Gå til innhold

Hunden min ble omplassert

Anbefalte innlegg

Gjest orkidebuketten
Skrevet

Jeg hadde en hund, ei jeg måtte omplassere. Rett og slett fordi helsa mi ikke holdt lengre, hunden krevde og fortjente mer enn jeg kunne gi. Ikke fordi det var ferie.

Jeg satte annonse på finn, mange ringte på den med et par uten barn var de som var mest ok. Vi tok turen opp til de, sånn ca 3 mil unna, for å "intervjue de" og for å se kjemien mellom hund og eier. Og det var full klaff. Vi skrev en kontrakt om at hunden skulle tilbake til oss hvis ikke ny eier kunne ha den.

Vi ble enige om en prøvetid på en månedr, samme dag som jeg levere henne så får jeg tilsendt mange bilder på mobilen og jeg hadde så god mage følelse.

De fikk hunden på en fredag. Dette var ei BC tispe på 14 mnd. Jeg har hatt moren for henne.

Da vi leverte henne hadde jeg vært uheldig å glemme hundepasset hennes, så dette skulle vi innom med på mandagen.

Vi ringer de og sier at vi kommer med passet til hunden,l det var bare å komme, og alt gikk så utrolig bra fikk vi vite, drømmehunden.

Vi kommer dit, da var de ikke hjemme like vel, men da vi ringte de og spurte så svarte de at de var på tur, hadde blitt forsinka.

Så vi la fra oss hundepasset i posten hos de som vi da avtalte, jeg skulle på sykehuset for innleggelse og mannen min skulle reise vekk.

'

Den mnd for prøvetiden er over å jeg ringer de, hadde vært i kontakt med de gjennom flere ganger alt var ok, drømmehund var ord som ble brukt i hver eneste samtale

Jeg får ikke tak i de, ikke på facebook, inge steder, vi reiser hjem til de til ulike tider, men nei ingen napp noe sted.

Så får jeg en eller annen magefølelse på at noe er feil og sjekker omplasserings steder, og ja da 2 dager etter at vi leverte henne til de hadde de omplassert henne.

Jeg ringer da til dette stedet, får bekreftet at det er hunden,.og ber om forklaring på hvordan de kunne ta inn en hund uten papirer, og at jeg sto som eier av hunden..... dette kunne de ikke svare på¨og beklaget. jeg viste til kontrakt med dette paret ang videreomplassering, og de kunne kun beklage. Men jeg måtte betale 2000 for å adoptere min egen hund, og jeg måtte godkjennes.

Da de fikk vite om hvilken sykdom jeg har og at det var den som gjorde at jeg ikke kunne ha den lengre, så ble jeg ikke godkjent.

Hmmm........... jeg henvender meg til politiet og får vite at dette er ikke noe de tar tak i.

Så da står jeg der da, de har til og med satt eierskifte på hunden uten at jeg har skrevet under.

Håpløst.

Aldri mer omplassering

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

For en smørje :(

Man burde chippe alle hunder og omplasseringssteder MÅ lese av chip og sjekke rettmessig eier. Det har vært for mye rot med dette her før.

Skrevet

Så kjipt... Men hvorfor omplasserte de hunden etter to dager? :klo: Får man penger for det?

Gjest orkidebuketten
Skrevet

Så kjipt... Men hvorfor omplasserte de hunden etter to dager? :klo: Får man penger for det?

Det er det verste , de måtte betale for å levere henne der, Grunnen til omplassering fra deres side fordi hun visstnok skal ha pipi for mye. Jeg hadde skjønt det hvis det hadde vært andre grunner. Så det ble bare en eneste smørje.

Skrevet

Det er det verste , de måtte betale for å levere henne der, Grunnen til omplassering fra deres side fordi hun visstnok skal ha pipi for mye. Jeg hadde skjønt det hvis det hadde vært andre grunner. Så det ble bare en eneste smørje.

Hæh? For en teit grunn! På to dager hadde hun sikkert ikke rukket å bli helt trygg enda.. Det MÅ da finnes noe du kan gjøre! Dette kan ikke være lov...

• Liker 1
Gjest orkidebuketten
Skrevet

Hei igjen. Ja det er jo noe jeg håper jeg kan gjøre,... Føler at de nesten etterligner shirasaken.

Men men, jeg kan jo ikke ta henne tilbake, så det er sagt, men det er fremgangsmåten jeg reagerer på. Seff kan jeg betale henne ut, men det er ikke det som det handler om, heller ikke at jeg ikke kan ta henne tilbake, men det er fremgansmåten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var rart at de omplasserte henne når dere hadde en avtale på at du ville ha henne tilbake - det må jo ha vært mye lettere for dem å ta kontakt med deg? På den andre side har du ingenting du skulle ha sagt dessverre, solgt er solgt.

