AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Hei, har et eikekjøkken som jeg ønsker å male vitt. Det er en flott kjøkken, men det hadde passet bedre i hvitt, da andre tremøbler og vitrineskap i hjemmet mitt går i hvitt. Problemet er at det er vinduer med glass, så man kan se rett inn og inne i skapet er det dette matrialet som jeg har bildet av, samme er det i hjørnehyllene, og jeg vil jo ha alt det synelige hvitt. Så spørsmålet er kan dette males når det er så gladd? Og hva slags maling og evt grunning trengs? På forhånd takk Anonymous poster hash: 56da8...202
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Hei, har et eikekjøkken som jeg ønsker å male vitt. Det er en flott kjøkken, men det hadde passet bedre i hvitt, da andre tremøbler og vitrineskap i hjemmet mitt går i hvitt. Problemet er at det er vinduer med glass, så man kan se rett inn og inne i skapet er det dette matrialet som jeg har bildet av, samme er det i hjørnehyllene, og jeg vil jo ha alt det synelige hvitt. Så spørsmålet er kan dette males når det er så gladd? Og hva slags maling og evt grunning trengs? På forhånd takk Anonymous poster hash: 56da8...202 TS her, fikk ikke med bilde, her er det http://www.google.no/imgres?imgurl&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.ikea.com%2Fno%2Fno%2Fcatalog%2Fproducts%2F83688210%2F&h=0&w=0&sz=1&tbnid=9F3gcIwcA3-aTM&tbnh=225&tbnw=225&prev=%2Fsearch%3Fq%3Dbokhylle%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=bokhylle&docid=TtWgF9fmJK8ciM&hl=no&ei=z5vdUfCIA8KG4gS7nYGIBg&ved=0CAEQsCU Anonymous poster hash: 6e690...d0c
kalinka85 Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Jeg malte mitt for 2 år siden. Vasket det og pusset. Deretter 2 lag sperregrunn og 2 lag hvit gulvmaling fra trestjerner. Er fortsatt veldig fornøyd. Ingen riper/hakk, men er litt nazi på å være litt forsiktig da, ikje komme i nærheten med kniver etc. Har 4 gjennomsiktige dører, litt vanskelig å male pga buet glass. Men det gikk. Var rimelig hvitt inni skapene så jeg malte ikke inni. Hva med å vaske med salmiakk, pusse, og bruke heftgrunn inni? Eventuelt ta ut en hylle å ta med på fargehandelen å spørre? Folk på malebutikker har som regel god peiling. Men ikke gå på byggmix osv. Erfaringen min tilsier at det er bedre fagkunnskap på fargehandelen. Eventuelt forhør deg der å hanfle på f.eks obsbygg/byggmix hvis produktene selges der, ofte litt billigere. Hvis prisen har noe å si da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå