Står oslo når jeg kommer inn? Anonymous poster hash: 7b650...e89
orgus Skrevet 10. juli 2013 #8 Skrevet 10. juli 2013 Er ikke flink på sånne ting, hva gjør jeg med denne? Står oslo når jeg kommer inn? Anonymous poster hash: 7b650...e89 Hvis mailsystemet ditt har logget IPen til de som har brukt feil passord, kan du putte den inn i søkefeltet. Hvis det ikke finnes noe sånn funksjon så kommer du vel desverre ikke så langt.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #9 Skrevet 10. juli 2013 Hvis mailsystemet ditt har logget IPen til de som har brukt feil passord, kan du putte den inn i søkefeltet. Hvis det ikke finnes noe sånn funksjon så kommer du vel desverre ikke så langt. Uhm.. unnskyld meg, men hvor kan jeg isåfall finne den? .. Anonymous poster hash: 7b650...e89
orgus Skrevet 10. juli 2013 #10 Skrevet 10. juli 2013 Hvis det hadde vært en slik funksjon, så antar jeg at den ville kommet samtidig som beskjeden om mislykkede innloggingsforsøk.
-Jiinxs- Skrevet 11. juli 2013 #11 Skrevet 11. juli 2013 (endret) Er det Gmail det er snakk om eller? De har hvertfall plenty av sikkerhetsfunksjoner som skal gjøre det rimelig vanskelig for andre enn deg selv til å logge deg på. Om du ikke har et passordet ditt var "passord". Om det ikke er gmail, så kan du vel sende en mail til de du har mail hos og be de sjekke opp i IP'en til de som har prøvd å logget seg på, det burde de vel ha mulighet til å gjøre? Endret 11. juli 2013 av -Leon-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå