AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Hei! Jeg har en liten fryser som hører til kjøleskapet. Den har tre bokser i seg. Vell, nå har jeg klart mesterstykket å ikke ha igjen døra skikkelig, slik at den nå er full av is. Skrapet forsiktig vekk noe, slik at jeg fikk lukket døren. Et annet problem er at jeg ikke har noe sted å oppbevare maten, annet enn i kjøleskapet. Og dette er i et kollektiv, der ikke all mat er ikke min. Så da ønsker jeg ikke å tine opp maten deres. Planen var å skrape ut alt, uten å skru fryseren av. Men da er det jo en stor fare for å ødelegge hele fryseren :/ Så det tørr jeg ikke. Så hvis jeg MÅ skru av, så får jeg kjøpe ny mat/is som blir ødelagt. Har dere noen gode tips? Anonymous poster hash: bad72...f26
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Har et ekstra kjøleskap å ha all maten i. Siden kontakten til fryseren er koblet til kjøleskapet over Anonymous poster hash: bad72...f26
Gjest navnelapp Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Viss du skrur av både kjøleskap og frysar, men pakkar frysevarene i ei eske og set dei i kjøleskapet medan du avisar frysaren burde dette gå fint. Denne løysinga forutset at du har separat dør til frysar og kjøleskap. Slå av, set ei gryte med kokande vatn inn i frysaren (fjern hyller og anna laus innreiing) og la det stå ein halvtime. Legg gjerne eit tjukt lag aviser nederst i frysardelen. Opne, då skal mesteparten av isen ha smelta. Er det noko igjen kan du ta det med ei hårføne. Du kan også droppe grytedelen, og gå rett på med hårføna. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 Vi har to kjøleskap, så da kan jeg sette alt i det andre kjøleskapet, og skru av fryser+kjøleskap, da disse går i et Har hørt at dette skal stå i et døgn, men det er jo ikke bra for maten. Denne metoden virker jo super. Har ikke aviser å bruke tror jeg..går det bra med mye papir? Hvor renner vannet som smelter? Setter jeg en stamp under evt? Anonymous poster hash: bad72...f26
Gjest navnelapp Skrevet 10. juli 2013 #5 Skrevet 10. juli 2013 Du får faktisk kjøpt eigne avisingsposar hos Clas Ohlson som suger opp vatnet. Eg brukar også å ha ein balje som står på golvet framfor frysaren, og så "feiar" eg isbitane ned. Men kanskje naboen har aviser? Er det ikkje ein papirresirkdunk i bakgården din? Husk også å tørke heile frysaren godt før du set den på att. Viss du ikkje gjer det så frys naturleg nok det vatnet som er att til is igjen, og så er det på'an igjen...
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #6 Skrevet 10. juli 2013 Jeg ser for meg at vannet fosser ut når jeg åpner døren. Eller, det er jo ikke SÅ mye men, det er jo bare vann. Fryseren heller veldig mot døren, da gulvet er skeivt. Setter en balje under. Koker opp vann i kjele, og lar den stå i en halvtime med lukket dør. Og så ser jeg hva som skjer Bor langt unna Clas Ohlson, så må nesten bare gjøre det slik men takk for tips. Nå skal jeg prøve Anonymous poster hash: bad72...f26
Gjest navnelapp Skrevet 11. juli 2013 #7 Skrevet 11. juli 2013 Jeg ser for meg at vannet fosser ut når jeg åpner døren. Eller, det er jo ikke SÅ mye men, det er jo bare vann. Fryseren heller veldig mot døren, da gulvet er skeivt. Setter en balje under. Koker opp vann i kjele, og lar den stå i en halvtime med lukket dør. Og så ser jeg hva som skjer Bor langt unna Clas Ohlson, så må nesten bare gjøre det slik men takk for tips. Nå skal jeg prøve Anonymous poster hash: bad72...f26 Då ville eg lagt eit stort badehandkle der, inne i skapet. Målet er jo at det ikkje skal fosse. Samtidig skal alt tine, men det er jo ikkje så mykje vatn. Legg inn badehandduken, sett gjerne gryta oppå, og lukk døra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå