Gå til innhold

Trenger sminketips :) ( Bilde )

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sminkeguruer!
Jeg har aldri vært en som bruker mye sminke, og blir sjelden fornøyd med resultatet av eget verk. Er ikke fan av å se ut som et fargekart i ansiktet, og liker best moderate mengder, hvis jeg ikke skal på karneval da :fnise:

Jeg lurer på om noen har tips til hvordan jeg kan sminke øya mine, øyelokka mine forsvinner liksom inn i ansiktet, så øyenskyggen blir liksom borte. Har også tunge øyelokk, så jeg kan se daff ut selvom jeg ikke er det... :sukk:

Noen som har noen tips? Gjerne hverdags og fest :)

post-37809-0-49627200-1373465671_thumb.j

Anonymous poster hash: 457cb...27c

Videoannonse
Annonse
Gjest oreokaka
Skrevet

Ville prøvd en svart maskara, og bare brukt på de øvre øyevippene. Ser jo ut som du har ganske lange øyevipper også? Mine øyelokk er også bittelitt tunge, og syntes personlig man ser mer våken og opplagt ut. Bruker man mye svart av maskara nede også, kan man fort se veldig sliten ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville prøvd en svart maskara, og bare brukt på de øvre øyevippene. Ser jo ut som du har ganske lange øyevipper også? Mine øyelokk er også bittelitt tunge, og syntes personlig man ser mer våken og opplagt ut. Bruker man mye svart av maskara nede også, kan man fort se veldig sliten ut.

Takk for tips! :) Synes ikke vippene er sånn kjempelange, men de er heller ikke korte :) Hva med øyenskygge og slikt da? Kan man dra det helt opp tilbrynene, pga ''manglende'' øyelokk?

Gjest oreokaka
Skrevet

Takk for tips! :) Synes ikke vippene er sånn kjempelange, men de er heller ikke korte :) Hva med øyenskygge og slikt da? Kan man dra det helt opp tilbrynene, pga ''manglende'' øyelokk?

Jeg ville ikke gjort det, kan fort bli veldig... rotete og ekstremt da syntes jeg. Syntes "naturlig" er det fineste på jenter, og heller kanskje bruke litt forsiktig med dipliner eller litt øyenskygge om man skal noe spesielt :)

• Liker 1
Gjest oreokaka
Skrevet

Og om du syntes øynene dine kan bli litt små til tider, kan du bruke en hvit eyeliner som du tar på våtkanten nede og litt inn i øyekroken, og gnir det litt forsiktig ut (særlig i øyekroken, for at det ikke skal bli for hvitt). :)

• Liker 1
Skrevet

Synst det er vanskelig å gi tips ut i fra det bildet. Øyensminken børt tilpasses hele ansiktet ditt, øynenes plassering og størrelse. Er øynene tettsittende, litt langt fra hverandre, små, store osv

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er heldig som har såppas fyldige bryn fra før, så du trenger liksom ikke styre med at de blir "usynlige". Ville markert brynene lett med en øyenbrynsskygge/blyant, lagt en lys mot mørk brun øyenskygge, for å remheve øyelokkene + en lys skygge selve øyelokket, maskara og vippetang til slutt :-)

Anonymous poster hash: 72c54...501
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke ha tatt øyeskyggen helt opp til brynene, det blir sjelden fint.. Jeg pleier å ta den opp rett under øyebrynsbenet, og kanskje en lys skygge oppå beinet, som en highlighter :)

• Liker 2
Skrevet

Men det er helst hvis jeg skal noe spesielt da. En vanlig dag bruker jeg bare litt skygge på selve øyelokket

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, kan fort bli veldig... rotete og ekstremt da syntes jeg. Syntes "naturlig" er det fineste på jenter, og heller kanskje bruke litt forsiktig med dipliner eller litt øyenskygge om man skal noe spesielt :)

Liker vel egentlig det naturlige best selv, fremheve det man har, i allefall til hverdags :)

Og om du syntes øynene dine kan bli litt små til tider, kan du bruke en hvit eyeliner som du tar på våtkanten nede og litt inn i øyekroken, og gnir det litt forsiktig ut (særlig i øyekroken, for at det ikke skal bli for hvitt). :)

Det skal jeg prøve! :)

Synst det er vanskelig å gi tips ut i fra det bildet. Øyensminken børt tilpasses hele ansiktet ditt, øynenes plassering og størrelse. Er øynene tettsittende, litt langt fra hverandre, små, store osv

Jeg har rundt ansikt, liten munn med smale lepper og liten nese. Har litt fremhevede kinnbein, men ikke så veldig, men ser dem tydelig med litt blush. Øya mine er mere avlange enn store, smale. De er ikke tettsittende, men heller ikke langt fra hverandre.... Jeg skjønner at det er vanskelig :laugh: Har de folk på f.eks parfymelle som kan være behjelpelig med slikt, uten at de skal prakke på meg alt mulig dritt som koster flesk?

Du er heldig som har såppas fyldige bryn fra før, så du trenger liksom ikke styre med at de blir "usynlige". Ville markert brynene lett med en øyenbrynsskygge/blyant, lagt en lys mot mørk brun øyenskygge, for å remheve øyelokkene + en lys skygge selve øyelokket, maskara og vippetang til slutt :-)

Jeg sto over barbere-bort-og-nappe-i-hjel-bryna-perioden ;) De er farget på bildet, naturlig er de helt blonde, ser dem knapt :) Skal prøve tipset ditt :) Takk!

Jeg ville ikke ha tatt øyeskyggen helt opp til brynene, det blir sjelden fint.. Jeg pleier å ta den opp rett under øyebrynsbenet, og kanskje en lys skygge oppå beinet, som en highlighter :)

Føler vel egentlig også at det vil se litt teit ut, ja. Men jeg har null peiling, så det er derfor jeg spør :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Det er så utrolig mye man kan gjøre med øynene! Hvis du setter deg litt inn i det, kan du egentlig sminke og trikse øynene til å se ut nesten hvordan du vil.

jsf0i8.jpg

Her er f.eks. bilde nr 1 samme øye som resten, ganske rart! Stor forskjell! Nå er det jo ikke alle som liker å bruke så mye sminke som jeg (bruker disse lookene mest til fest, vel og merke). Men så eier jo omtrent jeg ikke farge på bryn eller øyevipper, så det er ganske kjipt egentlig..

En annen ting jeg synes ser bedre ut på meg til hverdags, er å kun bruke maskara på de øvre øyenvippene - kanskje det er noe du også vil like? Det får på en måte øynene til å se litt mer opplagte og våkne ut. :sol:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så utrolig mye man kan gjøre med øynene! Hvis du setter deg litt inn i det, kan du egentlig sminke og trikse øynene til å se ut nesten hvordan du vil.

jsf0i8.jpg

Her er f.eks. bilde nr 1 samme øye som resten, ganske rart! Stor forskjell! Nå er det jo ikke alle som liker å bruke så mye sminke som jeg (bruker disse lookene mest til fest, vel og merke). Men så eier jo omtrent jeg ikke farge på bryn eller øyevipper, så det er ganske kjipt egentlig..

En annen ting jeg synes ser bedre ut på meg til hverdags, er å kun bruke maskara på de øvre øyenvippene - kanskje det er noe du også vil like? Det får på en måte øynene til å se litt mer opplagte og våkne ut. :sol:

Oi! Er alle de av samme person? Det hadde jeg aldri gjetta :P Hører flere sier at mascara kun på de øverste er tingen, så da går vi for det :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er samme person :laugh:

Skrevet

Undervurder aldri en god vippetang og en vannfast maskara. Det åpner blikket opp skikkelig og holder krøllen hele dagen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du sliter med tunge øyelokk er øyenskygge en utfordring. For å gi et inntrykk av åpnere øyne, kan du legge en helt lys, gjerne skimrende, øyenskygge på selve øyelokket, og en nokså mørk skygge i globallinjen. Dus det ut til slutt. Også helt enig i det med å legge mascara kun på de øvre vippene. Jeg legger også en forsiktig stripe med mørk kajal langs vippekanten her (i pudderform, med en øyenbrynpensel, så blir den ikke hard), slik at øyet blir mer markert, og vippene ser lengre ut.

Du har veldig pene øyne, forresten, og nydelige bryn :)

Anonymous poster hash: c83ea...8cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er samme person :laugh:

Stilig! :danse:

Undervurder aldri en god vippetang og en vannfast maskara. Det åpner blikket opp skikkelig og holder krøllen hele dagen :)

Er så ''flink'' til å finne mascaraer som sverter, så jeg holder meg til tube mascara :) Er det stor forskjell på vippetenger? Har bare en helt vanlig en fra Cubus.

Når du sliter med tunge øyelokk er øyenskygge en utfordring. For å gi et inntrykk av åpnere øyne, kan du legge en helt lys, gjerne skimrende, øyenskygge på selve øyelokket, og en nokså mørk skygge i globallinjen. Dus det ut til slutt. Også helt enig i det med å legge mascara kun på de øvre vippene. Jeg legger også en forsiktig stripe med mørk kajal langs vippekanten her (i pudderform, med en øyenbrynpensel, så blir den ikke hard), slik at øyet blir mer markert, og vippene ser lengre ut.

Du har veldig pene øyne, forresten, og nydelige bryn :)

Anonymous poster hash: c83ea...8cd

Takk for nok et tips! Nå har jeg noe å bedrive helga med :fnise:

Og tusen takk for komplimentene :)

AnonymBruker
Skrevet

Må bare skyte inn; Hadde det ikke vært for at du hadde blå øyne, så er øya dine klin lik bestevenninna mi sine^^,

Anonymous poster hash: 34311...dc3
Gjest Gjest_Snerk
Skrevet

Har selv litt tunge øyelokk. Bruker ikke hvit eyeliner siden det fort kan bli for mye og se litt klønete ut. Bruker eyeliner (Boots sin No7 tip liner) over øyevippene for å ramme øyet litt mer. Ellers bruker jeg, som noen har skrevet ovenfor, bare maskara på øvre øyevipper.

AnonymBruker
Skrevet

Ved første øyekast, tenkte jeg på Nicole Kidman

Anonymous poster hash: cc0a3...163

AnonymBruker
Skrevet

Hvitt åpner øynene, så hvit eyeliner på våtlinjen, og like under i begge øyekrokene av øyet kan åpne øyet :) Finnes masse tutorials på youtube :)

Anonymous poster hash: 2b052...7e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...