Gå til innhold

dere som er blitt bedratt hvordan kan dere tilgi noe sånt?

Anbefalte innlegg

Gjest stian
Skrevet

Hei!! Som sagt,hvordan kan dere tilgi en som har vært utro mot deg?? Det er jo forkjell på utroskap, men tenker på det og ha et forhold på si i 1 år.. hvordan kan man tilgi en sånn ting? Hadde vært en annen sak om det var en gang,men og gå i 1 år sånn sån bryr man seg ikke om den man er med. Så skjønner ikke hvordan folk kan tilgi noe sånt. Jeg personlig skjønner ikke dette. Er jo det største sviket man kan gjøre mot sin partner. Om man virkelig er glad i noen går man ikke bak ryggen og puler en annen,men går hjem i sengen og ligger seg ved sin bedre halvdel.. då er man ikke mye frisk. )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlig talt...Jeg hadde KLIKKET vinkel!
Jeg er ikke en person som blir sint, eller som kjefter.
Jeg hadde holdt kjeft, og stille bedt han forklart seg å om han kom med en dårlig unnskyldning så er det ingenting å holde på. Det finnes så mange bra mennesker der ute, så den hadde ikke jeg personlig godtatt. Hadde vært noe annerledes med 1 gang, det har jeg selv godtatt og lagt bak meg men 1 år!?

AnonymBruker
Skrevet

Ved å prioritere et forhold høyere enn sin egen verdighet og selvrespekt, antar jeg.

Anonymous poster hash: 7e6b5...c51
  • Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Tilgi tja

Koser meg hver gang hun får kraftig herpes utslett og tenker på at hun alltid sa at jeg var utro.

Derfor kan jeg tilgi, siden hun nå blir "straffet" med utslettene. Alle ser de utslettene da de kommer i ansiktet og andre plasser på kroppen.

Så for meg er det å tilgi tja.

Gjest Sviktet
Skrevet

Nei det gjør alt for vondt å tenke på at jeg har brukt det meste av mitt liv på et menneske som utsatte hele familien for det mest råttene som finnes utroskap.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan alltid tilgi.

Selv de verste udåder kan tilgis.

Det er ofte bedre enn å legge mennesker for hat.

Men hvis man skal fortsette å leve sammen med et menneske etter slikt, så får man gjerne problemer. Da må det mennesket vise at han/hun er til å stole på.

Anonymous poster hash: 045ca...1d6
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har aldri tilgitt. Hver gang det har skjedd, grines det og de lover bot og bedring. Men jeg kunne aldri ha levd videre med disse kvinnfolka. Tanken på det ultimate svik. Hvordan de behandler et menneske de liksom skal være glad i. Nei, da er jeg heller singel og lykkelig.

Gjest stian
Skrevet

Det meste kan tilgies,men og bevist være utro over lang tid er i mine øyne helt utrolig at man klarer og komme videre fra. Er vel ofte lettere og tilgi, for man har barn og at man rett og slett er feig. Er jo åpenlyst at det menneske ikke bryr seg om deg. Men vi er alle forskjellig. Og det som er mest utrolig er den som er utro har alltid en unnskyldning. Og det værste er at partner går på den. Er aldri en unnskyldning for og gjøre noe sånt,da forlater man heller det menneske og går videre i livet. Men de skal jo ha i pose og sekk de de drittsekkene. Ikke hvem som helst som kan være utro. Men de som er utro, sier alltid det kan skje den beste. Vel forsett og si det til deg selv. Og se om du virkelig mener det. Alle gjør feil, men og være utro 1 år så er du en drittsekk uten like.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!! Som sagt,hvordan kan dere tilgi en som har vært utro mot deg?? Det er jo forkjell på utroskap, men tenker på det og ha et forhold på si i 1 år.. hvordan kan man tilgi en sånn ting? Hadde vært en annen sak om det var en gang,men og gå i 1 år sånn sån bryr man seg ikke om den man er med. Så skjønner ikke hvordan folk kan tilgi noe sånt. Jeg personlig skjønner ikke dette. Er jo det største sviket man kan gjøre mot sin partner. Om man virkelig er glad i noen går man ikke bak ryggen og puler en annen,men går hjem i sengen og ligger seg ved sin bedre halvdel.. då er man ikke mye frisk. )

Folk driter på draget. Betyr ikke at de er hjerteløse psykopater. Du mener det er det største sviket, men det er ikke nødvendigvis slik for alle.

Et vennepar av meg gikk igjennom mye dritt ang utroskap. Men de har det helt fantastisk i dsg, og de hadde ikke greid å gå den tunge veien om de ikke var glade i hverandre.

Gjest Gjest
Skrevet

Det meste kan tilgies,men og bevist være utro over lang tid er i mine øyne helt utrolig at man klarer og komme videre fra. Er vel ofte lettere og tilgi, for man har barn og at man rett og slett er feig. Er jo åpenlyst at det menneske ikke bryr seg om deg. Men vi er alle forskjellig. Og det som er mest utrolig er den som er utro har alltid en unnskyldning. Og det værste er at partner går på den. Er aldri en unnskyldning for og gjøre noe sånt,da forlater man heller det menneske og går videre i livet. Men de skal jo ha i pose og sekk de de drittsekkene. Ikke hvem som helst som kan være utro. Men de som er utro, sier alltid det kan skje den beste. Vel forsett og si det til deg selv. Og se om du virkelig mener det. Alle gjør feil, men og være utro 1 år så er du en drittsekk uten like.

Tull. Ting er ikke sort/hvitt. Selv om man sårer noen så er ikke det ensbetydende med at man ikke er glad i dem. Følelser og respekt kan gå i dvale men det betyr ikke at de ikke er der.

Gjest stian
Skrevet

Er glad ikke alle er lik;-) er skremmende at så mange ser så lett på det. Er liksom blitt akseptert, men for all del folk skal få tilgi så mye de vil. Tråden er at JEG ikke skjønner det. Tror veldig mange som forsvarer utroskap har vært det selv, eller blitt bedratt og skal finne en logisk grunn. Om min dame hadde vært utro en gang, så ja kansje hadde jeg tilgitt. Men og bevist gå bak min rygg i 1 år, nei det er for MEG helt umulig og tilgi. Men som sagt alle er forskjellig og det skal vi være glad for

Skrevet

Ærlig talt...Jeg hadde KLIKKET vinkel!

Jeg er ikke en person som blir sint, eller som kjefter.

Jeg hadde holdt kjeft, og stille bedt han forklart seg å om han kom med en dårlig unnskyldning så er det ingenting å holde på. Det finnes så mange bra mennesker der ute, så den hadde ikke jeg personlig godtatt. Hadde vært noe annerledes med 1 gang, det har jeg selv godtatt og lagt bak meg men 1 år!?

Finnes det noen god unnskyldning, da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noen god unnskyldning, da?

Ja, feks, "vi var på hytte men fikk ikke fyr i peisen og så ble det så kaldt at jeg holdt på å fryse i hjel, det var da hun fant ut av at det var like greit å prøve å varme meg litt, så derfor puttet hun inn pikken min i seg. Men det var ikke nok for jeg frøs fortsatt så vi prøvde å skape litt friksjonsvarme."

Anonymous poster hash: 708dc...0fd

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, feks, "vi var på hytte men fikk ikke fyr i peisen og så ble det så kaldt at jeg holdt på å fryse i hjel, det var da hun fant ut av at det var like greit å prøve å varme meg litt, så derfor puttet hun inn pikken min i seg. Men det var ikke nok for jeg frøs fortsatt så vi prøvde å skape litt friksjonsvarme."

Anonymous poster hash: 708dc...0fd

He, he, he, he! :fnise:

Endret av WinterDawn
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo være forskjellige grunner til at en person velger å ha et forhold på si. At det er for spenningens skyld, at personen ikke vil forlate kjæresten (kanskje de har barn sammen, kanskje kjæresten har problemer som gjør forholdet vanskelig), at personen har tenkt til å bryte ut av forholdet men ikke greier. Verden er ikke sort/hvitt og folk trenger ikke være hjerteløse psykopater som bare tenker på seg selv, kanskje de faktisk tenkte på ektefellen og følte dette var den beste løsningen.

Anonymous poster hash: 739da...3a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...