Gå til innhold

En universalt attraktiv kvalitet på tvers av kjønnene...

Anbefalte innlegg

Gjest JakeGreen
Skrevet

...er evnen til å le av seg selv og ikke ta seg selv eller situasjonen så alvorlig.

Så, om du er en av de menneskene som tar deg selv veldig høytidelig og blir opprørt om noen slår en liten vits rundt noe som vedrører deg:

Slapp av.

:)

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

...er evnen til å le av seg selv og ikke ta seg selv eller situasjonen så alvorlig.

Så, om du er en av de menneskene som tar deg selv veldig høytidelig og blir opprørt om noen slår en liten vits rundt noe som vedrører deg:

Slapp av.

Men hvorfor må noen alltid ha det morsomt på andres bekostning? Hva med å spøke uten at det går ut over andre personlig? Jeg tar ikke meg selv så høytidelig, og er som regel den første til å le om jeg selv gjør noe dumt. Men jeg takler ikke humor som går ut på å henge ut andre, det være seg telefonspøker, skjult kamera, frekke kommentarer forsøkt skjult som humor etc. Det gir meg fullstendig avsmak!

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor må noen alltid ha det morsomt på andres bekostning? Hva med å spøke uten at det går ut over andre personlig? Jeg tar ikke meg selv så høytidelig, og er som regel den første til å le om jeg selv gjør noe dumt. Men jeg takler ikke humor som går ut på å henge ut andre, det være seg telefonspøker, skjult kamera, frekke kommentarer forsøkt skjult som humor etc. Det gir meg fullstendig avsmak!

Nå er det en forskjell på å ha en sunn dose selvironi og å ikke ta imot dritt fra alle og enhver. :)

Anonymous poster hash: 4aea8...83f

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enig! Vi har alle mangler, men hvis man lærer å bære sin svakheter som en rustning så er det ingenting som kan ta deg! Likevel finnes det helt klart grenser, og jeg grøsser litt for folk som sier dette, er som regel de som tror de er morsomme og kommer med frekke og upassende kommentarer, ofte til folk de såvidt kjenner, og til slutt legger de til "Light up! Det er bare en spøk!!"

Selvironi er bra, å vite når man skal stoppe er nesten bedre:)

• Liker 6
Skrevet

Nå er det en forskjell på å ha en sunn dose selvironi og å ikke ta imot dritt fra alle og enhver. :)Anonymous poster hash: 4aea8...83f

Ja, men mye av det mange tydeligvis mener en skal avskrive på selvironien er for meg langt over streken. Så hvorfor er det min humor som skal være feil? Og jeg tåler slike vitser om meg selv, men det er ikke det minste morsomt, enten det er meg eller andre det går ut over.

• Liker 3
Gjest Summers
Skrevet

Hva med å spøke uten at det går ut over andre personlig?

Jeg hadde ikke likt meg i et selskap hvor vi ikke spøkte om hverandre, og det er vel litt av greia det er ikke alltid lett å vite hvem man kan tulle med før man har tråkket over grensen, og noen ganger ser man ikke det heller fordi personen ikke har lyst til å vise at h*n blir såret.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke likt meg i et selskap hvor vi ikke spøkte om hverandre, og det er vel litt av greia det er ikke alltid lett å vite hvem man kan tulle med før man har tråkket over grensen, og noen ganger ser man ikke det heller fordi personen ikke har lyst til å vise at h*n blir såret.

Og når du da vet at du er i en situasjon der det er lett å tråkke feil, lar du være å dra slike spøker, eller kjører du på og forsvarer det med at "en må jo tåle en spøk"? Det er da jeg føler det går for langt. Mulig jeg har misforstått, men i hovedinnlegget tolket jeg ikke TS slik at han snakker om spøker innenfor et godt etablert vennskap. Det føler jeg blir litt annerledes, selv om det er ikke er favoritthumoren min da heller.

• Liker 3
Gjest Summers
Skrevet (endret)

Og når du da vet at du er i en situasjon der det er lett å tråkke feil, lar du være å dra slike spøker, eller kjører du på og forsvarer det med at "en må jo tåle en spøk"? Det er da jeg føler det går for langt. Mulig jeg har misforstått, men i hovedinnlegget tolket jeg ikke TS slik at han snakker om spøker innenfor et godt etablert vennskap. Det føler jeg blir litt annerledes, selv om det er ikke er favoritthumoren min da heller.

om jeg tror de ikke liker å få kommentarer så kommer jeg selvsagt ikke med dem, jeg kommer ikke med dem for å hevde meg eller hakke på andre, men fordi jeg og mange andre liker slik humor.

Endret av Summers
Skrevet

om jeg tror de ikke liker å få kommentarer så kommer jeg selvsagt ikke med dem

Så bra! Mange mangler nemlig den sperren. Kanskje jeg er mer var for det, siden jeg ikke liker den typen humor selv?

jeg og mange andre liker slik humor.

Selv om jeg ikke liker det selv, vet jeg jo at veldig mange andre liker den formen for humor. Og jeg mener absolutt ikke å kritisere at noen har en slik tone innad i venneflokken! Det jeg reagerer på, er når det er den typen humor som "er det riktige" for folk, og at vi som ikke liker det får beskjed (som regel av noen vi ikke kjenner så godt) om å slappe av og ikke ta oss selv så høytidlig. Jeg oppfatter det som mangel på både respekt og empati i en del tilfeller.

• Liker 3
Gjest JakeGreen
Skrevet

Og nøyaktig hva fikk deg til å tro at jeg prøver å legitimere mobbing eller humor som går på bekostning av andre?

Det er det verste jeg vet selv og jeg ler aldri av den type humor, men blir sint om noen gjør det mot andre når jeg er i nærheten.

I et øyeblikk av uselvisk godhet følte jeg for å dele mine erkjennelser for å hjelpe enslige personer på forumet, så vær så snill ikke bruk det mot meg.

Takk!

Skrevet

Jeg kan le avmeg selv såklart,men hvis jeg har gjort noe teit eller dumt og folk skal ta det opp igjen og igjen så synes jeg de burde move on.

• Liker 1
Skrevet

Og nøyaktig hva fikk deg til å tro at jeg prøver å legitimere mobbing eller humor som går på bekostning av andre?

Jeg tror overhodet ikke at du forsøkte å legitimere mobbing. Men jeg tolker denne oppfordringen som en oppfordring om at en skal tåle humor som går på bekostning av en selv:

Slapp av.

Mulig vi har ulike tanker om hva som er på bekostning av andre, men hvis man vet at noen mennesker reagerer med å bli opprørt hvis du vitser om dem, hvorfor ikke la være? Hvorfor dømme dem som selvhøytidlig når realiteten kan være at de bare ikke har en humor som samsvarer med din på akkurat det punktet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men Thorn - noen er jo faktisk så selvhøytidelige eller overfølsomme at det ikke skal noen ting til før en tråkker feil. Og de dømmer gjerne seg selv vel så hardt; om de for eksempel søler eller sier noe feil kan jo noen få dagen sin ødelagt (min eks er et slikt eksempel, det går så langt at han ikke har det bra med seg selv, og er vanskelig å ha en nær relasjon til. Han har faktisk begynt å ta tak i det med profesjonell hjelp etter hvert, heldigvis for hans del). Jeg synes det er superbefriende med venner og kjæreste som kan le om de dummer seg litt ut, og som tåler at jeg også ler litt i samme situasjon.

Å tåle frekke kommentarer er jeg enig er noe som hører mer til en sammenheng hvor man kjenner hverandre ganske godt, og sånt er noe en må prøve seg fram med. Hva trådstarter mener med vitser om noe som vedrører en selv vet jeg ikke helt, noen ganger skal man ikke tåle det. Noe blir jo for personlig, hensynsløst eller er ondsinnet ment, det er ikke ok. Men en kan ikke alltid vite hva folk tar illeopp, så for sin egen del har en alltid godt av å prøve å ta ting i beste mening så lenge det da ikke er tydelig at den andre er kjip eller generelt har stygg og drøy humor (man bør jo ikke tulle for mye med typisk alvorlige tema ovenfor folk en ikke kjenner godt... abort, sorg, religion osv)

Anonymous poster hash: 1c1b4...25f
Gjest JakeGreen
Skrevet

Jeg tror overhodet ikke at du forsøkte å legitimere mobbing. Men jeg tolker denne oppfordringen som en oppfordring om at en skal tåle humor som går på bekostning av en selv:

Mulig vi har ulike tanker om hva som er på bekostning av andre, men hvis man vet at noen mennesker reagerer med å bli opprørt hvis du vitser om dem, hvorfor ikke la være? Hvorfor dømme dem som selvhøytidlig når realiteten kan være at de bare ikke har en humor som samsvarer med din på akkurat det punktet?

Jeg snakker om evnen til å le av seg selv og ikke ta seg selv så fordømt høytidelig.

Så enkelt er det.

Jeg sier ikke at noen skal akseptere nedlatende kommentarer eller ondskapsfulle bemerkninger kamuflert med humor og riste av seg det som noe man må tåle.

Jeg tar ofte i mot bemerkninger som går på bekostning av meg selv og ironisering av enkelte av mine eksentriske personlighetstrekk, men jeg synes det er morsomt fordi jeg har høy selvtillit, vet at det ikke er vondt ment og egentlig synes det er ganske komisk selv. Jeg kan også vitse om meg selv, noe jeg kanskje kunne i mindre grad før når jeg ikke hadde like høy selvtillit.

Selvsagt vitser jeg ikke med mennesker jeg vet ikke tåler slik humor eller som misforstår alt som blir sagt. Da må enten humoren overdrives til et så absurd nivå at alle skjønner det er spøk eller så unngår man det helt.

Jeg har flere slike personer i familien og på grunn av måten de er på, er de ikke så veldig enkle eller morsomme å være sammen med. Jeg er fortsatt glad i de, men er ikke mer sammen med de enn nødvendig. Og det er trist, men jeg vet faktisk at mange unngår de personene av den grunn. Den ene av de har havnet i konflikter med svært mange, nettopp fordi h*n er slik. Som AB over sier, er det nesten umulig å føre en normal samtale uten å si noe feil.

• Liker 2
Skrevet

Syns det er sykt at du mistrives på en fest med mindre du kan spøke om de andre gjestene. Hva får du ut av disse spøkene om andre?

Jeg vet at sånne "morsomheter" kan såre andre.

• Liker 4
Skrevet

Det er det verste jeg vet selv og jeg ler aldri av den type humor, men blir sint om noen gjør det mot andre når jeg er i nærheten.

I et øyeblikk av uselvisk godhet følte jeg for å dele mine erkjennelser for å hjelpe enslige personer på forumet, så vær så snill ikke bruk det mot meg.

Takk!

:rodmer: Tusen takk

Gjest JakeGreen
Skrevet

:rodmer: Tusen takk

Gleden er på min side, fagre jomfru!

:tongue:

• Liker 1
Gjest Summers
Skrevet

Syns det er sykt at du mistrives på en fest med mindre du kan spøke om de andre gjestene. Hva får du ut av disse spøkene om andre?

Sikkert det samme du får ut av å gjøre hva du liker med venner.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakker om evnen til å le av seg selv og ikke ta seg selv så fordømt høytidelig.

Så enkelt er det.

Jeg sier ikke at noen skal akseptere nedlatende kommentarer eller ondskapsfulle bemerkninger kamuflert med humor og riste av seg det som noe man må tåle.

Jeg tar ofte i mot bemerkninger som går på bekostning av meg selv og ironisering av enkelte av mine eksentriske personlighetstrekk, men jeg synes det er morsomt fordi jeg har høy selvtillit, vet at det ikke er vondt ment og egentlig synes det er ganske komisk selv. Jeg kan også vitse om meg selv, noe jeg kanskje kunne i mindre grad før når jeg ikke hadde like høy selvtillit.

Selvsagt vitser jeg ikke med mennesker jeg vet ikke tåler slik humor eller som misforstår alt som blir sagt. Da må enten humoren overdrives til et så absurd nivå at alle skjønner det er spøk eller så unngår man det helt.

Jeg har flere slike personer i familien og på grunn av måten de er på, er de ikke så veldig enkle eller morsomme å være sammen med. Jeg er fortsatt glad i de, men er ikke mer sammen med de enn nødvendig. Og det er trist, men jeg vet faktisk at mange unngår de personene av den grunn. Den ene av de har havnet i konflikter med svært mange, nettopp fordi h*n er slik. Som AB over sier, er det nesten umulig å føre en normal samtale uten å si noe feil.

Jeg synes dette var VANVITTIG bra skrevet i grunn.

Og jeg likte godt også hvor mye du vektla at humoren spiller en veldig stor rolle.

Fordi den er jo avgjørende forsåvidt, for hvis det er for store differanser så kandet for anstrengende og unaturlig (som f.eks gjøre det så absurd som mulig for gjøre det åpenbart), og det ender som regel i en fatabel og klein klasj i stedet. Og intensjonen kunne ha vært klar som glass, men ikke for hvem som helst, om humoren var for sprikende og forskjellig.

Utover det er jo en del attraktive kvaliteteter på tvers av kjønnene.

-Selvironi

-Selvsikkerhet

-God humor

-Omstenksomhet

-Sjarmerende særpreg

-Pene øyne

-Flott hår

-Fin rumpe?

-Kosemage

-Klesstil.

-Holdning

-Sosial intelligens

-Interesser

-Musikksmak

Osv.

Anonymous poster hash: d1144...799

Gjest JakeGreen
Skrevet

Jeg synes dette var VANVITTIG bra skrevet i grunn.

Overdriver du ikke VANVITTIG, nå?

Jeg kan langt bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...