AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Hei. Jeg beklager hvis dette er dumme spørsmål, men jeg har ikke gjort det er før og klarer ikke å lese meg til det selv på NAV sine sider. Jeg venter tvillinger i januar og har lyst å være hjemme så lenge som mulig. Jeg tar derfor full permisjon med 80% lønn. Ved at jeg avikler 5 uker ferie neste år, pluss eventuelt det jeg har tl gode og kan overføre fra i år før jeg går ut i permisjon i desember, så blir jo permisjonen forskyvet, sånn at vi går over til 2015 før jeg skal ut i jobb igjen. Ettersom det er flere uker med tvillingpermisjon, og jeg kombinerer med ferie, så vil jo ikke permisjonen min være ferdig før i begynnelsen av 2015. Men kan jeg også da bruke mine 5 ferieuker for 2015 før permisjonen går ut for å være lengst mulig hjemme? Og hvordan gjør jeg det praktisk. Når jeg søker til nav, må jeg også søke hos arbeidsgiver? Legger jeg til da når jeg skal ta ut ferie også til dem begge? Dette blir for innviklet for meg dette Anonymous poster hash: 08a4e...7ee
charactouy Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Ja, ja og ja, for å si det enkelt. Dvs du må nok søke om å få ta ut ferien for 2015 tidlig på året, men det bør gå fint.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Det er vel kun 4 uker du kan bruke om du tar ferie midt i permisjonen? Jeg hadde 5 uker for året og 2 uker fra året før, disse tok jeg ut etter at pappaen tok fedrekvoten. Nesten sikker på at jeg ikke kunne ta 7 uker midt i min permisjon? Anonymous poster hash: d0479...3aa
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 Det er vel kun 4 uker du kan bruke om du tar ferie midt i permisjonen? Jeg hadde 5 uker for året og 2 uker fra året før, disse tok jeg ut etter at pappaen tok fedrekvoten. Nesten sikker på at jeg ikke kunne ta 7 uker midt i min permisjon? Anonymous poster hash: d0479...3aa Vet du hvor jeg finner informasjon om ferie sammen med permisjon på sidene til NAV? Anonymous poster hash: 08a4e...7ee
charactouy Skrevet 10. juli 2013 #5 Skrevet 10. juli 2013 Jeg fødte i mai 2011. Jeg tok ut 5 uker ferie i juli 2011 og 4 uker i juni 2012. Hadde all permisjon selv, inkludert pappapermen. Jeg kunne nok ikke tatt ut ferien for 2011 i 2012, men man har rett på å ta ut ferien og permisjonen settes dermed på pause mens man har ferie.
Miss I.W. Skrevet 11. juli 2013 #6 Skrevet 11. juli 2013 Spør på chatten til Nav eller https://www.facebook.com/navforeldrepenger?fref=ts ! De er hjelpsomme! 1
Gjest Duftlys Skrevet 11. juli 2013 #7 Skrevet 11. juli 2013 Spør på chatten til Nav eller https://www.facebook.com/navforeldrepenger?fref=ts ! De er hjelpsomme! Signerer denne!!! Ikke det at brukerene over her svarer bra nok, men da har du et garantert korrekt svar. De på chatten er veldig ok. Brukt de masse!!!
Synne-Marie Skrevet 11. juli 2013 #8 Skrevet 11. juli 2013 Vet du hvor jeg finner informasjon om ferie sammen med permisjon på sidene til NAV? Anonymous poster hash: 08a4e...7ee Det står under generell info om foreldrepenger. Du bør ta ut ferie mellom din og fars del, da du i utgangspunktet bare får ta ut lovfestet ferie (4 uker og 1 dag) i løpet av din egen permisjon.
Ciara Skrevet 11. juli 2013 #9 Skrevet 11. juli 2013 Jeg gjorde dette uten problemer. Men det er som en annen sier - ferien for 2014 (eller andre år) må tas samme år. Men det er jo bare å bestemme at du har ferie i juli 2014, og så forskyves permisjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå