Gå til innhold

Trenger ny motivasjon!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noe tips? Er ei kvinne som har rimelig mye energi i kroppen, har en aktiv hverdag på jobb, trener stort sett 3-5 ganger i uken ut i fra hvor travelt jeg har det med andre omstendigheter.

Men i de siste (1-2 mnd), har jeg hatt null energi, ikke har lyst og trent, ikke hatt behov for trening, osv. Har bare hatt lyst til å sove, finne på noe annet, eller bare gå tur eller være sosial. Forstår dette ikke høres så ille ut for folk flest, men jeg har hatt behov og hatt lyst til å trene i mange år. Har også en "liten" diagnose ADHD, så sier seg selv at jeg er vant til å ha mye energi.

Noen som har vært igjennom lignende periode, og har tips og triks til å finne tilbake motivasjonen?

Kan også nevnes at jeg også har slitt med bulimi som ung, og jeg merker jeg tenker myyyye mer på kropp og mat når jeg ikke får trent som vanlig. Bare klarer ikke å komme meg over dørstokkmila.

På forhånd takk :)

Anonymous poster hash: 6c00a...b90
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du trenger å prøve ein ny type trening, variasjon kan ofte ver nøkkel til motivasjon...

Skrevet

Trene 2-3 ganger i uka selv om du ikke har lyst, og bruk resten av tiden på andre ting du har lyst til å gjøre? Kanskje treningslysten kommer tilbake etter en stund?

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være noe fysisk også da. Kanskje mangler du noe?

Anonymous poster hash: 7635d...d1e

AnonymBruker
Skrevet

Tror nesten det er noe annet galt med meg.. :P Huff, har forsøkt å komme meg ut i hele kveld uten å lykkes. Trener egentlig alltid variert, både med styrketrening, svømming, joggeturer, sykling osv. For å trene det samme hver dag er i værtfall demotiverende.. :P

God idé med å prøve å trene 3 ganger i uken i starten, så får jeg se om det kommer tilbake. Mulig det kommer av at jeg har litt "nedtur" i livet for øvrig. Livet er jo som en berg og dalbane, opp og ned. Slik man lærer å nyte de positive øyeblikkene :D Er vel slik med trening også, så får heller bare nyte å ha litt "treningsfri"... Bare blir så bekymret med tanke på spiseforstyrrelsen jeg har hatt, at det er så lite som skal til før de "gamle" tankene kommer snikende tilbake. :klo:

Men jeg vet jeg er sterkere enn de tankene. Så får lene meg tilbake og prøve å ikke stresse med det.

TS.

Anonymous poster hash: 6c00a...b90
  • Liker 1
Skrevet

Eg er slik at om eg går for lenge uten å trene så blir dagene tyngre, og tunge tanker kommer snikende oftere og oftere. Seier ikkje at du nødvendigvis er slik som meg, men om du bare klarer komme deg igang igjen så blir det kanskje bedre av seg sjølv? Då får du vertfall noko anna å fokusere på den tia du trener.

Som du seier sjølv: Du er sterkare enn tankane :klem:

Skrevet

B12 mangel? Kyssesyken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...