Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de der sexlysten ikke har minsket under graviditeten, heller omvendt.

Er sexleketøy trygt å bruke når man er gravid? Er det noe man bør unngå?

Anonymous poster hash: 1c553...ed2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at barnet kan skades av at noe blir ført opp i der barnet ligger.

Anonymous poster hash: 55b7a...626
Gjest åffårno
Skrevet (endret)

Du må unngå vibrator inni skjeden - men kan bruke ting som ikke vibrerer og støter i livmorhalsen osv.

Du kan bruke vibrerende ting på klitoris eller andre steder - men altså ikke inni skjeden.

Aj, må redigere meg selv litt her:

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article588677.ece

"Løvendahl Mogstad tror ikke alminnelig bruk av en dildo eller vibrator kan fremkalle spontanabort i et sunt og normalt svangerskap, men fraråder å presse noe for dypt eller hardt i vagina, eller holde vibratoren helt opp mot livmoråpningen."

RFSU derimot sier vibrerende leketøy er helt trygt også inni skjeden; http://www.rfsu.se/no/Norsk/Info-om-kjonnsykdommer-og-prevensjon/Sex-i-praksis/Sexleketoy-og-sexhjelpemidler/

Mens Helsedirektoratet sier noe midtimellom, altså at det er forsket lite på vibrerende leketøy - men at det er stoffer i endel av dem man kan ville unngå: http://helsenorge.no/Helseogsunnhet/Sider/Sex-i-svangerskapet/Sex-under-graviditeten-.aspx

Summa summarum: jeg hadde unngått vibrasjon innvendig - og ihvertfall kraftig vibrasjon.

Endret av åffårno
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg aldri hørt om sexleketøy som føres inn i livmoren da...

• Liker 1
Gjest åffårno
Skrevet

Barnet ligger ikke i skjeden.

Sexleketøy er trygt, men ikke vibrator inni skjeden.

Sex under graviditet er helt trygt - barnet kan ikke bli skadet, med mindre man har morkake som ligger nede eller opplever store blødninger. Med eller uten sexleketøy.

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg aldri hørt om sexleketøy som føres inn i livmoren da...

Det finnes helt sikkert garantert. Nå tenkte jeg mer på det før livmorhalsen da.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes helt sikkert garantert. Nå tenkte jeg mer på det før livmorhalsen da.

Der ligger heller ikke barnet...

AnonymBruker
Skrevet

Du må unngå vibrator inni skjeden - men kan bruke ting som ikke vibrerer og støter i livmorhalsen osv.

Du kan bruke vibrerende ting på klitoris eller andre steder - men altså ikke inni skjeden.

Takk for svar :)

Gjest åffårno
Skrevet

Takk for svar :)

Altså; jeg modererte hovedinnlegget litt fordi det er litt ulike antakelser om det. Men ingenting tilsier at ting uten vibrering er farlig, jeg ville bare sjekket hva slags stoffer leketøyet er laget av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...