AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Jeg lurer på hvordan du evt har klart deg? Jeg har en fantastisk ektemann som sverger at han vil bli hos meg selv om jeg går, så sånn sett er jeg jo ikke helt alene, men absolutt alle andre i min familie og venner er vitner. Mannen vil jo også fortsette å være vitne, så vi vil jo ikke ha noe felles. Jeg har ikke bestemt meg for noe som helst, ikke engang hva jeg egentlig tror selv, men tenker litt da..Anonymous poster hash: 09d85...661 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Jeg er forresten ung, kun 24 år, og jeg har et barn. TsAnonymous poster hash: 09d85...661
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 En sak er at du velger gehenna for ditt eget vedkommende. Men hva med barnet ditt? Anonymous poster hash: 2c3ef...b2c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 Hva er JV? Anonymous poster hash: c1630...c0e
Gjest Snyltefluen Skrevet 10. juli 2013 #7 Skrevet 10. juli 2013 En sak er at du velger gehenna for ditt eget vedkommende. Men hva med barnet ditt? Anonymous poster hash: 2c3ef...b2c Når det beste argumentet du har er at både en selv og ens barn vil komme til helvete om en ikke er vitner, så sier det sitt. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #8 Skrevet 10. juli 2013 Helt alene? Det er 15000 JV i Norge, de resterende 5 millionene nordmenn er klare til å ta i mot deg. ;p Litt på kanten, men det er sant. Anonymous poster hash: 76a61...e5f 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #9 Skrevet 13. juli 2013 Helt alene? Det er 15000 JV i Norge, de resterende 5 millionene nordmenn er klare til å ta i mot deg. ;p Litt på kanten, men det er sant. Anonymous poster hash: 76a61...e5f Ja vel, de så ikke jeg noe til. Jeg har vokst opp som JV, hele og da mener jeg hele min familie er med, jeg har ikke hatt så mange venner utenfor, rett og slett fordi det ikke ble slik. Jeg giftet meg med en i menigheten, men det holdt ikke lenge, ganske enkelt fordi vi ikke klarte å leve sammen. Kjære TS! det er ikke enkelt , man oppdager fort hvis man ikke har noen venner utenfor at man kan føle seg ganske så venneløs. Jeg vet ikke så mye om deg men jeg vil anbefale deg å skaffe deg et nettverk før du går ut. Det gjorde ikke jeg og derfor sliter jeg litt med å skaffe venner. Vet liksom ikke helt hvor jeg skal finne de jeg har noe til felles med,. Anonymous poster hash: 936e2...a72
Serene Skrevet 23. juli 2013 #10 Skrevet 23. juli 2013 Hei Trådstarter! Vi har dannet en organisasjon som gir støtte og hjelp til personer i din situasjon, www.hjelpekilden.no Ta gjerne kontakt med meg gjennom siden vår hvis du vil. Når man kommer fra Jv og andre lignende trossamfunn, har man gjerne hele sitt nettverk i trossamfunnet, i tillegg til at man har blitt advart mot å knytte for mange kontakter med mennesker utenfor trossamfunnet (de skal likevel snart dø i Harmageddon/ de kan påvirke deg negativt slik at du mister troen) Når man forlater trossamfunnet mister man derfor gjerne hele sitt nettverk (for utenforstående: medlemmer advares mot å ha sosial omgang med de som forlater troen) og mange sliter derfor med ensomhet. Noe av det vi tilbyr er hjelp til å bygge opp et nytt nettverk. Vi har hemmelige samtalegrupper på Fb der folk kan treffe andre i samme situasjon, vi arrangerer sosiale treff flere steder i landet, og vi starter fra høsten opp med samtalegrupper der folk kan treffes og snakke om hverandres erfaringer og støtte hverandre i etableringen i et liv utenfor trossamfunnet. Les gjerne om våre ulike hjelpeordninger på våre hjemmesider. Vi har ingen antireligiøs agenda og anerkjenner at mange kan ha et godt liv i trossamfunn som Jv, Smiths venner, Mormonerkirken mfl. Vårt hovedfokus er å gi hjelp til de menneskene som av ulike grunner ikke ønsker å være medlem av disse trossamfunnene lenger. Mvh Hilde 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå