AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Ja, er det noen små knep man kan bruke for å bli så blek som mulig? Jeg er etnisk norsk og med det lys i huden fra før, men har mørkt hår og litt "grovere" hud enn de som er helt lyse. Skulle så gjerne hatt den helt lyse, melkehvite fargen, men om ikke det går an, vil jeg iallfall være så blek som mulig. Ikke gusten-blek, vel og merke, men sånn pen-dame-før-i-tiden-hvit! Har hørt Kleopatra badet i eselmelk for å bli blek, men jeg har ikke akkurat muligheten (eller særlig lyst) til det. Men å bruke melk i en hjemmelaget skrubb et par ganger i uka, kanskje...? Og hvilke solkremer/sunblocks er gode, altså holder sola skikkelig vekke? Blir fort små-gyllen (dog ikke brun) og solbrent, kunne trengt noe som funker for en gangs skyld. Er ikke såå mye uti sola at det gjør noe, men vil jo gjerne kunne bade i sumarrrr.. Og nei - jeg er ikke med i Vigrid Anonymous poster hash: aac62...e27
super-s Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 (endret) Sunblock med så høy faktor som mulig, holde deg unna sola, bruke caps/solhatt for å ikke få sol i ansiktet og dekke til huden med klær! Evt. en burka Fant forresten dette: http://helsenet.info/12/2011/12/hvordan-du-blir-blek.html Endret 10. juli 2013 av super-s
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Shiseido White Lucent serie, er en grei start.
Djungelvrål Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 Er det ikke bare å bruke spf 80 og sitte i skyggen da?
Wonders Skrevet 11. juli 2013 #5 Skrevet 11. juli 2013 langermet bukser og gensere og høy hals, sunblock og hatt, solbriller. Man skal ikke ha noe sollys på huden. Være inne. Seriøst. Jeg tviler på at du forblir lys om du blir gylden lett om du bare smører deg...
Gjest Teora Skrevet 11. juli 2013 #6 Skrevet 11. juli 2013 (endret) Sunblock, solhatt og skygge (+ vurder d-vitamintilskudd om du aldri får direkte sol på deg). Tror også dermologica har en serie som heter noe med brightening/whitening et eller annet. Sjekk eventuelt også aisiatiske hudprodukter, men gjør i såfall grundig research så du ikke ender om med å blyforgifte deg selv eller noe. Men de ligger nok generelt foran oss når det kommer til hudserier som skal gi blek hud. (For solkrem til bading, sjekk hva som anbefales til surfere ol. - de må ha god, vannfast solkrem for å ikke bli brent.) Endret 11. juli 2013 av Teora
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #7 Skrevet 11. juli 2013 Virker jo som litt trist liv da, er vel inne "farlig" med litt naturlig sunnhetsfarge.Anonymous poster hash: c26c1...7c2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #8 Skrevet 11. juli 2013 ^Det har vel ikke blitt "in" å være blek ennå? I alle fall ikke i de fleste miljøer, selv opplever jeg at veldig mange er besatt av brunfarge, og få synes det er pent, eller en gang ok, å være blek. Og jeg håper at myten om brun hud= sunn hud vil begynne å falme snart... Jeg kommer til å følge med på denne tråden, trives ikke med mye sol, og synes ansiktet mitt ser langt bedre ut når jeg er blek (i alle fall ikke for brun). Jeg får farger om jeg er mye ute, men jeg ser rett og slett ikke bra ut med den "ideelle"(i andres øyne) brunfargen. Spennende å se hvilke tips som kommer. Derimot har jeg ingenting imot at andre er brune, i alle fall ikke så lenge de ikke maser om at andre skal være det samme. Anonymous poster hash: 78054...4a6 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #9 Skrevet 13. juli 2013 Virker jo som litt trist liv da, er vel inne "farlig" med litt naturlig sunnhetsfarge.Anonymous poster hash: c26c1...7c2 Et trist liv? Jeg lever da ikke mindre selv om jeg heller passer på å skjerme huden for sol fremfor å eksponere den for litt brunfarge. Jeg sitter ikke inne i kjelleren og råtner heller - sunn ser jeg absolutt ut! Takk for tips, alle sammen. Anonymous poster hash: aac62...e27 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå