Gå til innhold

Kan dette males?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har et eikekjøkken som jeg ønsker å male vitt. Det er en flott kjøkken, men det hadde passet bedre i hvitt, da andre tremøbler og vitrineskap i hjemmet mitt går i hvitt. Problemet er at det er vinduer med glass, så man kan se rett inn og inne i skapet er det dette matrialet som jeg har bildet av, samme er det i hjørnehyllene, og jeg vil jo ha alt det synelige hvitt. Så spørsmålet er kan dette males når det er så gladd? Og hva slags maling og evt grunning trengs? På forhånd takk :)

Anonymous poster hash: 56da8...202
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei, har et eikekjøkken som jeg ønsker å male vitt. Det er en flott kjøkken, men det hadde passet bedre i hvitt, da andre tremøbler og vitrineskap i hjemmet mitt går i hvitt. Problemet er at det er vinduer med glass, så man kan se rett inn og inne i skapet er det dette matrialet som jeg har bildet av, samme er det i hjørnehyllene, og jeg vil jo ha alt det synelige hvitt. Så spørsmålet er kan dette males når det er så gladd? Og hva slags maling og evt grunning trengs? På forhånd takk :)

Anonymous poster hash: 56da8...202

TS her, fikk ikke med bilde, her er det http://www.google.no/imgres?imgurl&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.ikea.com%2Fno%2Fno%2Fcatalog%2Fproducts%2F83688210%2F&h=0&w=0&sz=1&tbnid=9F3gcIwcA3-aTM&tbnh=225&tbnw=225&prev=%2Fsearch%3Fq%3Dbokhylle%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=bokhylle&docid=TtWgF9fmJK8ciM&hl=no&ei=z5vdUfCIA8KG4gS7nYGIBg&ved=0CAEQsCU

Anonymous poster hash: 6e690...d0c

Skrevet

Jeg malte mitt for 2 år siden. Vasket det og pusset. Deretter 2 lag sperregrunn og 2 lag hvit gulvmaling fra trestjerner. Er fortsatt veldig fornøyd. Ingen riper/hakk, men er litt nazi på å være litt forsiktig da, ikje komme i nærheten med kniver etc. Har 4 gjennomsiktige dører, litt vanskelig å male pga buet glass. Men det gikk. Var rimelig hvitt inni skapene så jeg malte ikke inni. Hva med å vaske med salmiakk, pusse, og bruke heftgrunn inni? Eventuelt ta ut en hylle å ta med på fargehandelen å spørre? Folk på malebutikker har som regel god peiling. Men ikke gå på byggmix osv. Erfaringen min tilsier at det er bedre fagkunnskap på fargehandelen. Eventuelt forhør deg der å hanfle på f.eks obsbygg/byggmix hvis produktene selges der, ofte litt billigere. Hvis prisen har noe å si da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...