Anonymous poster hash: 4c666...a3a
Gjest orkidebuketten
Skrevet

Jeg synes det var rart at de omplasserte henne når dere hadde en avtale på at du ville ha henne tilbake - det må jo ha vært mye lettere for dem å ta kontakt med deg? På den andre side har du ingenting du skulle ha sagt dessverre, solgt er solgt.

Anonymous poster hash: 4c666...a3a

KOntrakten som ble skrevet er NKK sin, og hun ble gitt bort gratis. Rart ja, spes når de sender så mange mld om at alt er ok.

AnonymBruker
Skrevet

Men hva sier loven om dette? Du har en kontrakt som sier at om menneskene som overtok hunden ikke skal ha den, så er det KUN du i hele verden som skal ha den. De hadde ikke rett til å gi henne videre, dermed kan jo ikke omplasseringshjemmet rettmessig holde den tilbake, kan de det? Har de loven i ryggen når de nekter deg å få tilbake din egen hund, kontraktsmessig og på eierskapspapirene? Og kan de kreve å ta betalt av DEG for at noen gav dem din hund?

Jeg ville snakket med en advokat, med en gang i morgen tidlig. Hør med advokaten, og igjen politiet, om du kan anmelde de som overtok hunden.

Trist situasjon :/

Anonymous poster hash: 0a79f...769
AnonymBruker
Skrevet

Med å anmelde dem mener jeg at de skal betale de 2000 kronene for å få hunden ut igjen. Jeg ville oppsøkt dem, om så på jobbene deres, for å ta en prat om kontraktsbrudd og at de skal hente hunden ut igjen.

Anonymous poster hash: 0a79f...769
Gjest orkidebuketten
Skrevet

Jeg kommer til å kontakte advokat i morgen. Som sagt så hadde jeg planer om å hente henne ut,. for å la en familie jeg har i mitt gamle nabolaget overta henne, men jeg fikk jo ikke ut bikkja selv om jeg hadde hatt pengene pga min helse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å kontakte advokat i morgen. Som sagt så hadde jeg planer om å hente henne ut,. for å la en familie jeg har i mitt gamle nabolaget overta henne, men jeg fikk jo ikke ut bikkja selv om jeg hadde hatt pengene pga min helse.

:blomst::takke::klappe:

Anonymous poster hash: fa49f...9f1

• Liker 2
Gjest RamaLama
Skrevet

Men om den familien er villig til å overta henne så kan jo de hente henne ut fra omplasseringshjemmet, imens du betaler for det? Er det en mulighet?

• Liker 1
Skrevet

Huff. Nok en trist historie om omplassering. Det er så forferdelig når man opplever sånt, og det er dessverre ikke første gang at hunder kommer på avveie :-(

Gjest orkidebuketten
Skrevet

Men om den familien er villig til å overta henne så kan jo de hente henne ut fra omplasseringshjemmet, imens du betaler for det? Er det en mulighet?

De kan betale for henne men det er ikke det som er prinsippet. Det at jeg ikke får ut min egen hund, uten å måtte betale for henne. De har også omplassert henne i dag, jeg så ikke navnet hennes på lista, fikk ei til å ringe og jo da hun er omplassert til en deres ansatte.

Gjest RamaLama
Skrevet (endret)

De kan betale for henne men det er ikke det som er prinsippet. Det at jeg ikke får ut min egen hund, uten å måtte betale for henne. De har også omplassert henne i dag, jeg så ikke navnet hennes på lista, fikk ei til å ringe og jo da hun er omplassert til en deres ansatte.

Det er søren meg dårlig gjort! Her VET de at hunden har en eier som gjerne vil ha tilbake hunden sin, som ble levert til dem ved en feiltagelse, og istedet for å omplassere en av de andre hundene de sikkert har, så omplasserer de den ene hunden som ikke skulle bli omplassert i utgangspunktet? Kjenner jeg blir mektig forbanna!!

Lagt til: om ikke advokaten kan hjelpe deg med noe ville jeg gått til en avis for å legge press på dette omplasseringshjemmet. De klager over lav kapasitet, også nekter de deg å få tilbake din egen hund for å kunne gi den til mennesker du selv velger, som du selv kan ha tett kontakt med? Helt bak mål.

Endret av newbiepie
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Kjenner jeg ikke bare blir oppgitt over omplasseringsstedet, men også fly forbanna. Og de du omplasserte hunden til burde virkelig få seg en midt på nesa. Makan.

• Liker 2
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...